Branża

IMM cologne vs fake news

Helmut „Max” Merkel, redaktor naczelny „Möbelmarkt”.

IMM cologne vs fake news

Helmut „Max” Merkel, redaktor naczelny „Möbelmarkt”, ma nadzieję, że dyskusja na temat nadchodzących IMM cologne będzie w pozostałych miesiącach bardziej obiektywna i poważna.

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Nie tylko w kampanii wyborczej w USA lub w kontekście pandemii koronowirusa kłamstwo obiega świat. Fake newsy przeżywają obecnie prawdziwy boom również w naszej branży. To jest coś, czego doświadczaliśmy i nadal doświadczamy w odniesieniu do różnych imprez jesiennych. Raz za razem w centrum uwagi znajduje się zbliżający się duet targowy IMM cologne/Living Kitchen.

„Koelnmesse odwołało IMM cologne” głosi jedno z tych fałszywych doniesień. Paradoks polega na tym, że wiele osób wierzy w te wieści, mimo że Oliver Frese – członek Zarządu i dyrektor operacyjny Koelnmesse, Matthias Pollmann – dyrektor działu mebli, wyposażenia wnętrz i designu i Claire Steinbrück – dyrektor IMM cologne, informowali o aktualnym stanie przygotowań do targów w Kolonii podczas niezliczonych osobistych spotkań na M.O.W oraz na wschodnio-westfalskich targach – Küchenmessen. Nawet komunikaty prasowe wysyłane przez organizatora prawie codziennie, nie pozostawiają wątpliwości, że na dzień dzisiejszy prace nad projektem IMM cologne 2021 trwają bez zmian.

Ofiarami fałszywych informacji stają się przedsiębiorstwa, które rzekomo odwołały swój udział w targach w Kolonii. Na przykład we wschodniej Westfalii pojawiła się plotka, że jeden z bardzo dużych producentów mebli tapicerowanych i wieloletni wystawca IMM cologne nie pojawi się w przyszłym roku na targach. Jednak dalsze rozmowy z zarządem firmy wywołały tylko przeczący ruch głowy. Na pytanie o udział w wydarzeniu odpowiedziano, że na targach się pojawią i że ich obecność to już sprawa załatwiona.

Rzeczywiście, są przedsiębiorstwa, które już odwołały swój udział w targach lub go kwestionują, czy to w trosce o zdrowie własnych pracowników, czy też z obawy, że nastąpi dramatyczny spadek liczby odwiedzających. I z pewnością istnieją przypadki, w których pandemia jest wykorzystywana jako popularny argument za tym, by nie brać udziału w targach bez ryzyka utraty twarzy. Ostatecznie, to od każdej firmy zależy, czy wykorzysta Kolonię jako platformę biznesową, czy też nie. W sumie chciałoby się jednak trochę więcej solidarności branżowej i silniejszego wsparcia dla wiodących na świecie targów we własnym kraju.

Wygląda na to, że ci, którzy od lat są raczej krytyczni wobec IMM cologne, teraz naprawdę pracują nad faktycznym lub rzekomym odwołaniem targów. Często pomijany jest jednak fakt, że są również wystawcy o wyraźnym i publicznym zaangażowaniu na rzecz IMM cologne. Zgodnie z mottem: „Only bad news are good news”, wolą karmić się pragnieniem katastrofy.

Pozostaje mieć nadzieję, że w przyszłych miesiącach dyskusja o nadchodzących targach w Kolonii będzie charakteryzowała się większą obiektywnością i powagą. Konstruktywna krytyka – tak proszę! Zakończmy jednak rywalizację o najczarniejsze wieści, w których prawdę często poświęca się na ołtarzu osobistego myślenia życzeniowego!

TEKST: Helmut Merkel

Tekst został opublikowany 1 października br., przedruk za zgodą autora.

PS. 16 października 2020 r. Koelmesse zadecydowało o zawieszeniu „LivingKitchen” w 2021 r.

Artykuł opublikowany został w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 11/2020