GTV inwestuje w rozwój i nie zwalnia tempa
8 stycznia, 2025 2025-01-08 8:09GTV inwestuje w rozwój i nie zwalnia tempa
Joanna Posadzy, dyrektor pionu marketingu GTV, o planach inwestycyjnych i ekspansji firmy na rynkach zagranicznych w roku 2025.
Za nami rok pod znakiem inwestycji, przed nami strategiczne działania. Podjęliśmy kroki milowe w kierunku rozwoju naszej spółki GTV Stolmet i debiutu marki GTV na rynku afrykańskim i azjatyckim. Czas zakasać rękawy i spojrzeć w przyszłość z wiarą i optymizmem.
GTV Stolmet – inwestycja w przyszłość regionu
W GTV Stolmet nie zwalniamy tempa. Zakład, który zakupiliśmy w 2022 roku, systematycznie rozwijamy, wyposażając w nowe maszyny. W tym roku na hali pojawiły się m.in. prasy z rozwijakami, centrum frezerskie, linia do roll formingu warta 2 mln złotych czy najnowszy model japońskiego lasera 2D Optiplex 3015Ez – to pierwsza taka maszyna w Polsce. Ponadto w kolejnym roku rozpoczniemy budowę nowej hali produkcyjnej dla akcesoriów do mebli tapicerowanych i elementów do fotowoltaiki dla naszej marki Enzeit Technik z obszaru OZE. W pierwszym etapie chcemy stworzyć miejsca pracy dla 150 osób!
Rozbudowa zakładu w Szczytnie to inwestycja w przyszłość regionu. Nowe miejsca pracy dają realne szanse na stabilne zatrudnienie i rozwój zawodowy dla lokalnych mieszkańców. Dla nas to nie tylko biznes, ale także odpowiedzialność społeczna. Chcemy wspierać lokalną społeczność i wspólnie budować lepszą przyszłość. Całość inwestycji realizujemy w ramach Warmińsko-Mazurskiej Strefy Ekonomicznej, a jej zakończenie planujemy na koniec grudnia 2026 r.
Czas na rynek afrykański i azjatycki
Na wynik bieżącej sytuacji na rynku meblarskim znaczenie ma aktualna koniunktura w Niemczech. Ponad 30% mebli produktowych w Polsce trafia na rynek niemiecki. Dlatego, jeśli zaobserwowaliśmy spowolnienie gospodarcze u naszego największego partnera handlowego, naturalnie u nas nastąpił spadek produkcji. Natomiast patrząc szerzej, sytuacja rysuje się lepiej – krajowy eksport mebli wciąż dominuje w Unii Europejskiej i utrzymuje mocną pozycję na europejskim rynku. Dla firmy takiej jak GTV, stanowi to dowód na to, że branża nie poddaje się kryzysowi tak, jak bardzo się obawiano.
Dla nas obecna sytuacja stanowi także dobry moment wejścia na kolejne rynki – azjatyckie i afrykańskie. Kierujemy do nowych klientów wyselekcjonowaną, dostosowaną ofertę, a jako firma z Europy jesteśmy dla nich atrakcyjnym partnerem. W listopadzie mieliśmy okazję porozmawiać z klientami z Egiptu i sąsiednich krajów podczas targów Woodshow w Kairze. Było to cenne doświadczenie dla naszej firmy, dzięki któremu lepiej rozumiemy specyfikę i oczekiwania rynku na Bliskim Wschodzie. Targi Woodshow były wyjątkową okazją, aby zobaczyć trendy i rozwiązania, które kształtują przyszłość branży, szczególnie na nowych dla nas rynkach.
Kierunek Indie
Z początkiem 2025 roku finalizujemy otwarcie spółki w Indiach, gdzie budujemy zespół ekspertów wraz z siecią dystrybucji. Obecność na indyjskim rynku to jeden z kluczowym celów strategicznych, o dużym potencjalne, który dokładnie przeanalizowaliśmy przez ostatnie 2 lata. Jako marka z Europy debiutujemy z niemal ugruntowaną pozycją, co jest bardzo ważne dla tamtejszych partnerów biznesowych. Dodatkowym atutem jest nasze szerokie portfolio, dobra relacja jakości do ceny, a także dostępność towaru na miejscu, duże wsparcie techniczne i marketingowe.
ZOBACZ TAKŻE: Jaki będzie rok 2025 w branży meblarskiej?
Oferta dla rynku w Indiach obejmuje akcesoria funkcyjne, czyli szuflady, prowadnice, zawiasy, profile LED, systemy przesuwne i wyposażenie do garderoby. Perspektywy dla rozwoju naszej marki narzędzi Högert Technik także są optymistyczne. Produkty są obecne na indyjskim rynku od 3 lat, a od nowego roku wchodzimy w etap dystrybucyjny. Choć rynek Indii jest w fazie ogromnego rozwoju, stanowi to wyzwanie pod kątem wymagań formalnych, certyfikacji i konkurencji. Jednak mocno wierzymy w potencjał i sukces tego rynku.
Opinia ukazała się w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 1/2025.