Branża

noo.ma uruchomi sprzedaż stacjonarną i wejdzie na rynek USA

Założyciele marki noo.ma - od lewej - Cyprian Bieniarz i Damian Goliński.

noo.ma uruchomi sprzedaż stacjonarną i wejdzie na rynek USA

Polska marka noo.ma pozyskała pierwszą rundę finansowania od funduszu bValue. Współpraca partnerska ma istotnie przyśpieszyć rozwój spółki.

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Jak poinformowała marka noo.ma, 2023 rok rozpoczął się dla niej owocnie. Spółka pozyskała pierwszą w swojej historii rundę finansowania od polskiego funduszu bValue. Już teraz noo.ma jest jedną z najszybciej rozwijających się marek wyposażenia wnętrz w Europie.

noo.ma, czyli polski start-up i meblarska marka

Marka noo.ma została założona w 2017 roku, a 5 lat później osiągnęła przychód netto na poziomie około 35 mln zł. Jej mocną stroną, choć nie jedyną, jest szeroka oferta mebli i akcesoriów do wnętrz mieszkalnych i komercyjnych. Dotychczas dostarczyła produkty do ponad 40 tys. klientów detalicznych w 20 krajach oraz biznesowych (w tym, m.in. Oysho, Nike, Isabel Marant, Hilton, Gymshark, Santander, COS, BMW, Allianz). Wyróżnikami spółki są między innymi: niepopularny w branży wyposażenia wnętrz model biznesowy D2C oparty o e-commerce, performance marketing i całkowity insourcing (z wyłączeniem produkcji) oraz szczególny nacisk na ekologię i zrównoważony rozwój.

ZOBACZ TAKŻE: Jakość i lokalność

Na co zostaną przeznaczone środki zainwestowane przez bValue? Marka planuje rozbudowę zespołu, kompleksowy rozwój oferty produktowej, istotne zwiększenie stanów magazynowych, rozpoczęcie sprzedaży w USA oraz uruchomienie sprzedaży stacjonarnej.

Jesteśmy podekscytowani tą nową ścieżką rozwoju noo.ma, która do tej pory była bootstrapowana. Widzimy ogromny potencjał tej współpracy, nie tylko ze względu na nowe możliwości rozwoju marki, ale również dlatego, że wraz z bValue mamy bardzo spójne postrzeganie biznesu na wielu polach – komentuje Damian Goliński, CEO & co-founder noo.ma.

bValue Fund to polska spółka zarządzająca funduszami venture capital oraz private equity, inwestującymi w firmy technologiczne w Europie Środkowej i Wschodniej. bValue oferuje nie tylko kapitał, ale także unikalną kombinację wsparcia strategicznego i operacyjnego. Obecnie firma zarządza dwoma funduszami, w tym funduszem Growth Equity o wartości 100 mln euro oraz funduszem early stage o wartości 20 mln EUR. bValue zainwestowało dotychczas w ponad 35 spółek, będąc pierwszym inwestorem takich firm jak: Tidio, Spin.ai, YourKaya, Senuto, Shoplo czy PushPushGo.

Fundusz bValue o polskim meblarstwie

Polski sektor meblarski jest bardzo silny i od dłuższego czasu szukaliśmy firmy sprzedającej bezpośrednio do klientów indywidualnych. Analizowaliśmy wiele firm w tym sektorze, jednak noo.ma wyróżnia się od innych przede wszystkim swoim unikalnym designem, koncentracja sprzedaży na klientach indywidualnych na rynkach zagranicznych, wysoką jakością wykonania i innowacyjnymi rozwiązaniami w logistyce produkcji jak i samej dostawy. Najważniejsze jest jednak to, że wraz z założycielami mamy wspólną wizję następnych kroków noo.ma w rozwoju i skalowania organizacji. noo.ma to unikalne połączenie biznesu z tradycyjnej gospodarki opartego o zdrowe marże oraz startupu z ukierunkowaniem na wzrost poprzez innowacje, gdzie nasz kapitał umożliwi zwiększenie skali działalności w zrównoważony sposób i na dodatniej marży – przekonuje Marcel Animucki, Principal bValue Fund.