Branża

Meble sprzedaje marketing

Wiesław Kalinowski.

Meble sprzedaje marketing

Na rozgrzewkę przytoczę trzy paranoje. Wszystkie one mają wspólny punkt: to dawanie klientowi informacji, których on nie potrzebuje.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

Pracownik sprzedaży publikuje w social mediach zdjęcia mebli, a w zasadzie ich prototypów, które są nowościami i jeszcze praktycznie nie wyszły szeroko w rynek. W tym celu robi foto w nieuporządkowanym magazynie przy pomocy aparatu w telefonie, który swoją ogniskową pięknie zniekształca owo arcydzieło.

Innym przykładem jest CEO opowiadający o zaangażowaniu zespołu, zdolnościach pracowników produkcji i ogólnej cudowności wszystkich ludzi tworzących nową markę. Zapomina tylko skupić się właśnie na tej marce i produktach ją tworzących – na co ona komu?

Ostatni przykład to szeroka projekcja posiadanych mebli, bez ich dostępności lub rzeczywistych przewag dla konsumenta. Powoduje to skuteczną nagonkę na produkt, który w rzeczywistości sprzeda inny producent. Kasa w piach!

Pamiętajmy o jednej rzeczy: klienci nie są nami zainteresowani. Opowiadanie o jakości, zaangażowaniu i wyjątkowości jest dla nich pustym sloganem, który słyszą dosłownie wszędzie. Ich interesuje wyłącznie produkt, a w zasadzie część jego parametrów zgodnych z potrzebą i oczekiwaniami. Dla jednych będzie to wyłącznie cena, dla innych – rekomendacje i opinie, dla jeszcze innych – komfort.

Kilka słów o sobie i prawie wypowiadania się o marketingu

Może trudno to sobie wyobrazić, ale nie zawsze pracowałem w branży meblarskiej. Podstawy swojej wiedzy zdobywałem w największej światowej korporacji FMCG, w której m.in. zajmowałem się marketingiem. „Zachodnie korporacje” często są obiektem drwin i śmiechów. Oczywiście, różnie tam bywa, ale czasem warto wziąć z nich przykład. Te firmy stawiają na nieustanny rozwój swoich pracowników i menedżerów.

Szkolenia, zdobywanie nowych kompetencji i umiejętności to absolutny obowiązek. Wszystko wokół nas się zmienia. Nieustannie musimy się rozwijać. Pamiętajmy, że chcąc rozwijać naszych pracowników zawsze zaczynajmy od siebie. Czytaj, chodź na szkolenia, zapisuj się na kursy online. Niech Twoi ludzie widzą, że się rozwijasz i stajesz się lepszy, bardziej kompetentny. Niech widzą, że jesteś świadomym szefem.

Ja do branży meblarskiej trafiłem, bo nic ciekawszego w moim mieście nie znalazłem – nic innego mi nie pasowało. Oczywiście, nikt mnie tam nie chciał, więc jako firma zewnętrzna zaproponowałem fabryce mebli badania rynku pod kątem tej właśnie fabryki. Pierwszym tematem było postrzeganie producenta i jego marki na rynku. W tym celu odwiedziłem ponad 100 salonów meblowych sprzedających meble tej marki. Oczywiście, jako całkowicie obca osoba, przeprowadzająca luźną rozmowę na temat mebli i ich dostawców. Wynik prezentacji bardzo się spodobał, ale dalej nie widziano dla mnie miejsca. To znaczy widziano, ale wiedziałem, że mogę tam ugrzęznąć bez szansy dalszego rozwoju. Dlatego zaproponowałem kolejne badanie.

Tym razem – zachowań bezpośrednich nabywców, czyli ostatecznych klientów i ich odniesienia do znajomości producentów. Chodziło przede wszystkim o rozpoznawalność tej konkretnej marki i jej produktów. Ogólnie w tamtych czasach rozpoznawalność marek i producentów, a także świadomość innych, rzeczywistych wartości mebla była bardzo niska. Dlatego badanie skupiło się głównie na meblowych potrzebach konsumenckich. Zbadana próbka liczyła kilkaset osób, wyłącznie takich, które w danym momencie kupowały meble powyżej określonej wartości. Ankietowałem klientów po odejściu od kasy w największych polskich salonach meblowych.

Jak być blisko rynku?

Efektem tej kilkumiesięcznej usługi była propozycja pracy jako dyrektor sprzedaży krajowej, później dyrektor handlowy. Dlaczego o tym wspominam? Piszę o tym dlatego, że podstawowym zadaniem każdego przedsiębiorcy jest być blisko rynku. Jak najczęściej spotykać się z dostawcami, odbiorcami i klientami ostatecznymi. Tam leży rzeczywiste źródło wiedzy!

Doświadczenia produkcyjne, finansowe i znajomość rynku dostawców oraz kooperantów to już zupełnie inna bajka. Narodziła się ona z musu zrozumienia wszystkiego i poznania wszystkich wewnętrznych zależności występujących w przedsiębiorstwach meblarskich.

Skupmy się na sprzedaży i marketingu, gdyż o tym mówi się w branży teraz najczęściej. Wynika to z potrzeby nie tylko samej sprzedaży, która napędza produkcję, ale przede wszystkim jej efektywności, którą można osiągnąć wyłącznie działaniami wokół produktu, gdyż sam produkt to za mało. Można mieć doskonałe produkty, ale ich sprzedaż będzie znikoma. W tej drugiej wersji trzeba mieć przemyślane meble i w przemyślany sposób opowiadać o nich jak najszerszej grupie potencjalnych klientów. Te przemyślane działania komunikacji muszą być konsekwentne, a konsekwentność buduje opracowana szczegółowo strategia marketingowa.

Na początek uporządkujmy pojęcia

Strategia – to kierunek działań organizacji wraz z konkretnym długoterminowym planem jego realizacji. Pomaga wszystkim osobom w firmie zrozumieć dokąd ona zmierza, a co za tym idzie – łatwiej i szybciej podejmować (słuszne) decyzje. Strategia powinna określać: długoterminowy cel działania organizacji, przewagę strategiczną i plan osiągnięcia tego celu. W ramach strategii możemy wyróżnić:

  • strategię biznesową, odnoszącą się do długoterminowego planu całego przedsiębiorstwa, biorąc pod uwagę całościowe podejście do biznesu, głownie od strony finansowej,
  • strategię marki, która określa, jaka ta marka ma być, jaka jest jej misja, wartości, jakiego ma odbiorcę, jakie są jej wyróżniki, gdzie pozycjonuje się na rynku, z kim konkuruje i jaka jest jej przewaga,
  • strategię marketingu, obejmującą całość działań, jakie marka podejmuje na rynku pod kątem tego wszystkiego, co jest widoczne dla konsumentów i sposobów komunikowania tych wartości.

Mankamentów w branży mamy wiele, zarówno na polu sprzedaży, jak i produkcji. Dla mnie i dla branży – wbrew pozorom – to dobrze. Jest bowiem co poprawiać na skalę większą niż wszelkie trudności, które „spadły z nieba” i są uważane za przeszkodę dla prowadzenia meblarskiego biznesu. Poza tym uwarunkowania zewnętrzne były, są i będą, a skoro wpływ na nie mamy niewielki lub wcale, to skupmy swoją uwagę na tym, co mamy do zrobienia w ramach organizacji przedsiębiorstw i rozwoju rynków. Podstawowym (na dzisiaj) tematem jest strategia marketingu, której większości przedsiębiorstw po prostu brakuje.

Skupiając się na strategii marketingu w ramach strategii jako takiej, działamy trochę nie po kolei, ale to nic nie szkodzi. W końcu trylogia „Star Wars” miała więcej niż trzy części, które powstawały i były wyświetlane niekoniecznie po kolei.

Dlaczego posiadanie strategii marketingowej ma tak duże znaczenie?

Rynek mebli ewoluuje wraz ze zmianą demografii i nawyków zakupowych konsumentów. Żaden sprzedawca mebli nie może sobie pozwolić na słabą strategię marketingową. Posiadanie świetnych produktów i znakomitej obsługi nie wystarczy, aby konkurować na obecnych rynkach. Musisz być w centrum uwagi we właściwym czasie i zapewnić klientom doświadczenie zakupowe, które zachęcą ich do sfinalizowania transakcji.

Posiadanie kompleksowej strategii dla Twojej firmy meblarskiej pomoże Ci określić, kim są Twoi idealni klienci, jak zapewnić im pożądane doświadczenia tam, gdzie ich pragną, jak pielęgnować relacje, które prowadzą do długoterminowego zaangażowania klientów, i jak robić wszystkie powyższe rzeczy, zarządzając jednocześnie swoją firmą i ludźmi – a nie wyłącznie bazami danych.

Jak tworzyć strategię marketingową w branży meblarskiej

Opracowanie skutecznej strategii marketingowej dla mebli wymaga czasu i wysiłku, ale nie musi być skomplikowane. W tym artykule pokażę krok po kroku, jak zbudować strategię marketingową, która pomoże Ci zwiększyć sprzedaż mebli. Twój biznes i Twój klient jest (mam nadzieję) tego wart.

Krok 1: Dowiedz się, kto kupuje Twoje meble i spotkaj się z nimi tam, gdzie oni są

Sposób, w jaki sprzedajesz swoim klientom, zależy od tego, kim są Twoi klienci. Nawet jeśli możesz sprzedawać każdemu, faktem jest, że niektórzy ludzie będą lubić i wybierać Twoje produkty bardziej niż inni. Sprzedasz więcej mebli, jeśli będziesz w stanie zidentyfikować, kim są ci ludzie. Sprawdź, dlaczego właśnie ta grupa klientów preferuje Twoje meble, a następnie spróbuj ją zdefiniować.

Jeśli nie wiesz, jak opisać swoich głównych klientów, zapytaj ich! Przeprowadź ankiety w sklepie i online, aby stworzyć obraz idealnego klienta, uwzględniając jego wiek, płeć, zawód, średni dochód, hobby, preferencje. Informacje te pomogą Ci ustalić, których stacji telewizyjnych i radiowych słuchają, które gazety i magazyny czytają, z których platform społecznościowych korzystają – a to wszystko informuje, gdzie przeznaczasz swoją emocjonalną i finansową energię marketingową.

Gdy już wiesz, kim jest Twoja grupa docelowa, w dzisiejszym środowisku wielokanałowym zaczniesz myśleć, jakimi sposobami będziesz do niej docierał.

Coś starego: wybierz tradycyjne metody sprzedaży mebli

Chociaż badania online są popularne, tradycyjne płatne metody reklamowe, takie jak reklama telewizyjna, radiowa i drukowana (banery, ulotki, katalogi, prasa), nadal są skutecznymi sposobami reklamowania mebli. Skorzystaj z tych kanałów, aby umieścić swoją markę w umysłach potencjalnych nabywców, a także dotrzeć do kupujących, którzy jeszcze nie przeszli na tryb cyfrowy.

Pomyśl o swoich idealnych klientach. Użyj tych cech, aby zidentyfikować regionalne lub krajowe punkty sprzedaży lub narzędzia płatnych reklam. Twórz reklamy, które przemawiają do odbiorców i rozwijaj połączenie między tym, czego chcą, a tym, co oferujesz. Bądź wybiórczy, bo będziesz chciał zachować większość swojego budżetu na możliwości cyfrowe, ale warto przynajmniej dokonać niewielkiej inwestycji w tą tradycyjną przestrzeń reklamy.

Coś nowego: wybierz platformy społecznościowe, aby nawiązać kontakt z kupującymi meble

Korzystając z badań, określ, z jakich platform społecznościowych korzystają Twoi docelowi klienci. Chcesz dotrzeć do klientów tam, gdzie już spędzają czas, a nie tam, gdzie Ty wolisz spędzać swój. Jeśli Twój rynek docelowy obejmuje millenialsów, znajdziesz ich na przykład na Instagramie. Jeśli Twoja grupa docelowa jest starsza, prawdopodobnie znajdziesz ją na Facebooku. Osoby, które pasjonują się dekorowaniem i projektowaniem, spędzają czas na Pintereście.

Publikuj lubiane obrazy i udostępniaj filmy, które są istotne dla Twojej marki. Marketing w mediach społecznościowych polega na budowaniu relacji między Twoją firmą a ludźmi, którzy podzielają Twoje wartości. Twoim celem jest angażowanie, a nie sprzedaż. Staraj się rozwijać w mediach społecznościowych grono osób, które kochają meble tak jak Ty. Kiedy klienci utożsamiają się z Twoją marką, Twoje meble będą prawdopodobnie najważniejsze, gdy będą gotowi odwiedzić salon – zamieniając się z tych obserwujących w klientów.

Bez płatnego wspomagania ciekawe posty mogą osiągać całkiem niezłe zasięgi. Moje publikacje na Linkedin zwykle osiągają od 2 do nawet 50 tysięcy darmowych wyświetleń. W ubiegłym roku było ich ponad 160, więc sobie policz.

Coś pożyczonego: zbuduj listę e-mailową

Nic nie przebije staromodnego listu, z wyjątkiem nowoczesnego. Opierając się na swojej obecności w mediach społecznościowych i strategii utrzymania klientów, stwórz listę e-mailową, aby udostępniać informacje osobom zainteresowanym Twoją marką. Zaproś ludzi do zapisania się na miesięczny newsletter i udostępniaj im regularne informacje o produktach. Wykorzystaj moc pióra — lub klawiatury — aby przypomnieć ludziom, co masz do zaoferowania. Buduj bazy wykorzystując wszelkie okazje, targowe, sprzedażowe, zbieraj dane adresowe na każdym kroku i podczas każdego spotkania z klientem. Skuteczne oferty mailowe – to temat, który możemy omówić na indywidualnym szkoleniu.

Krok 2: Uczyń swoją witrynę tak piękną jak Twoje meble

Ponad 80% klientów przeprowadza badania online, zanim w ogóle wejdzie do sklepu, co oznacza, że Twoja strona internetowa musi być filarem Twojej strategii marketingowej dotyczącej mebli. Jako sprzedawca mebli zajmujesz się tworzeniem pięknych rzeczy. Wykorzystaj swoją stronę internetową, aby pokazać swoją wiedzę na temat projektowania.

Kilka kwestii do rozważenia

Utrzymuj poziom. Spraw, aby Twoje produkty wyglądały jak najlepiej. Nadaj swoim meblom charakter dzięki wysokiej jakości obrazom, które zainspirują Twoich gości. Zaprezentuj elementy, pomieszczenia lub motywy dekoracyjne. Uczyń swoją witrynę miejscem, do którego klienci przychodzą po pomysły, nawet jeśli (jeszcze) nie chcą nic kupić.

Nie bądź trudny. Na każdym kroku wspominam o prostocie i czytelności przekazu. Gdy już zainteresujesz klienta, chcesz go utrzymać. Upewnij się, że Twoja witryna jest łatwa w nawigacji dla klientów, niezależnie od tego, czy chcą przeglądać w poszukiwaniu inspiracji projektowych, podziwiać konkretne produkty, składać zamówienia online lub uzyskać wskazówki dojazdu do lokalnego punktu sprzedaży detalicznej. Obejmuje to pewność, że czasy sprzedaży i odbioru mebli są szybkie – nic nie odstrasza potencjalnego klienta bardziej niż powolna obsługa! Sprawdź, jak klient zagłębia się na Twojej stronie, ile czasu spędza na poszczególnych poziomach i na którym poziomie opuszcza stronę.

Bądź wygodny. W naszym stale połączonym świecie klienci surfują po sieci wszędzie, także w podróży. Upewnij się, że projekt Twojej witryny jest wygodny w użyciu we wszystkich formatach, w tym tradycyjnych przeglądarkach internetowych, tabletach i smartfonach.

Podążaj za czasami. Kiedy ludzie dekorują swoje domy, szukają świeżych pomysłów – nie chcesz chyba, aby Twoja strona internetowa wydawała się nudna lub przestarzała. Nawet jeśli Twoja marka jest bardziej tradycyjna, odświeżenie pokaże klientom, że Twoja firma jest nowoczesna i istotna. Twoja treść również nie powinna być statyczna. Tak jak zmieniają się nastroje w projektowaniu wnętrz, tak samo powinna zmieniać się Twoja strona internetowa. Prezentuj nowe produkty lub prezentuj bieżące produkty na różne sposoby. Pamiętaj: meble to jedno, a przestrzeń je otaczająca to drugie. Sam nie wiem, co ważniejsze. Na stronach często obserwuję treści sprzed wielu lat. Nieaktualne aktualności. Sama strona jest często szarym tworem sprzed wielu lat.

Twórz doświadczenia meblowe, a nie tylko produkty

Zbuduj silną tożsamość marki, która sprawi, że Twoje meble – i przestrzenie, które tworzą – będą łatwe do zapamiętania. Aby naprawdę zrobić wrażenie, użyj narzędzi 3D, rozszerzonej rzeczywistości i wirtualnej rzeczywistości. Pomoże to potencjalnym klientom zbliżyć się do Twoich produktów. Nic nie buduje więzi lepiej niż zobaczenie, jak elegancki nowy stół wyglądałby w Twojej własnej jadalni. Pamiętaj jednak, aby wykorzystywane narzędzia były bardzo proste. Zwykle tak jest, że to my sami tworzymy nowinki i coraz bardziej zmyśle narzędzia, natomiast klienci za nimi nie nadążają. Wręcz przeciwnie, takie cuda wianki często odstraszają klienta ze względu na czas, jaki jest wymagany i stopień skomplikowania usługi. Dlatego obsługa tych narzędzi musi być intuicyjna, ewentualnie podawaj gotowe rozwiązania.

Krok 3: Zamykaj (więcej) transakcji sprzedaży mebli

Wiesz, kim są Twoi klienci i wybrałeś najlepsze sposoby na zaprezentowanie swoich produktów. Jak przełożyć to na zwiększoną sprzedaż mebli? Oto kilka dodatkowych wskazówek dotyczących sprzedaży, które pomogą Ci zamknąć więcej transakcji.

Ułatw sobie powiedzenie „Jasne, że tak!”

Użyj platform społecznościowych, aby promować swoje wyprzedaże i rabaty, a także poinformuj klientów o wszelkich specjalnych opcjach płatności, które oferujesz. Poszukaj sposobów, aby ułatwić potencjalnym klientom kupowanie u Ciebie, a nie u kogoś innego. Zachęty, takie jak wygodne formy dostawy i jej obsługi, specjalne rabaty lub wartości dodane (czy ta sofa nie wyglądałaby lepiej z tymi stolikami bocznymi?) mogą być wzmacniającym pośrednikiem w transakcji.

Zadbaj o to, aby personel działu sprzedaży i obsługi salonu czuł się swobodnie, rozmawiając o oferowanych przez Ciebie zachętach. Pozwól mu dzielić się tymi informacjami z klientami. Tę swobodę gwarantuje pełna wiedza, a jednocześnie pełna gwarancja wywiązywania się ze składanych obietnic.

Jeżeli w przekazie marketingowym składasz obietnice, których nie dotrzymujesz – to strzelasz sobie w kolano. Wydajesz pieniądze i robisz dobrą robotę swojej konkurencji.

Graj na zawsze: opracuj strategię utrzymania klientów

Utrzymanie klientów, których już masz, kosztuje mniej i generuje większe zyski niż pozyskiwanie nowych. Gdy klient dokona u Ciebie zakupu, daj mu powód, aby kontynuował z Tobą współpracę. Zawsze przemyśl i przelicz, ile kosztują Cię działania w celu pozyskania nowych klientów, a jaki efekt mógłbyś osiągnąć, gdybyś te środki przeznaczył na Klientów, których już masz. Znam przypadki, gdy koszt targów tak znacznie przekracza efekt sprzedaży targowej, że lepiej byłoby meble o tej wartości po prostu „rozdać” dotychczasowym klientom. Staraj się być numerem jeden u swoich klientów, zamiast poszukiwać ciągle nowych, stanowiąc tło dla konkurencji.

Wykorzystaj swoje platformy mediów społecznościowych. Zaproś klientów do udziału w ankietach lub udostępnienia ich ulubionych zdjęć prezentujących Twoje produkty w ich domach. Rozważ oferowanie spersonalizowanych rabatów lub ofert promocyjnych jako bonusu za bycie związanym z Twoją marką. Nie bój się organizować konkursy z nagrodami i innych form zabawy.

Krok 4: Zarządzaj swoim biznesem meblowym, a nie bazą danych mebli

Witryny internetowe, media społecznościowe, listy e-mail – wszystkie promujące dziesiątki, a nawet setki produktów i ich wariantów w wielu liniach produktów. To mnóstwo informacji do zebrania, przechowywania i dystrybucji. Najlepszym sposobem na zarządzanie wszystkimi tymi danymi jest przyjęcie platformy zarządzania informacjami o produktach (PIM). PIM (Product Information Management) to narzędzie do centralnego zarządzania informacjami o produktach. Jego główne funkcje obejmują centralizację danych, zarządzanie treścią, automatyzację procesów, integrację z innymi systemami, a także obsługę wielojęzyczności.

Oprogramowanie PIM pomaga obsługiwać dane, treści i inne materiały potrzebne do marketingu i sprzedaży produktów. PIM-y zapewniają również tworzenie wysokiej jakości danych do użytku wewnętrznego i dystrybucji wielokanałowej. Skuteczny PIM ułatwi Ci zarządzanie informacjami o Twoich produktach i wykorzystanie tych informacji. Dzięki temu będziesz mógł skupić się na sprzedaży mebli.

Udoskonal sprzedaż swoich mebli dzięki PIM

Idąc o krok dalej, dobry system PIM połączy ze sobą wszystkie Twoje zasoby informacji.

Dla przykładu: masz sofę ze sztucznego zamszu, którą pokazałeś na Instagramie. Twoja potencjalna klientka Basia użyła narzędzia rozszerzonej rzeczywistości na Twojej stronie internetowej, aby zobaczyć, jak wyglądałaby w jej salonie, a teraz chce wiedzieć, gdzie w swoim mieście może ją kupić. Klika w zdjęcie, które jest połączone za kulisami z kodem SKU produktu i poziomami zapasów. Basia ma szczęście – Twoje produkty są dostępne u lokalnego sprzedawcy detalicznego, a w sklepie w jej okolicy zostały dwie takie sofy!

Gdyby Basia musiała odwiedzić lub zadzwonić do sklepu, aby zapytać o sofę, prawdopodobnie nie zrobiłaby tego. Ale teraz jest zmotywowana, aby upewnić się, że jedna z tych sof będzie jej. Jedyne, czego nie jest pewna, to czy sofa zmieści się z tyłu jej auta. Przewijając opis produktu, może sprawdzić wymiary i zobaczyć, jak produkt jest zapakowany do wysyłki. Widzi, że jest wysyłany w dwóch częściach, z których każda jest na tyle mała, że zmieści się w jej pojeździe.

Kiedy weźmiesz pod uwagę, co PIM robi z punktu widzenia klienta, łatwo zobaczyć, jak jest pomocny. Nie musisz szukać dalej niż jeden z największych graczy branży meblarskiej, aby zobaczyć, co może zrobić dla Twojego wyniku finansowego. Dla informacji: IKEA podwoiła swoją sprzedaż po wdrożeniu systemu PIM.

Mini powtórka

1. Jak zachęcić klientów do zakupu mebli?

Przyciąganie klientów do zakupu mebli obejmuje połączenie pomysłów marketingowych na meble. To m.in. oferowanie wysokiej jakości produktów, konkurencyjnych cen, doskonałej obsługi klienta i płynnego doświadczenia zakupowego. Ponadto działania marketingowe, jak ukierunkowana reklama, kampanie w mediach społecznościowych, marketing treści, mogą pomóc zwrócić uwagę na Twoją ofertę mebli.

2. Jakie są skuteczne strategie marketingu cyfrowego dla firm meblarskich?

Skuteczne strategie marketingu cyfrowego dla firm meblarskich obejmują optymalizację list produktów (PLO) , optymalizację wyszukiwarek (SEO), reklamę typu pay-per-click (PPC), marketing w mediach społecznościowych, marketing e-mailowy i marketing treści. Strategie te mogą pomóc zwiększyć widoczność online, przyciągnąć potencjalnych klientów i zwiększyć sprzedaż. Większość platform oferuje Ads-y, które są najbardziej efektywne. Najlepiej przetestować je na własnych kampaniach reklamowych i próbkach produktowych. Google czy Facebook, a może Instagram? Wszystko zależy, gdzie znajduje się Twój klient docelowy (Buyer Persona).

3. Jaką rolę odgrywa treść wizualna w marketingu mebli?

Treści wizualne odgrywają kluczową rolę w marketingu mebli, ponieważ pozwalają klientom zwizualizować, jak meble będą wyglądać w ich przestrzeni. Wysokiej jakości obrazy, filmy i doświadczenia w wirtualnej rzeczywistości mogą znacznie zwiększyć skuteczność Twoich działań marketingowych.

4. Czy to wszystko na temat Strategii Marketingu? Nie !!!!!

W zasadzie to mały wstępik i zajawka możliwości. Być może jest tu nawet niewiele do wykorzystania. Wszelkie strategie mają to do siebie, że są indywidualne. Dopasowanie i wykorzystanie metod dojścia do produktu, a następnie jego skutecznej komunikacji to proces wykorzystania obecnych, istniejących zasobów w powiązaniu z możliwościami rozwoju. W każdym przedsiębiorstwie jest on inny.

TEKST: Wiesław Kalinowski

Artykuł został opublikowany w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 3/2025.