Podziel się:

LG ogłasza wyniki finansowe za II kwartał 2022 r.

15-08-2022
Do schowka
Rekordowe w historii firmy LG Electronics przychody w drugim kwartale odzwierciedlają m.in. wzrost sprzedaży urządzeń AGD z segmentu premium.


LG Electronics ogłosiło najwyższe w swojej historii przychody w drugim kwartale, odzwierciedlające wysoką sprzedaż urządzeń gospodarstwa domowego LG w kluczowych regionach oraz wzrost zysku z działalności LG w zakresie komponentów samochodowych.

 

Jakie wyniki osiągnęła firma LG Electronics?

 

W drugim kwartale 2022 roku firma LG odnotowała przychody w wysokości 19,5 bln wonów koreańskich, co stanowi 15% wzrost w porównaniu do tego samego kwartału poprzedniego roku. Zysk operacyjny w Q2 wyniósł 792,2 mld wonów koreańskich i był o 12% niższy niż w tym samym kwartale ubiegłego roku, czego przyczyną były głównie wyzwania związane z łańcuchem dostaw i wyższymi kosztami logistycznymi.


Wpływ na biznes miał postępujący stan pandemii i zmienne warunki ekonomiczne. Przeciwdziałając tym czynnikom, firma LG wykorzystuje swój wszechstronny portfel biznesowy, rozszerzając sprzedaż z produktów premium na produkty masowe, a także rozwija obszary business-to-business, takie jak części samochodowe.

 

Przychody LG Electronics według działów:


Dział LG Home Appliance & Air Solution odnotował w drugim kwartale przychody w wysokości 8,07 bln wonów koreańskich. Po raz pierwszy więc w historii firmy LG pojedyncza jednostka biznesowa przekroczyła kwartalne przychody w wysokości 8 bln wonów koreańskich. Zysk operacyjny wyniósł 432,2 mld wonów koreańskich. Przychody wzrosły o 18% w porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku, głównie dzięki większej sprzedaży urządzeń premium i nowych kategorii. Zaliczają się do nich urządzenia, wykorzystujące technologię parową, sprzedawane w kluczowych regionach Ameryki Północnej i Łacińskiej. LG planuje kontynuować tę dynamikę poprzez poprawę konkurencyjności produktów premium i wzmocnienie linii produktów masowych.


Dział LG Home Entertainment odnotował w drugim kwartale przychody w wysokości 3,46 bln wonów koreańskich przy stracie operacyjnej w wysokości 18,9 mld wonów koreańskich, co odzwierciedla zwiększone inwestycje w marketing w odpowiedzi na zaostrzone warunki rynkowe. Strategia LG w zakresie rozrywki domowej będzie koncentrować się na skutecznym zarządzaniu wydatkami marketingowymi i rozwijaniu segmentu premium TV. Sprzyjać temu będzie szczególnie okres największej sprzedaży, w tym Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej oraz wakacje.


Dział LG Vehicle Component Solutions osiągnął w drugim kwartale sprzedaż w wysokości 2,03 bln wonów koreańskich, co stanowi wzrost o 19% w porównaniu z tym samym okresem 2021 roku. Dzięki temu ta jednostka biznesowa po raz pierwszy osiągnęła rentowność. Znacznie wyższa sprzedaż była efektem proaktywnej reakcji LG na zwiększający się popyt ze strony producentów samochodów oraz efektywne zarządzanie łańcuchem dostaw. W obliczu niepewności związanej z inflacją i ryzykiem geopolitycznym, firma będzie nadal budować silne relacje z globalnymi producentami samochodów, a także intensywnie zarządzać strukturą kosztów w celu dalszej poprawy rentowności.


Dział LG Business Solutions odnotował natomiast w drugim kwartale solidne przychody w wysokości 1,54 bln wonów koreańskich oraz zysk operacyjny w wysokości 14,3 mld wonów koreańskich. Przychody wzrosły więc o 19% w porównaniu z rokiem ubiegłym, głównie dzięki poprawie sytuacji w segmencie business-to-business. Firma planuje intensywnie skupić się na odradzającym się segmencie B2B, poprzez opracowanie bardziej zindywidualizowanych rozwiązań i rozszerzenie portfela produktów, w celu uzyskania stabilnego wzrostu.


Działalność zaniechana: Wyniki finansowe za drugi kwartał działalności firmy LG w zakresie modułów fotowoltaicznych, która zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami została zamknięta w czerwcu, są traktowane jako strata z działalności zaniechanej.
 

Firma LG Electronics jest światowym innowatorem w dziedzinie technologii i elektroniki użytkowej, obecnym w prawie każdym kraju i zatrudniającym ponad 75 tys. pracowników na całym świecie. Cztery firmy z grupy LG - Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Vehicle Component Solutions oraz Business Solutions - osiągnęły łącznie globalną sprzedaż na poziomie ponad 63 mld USD w 2021 roku. Firma LG jest wiodącym wytwórcą produktów konsumenckich i komercyjnych, takich jak telewizory, urządzenia AGD, systemy klimatyzacji, monitory, roboty serwisowe i części samochodowe. Marki premium LG SIGNATURE i inteligentny LG ThinQ są znane na całym świecie.

 

 

By otrzymywać od nas aktualne i wartościowe treści 

ZAPISZ SIĘ DO BEZPŁATNEGO NEWSLETTERA portalu www.biznes.meble.pl

Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!