Podziel się:

Wywiad: Coś się zmieniło

06-05-2014
Do schowka
Rozmowa z Dieterem Baumanns, prezesem Surteco Decorative Surfaces.

        Pana wizytówka mówi o tym, że coś się zmieniło.


D.B
.Tak. Zupełnie niedawno podjęliśmy decyzję o generalnej zmianie. Dajemy sobie mniej więcej rok na ujednolicenie wizerunku wszystkich naszych marek. Podobnie jest z aktywnością handlową, którą nazwaliśmy Surteco Dekor.

Na ile marka Surteco jest, Pana zdaniem, znana w branży?

D.B.
Myślę, że jest znana. Już od kilku lat, firmy tworzące grupę promują się na międzynarodowych imprezach wystawienniczych pod wspólnym szyldem Surteco. Ponadto, w naszej strukturze sprzedaży są spółki noszące tę nazwę np. Surteco Italia, Surteco France, Surteco Russia. Z drugiej strony, są przedsiębiorstwa tak znane, jak Döllken czy BauschLinnemann. Nie widzę potrzeby, żeby wycofywać z rynku tak znane marki.

        Podobnie jest z firmą Süddekor, która dołączyła do naszej grupy pod koniec ub.r. Dlaczego klienci mieliby zapomnieć, że mamy kilkadziesiąt lat doświadczenia w zakresie powierzchni meblowych? Mówiąc „klienci”, mam oczywiście na myśli profesjonalistów z branży meblarskiej.


Do nich właśnie adresujemy nasz miesięcznik. Myślę, że to jest bardzo dobry czas na naszą rozmowę i przekazanie im informacji o zmianach przewidywanych również na rynku polskim. Czy na wzór Surteco Italy czy Surteco France, powstanie również Surteco Poland?

D.B. Na tym etapie nie podjęliśmy jeszcze takiej decyzji. Z klientami z Polski nadal współpracował będzie Mateusz Kowalczyk, który przez polskich odbiorców kojarzony jest z produktami marki BauschDecor. Podobnie, relacje z klientami będzie kontynuował i rozwijał Artur Rybkowski. Wraz z kilkuosobowym zespołem odpowiedzialny był dotychczas za produkty marki Süddekor.
         Grupa Surteco obecna jest w Polsce również w kilku innych sektorach. Nie są one jednak związane z branżą meblarską. W każdym obszarze naszymi głównymi klientami są odbiorcy przemysłowi.

Co z tego wynika?

D.B.
Współpraca z nami oznacza możliwość wyboru i zakupu powierzchni, jakiej się naprawdę potrzebuje. Niezależnie od tego, czy będzie ona w obrzeżu, papierze dekoracyjnym czy folii.

Można powiedzieć, że nie ma drugiej takiej grupy jak Surteco?

D.B.
Tak, można tak powiedzieć. Nie mówię, że nasza konkurencja robi coś gorzej. Po prostu, nie ma drugiej takiej firmy, która mogłaby powiedzieć odbiorcom: proszę bardzo. To jest nasz design. Możecie go mieć na każdej powierzchni, w każdej technologii. Warto pamiętać, że są takie firmy, jak choćby polski Black Red White, które potrzebują dużych ilości różnych materiałów w powtarzalnych wzorach. Dla klientów współpraca z nami oznacza, że mogą zamówić je wszystkie u jednej osoby z grupy Surteco.

Czy znaczy to również, że mogą je zamówić w lepszej cenie?

D.B
.Zawsze staramy się być o kilka procent lepsi od naszej konkurencji, co nie znaczy, że od niej tańsi. Przede wszystkim, mamy ambicję bycia lepszym w zakresie jakości produktu i obsługi klienta. Uważam, że mamy znakomity serwis. Oznacza to, że zamówiony towar trafia do właściwej osoby, na właściwe miejsce, we właściwym czasie.

        Jest to niezwykle ważne, bo linie produkcyjne muszą pracować płynnie. Często zależy to od jednego człowieka, który szybko zdecyduje o wyborze komponentów meblowych w jednolitej kolorystyce. Dzięki właściwej organizacji taki człowiek potrafi oszczędzić dla firmy spore pieniądze. Tak naprawdę tych kilka procent, w których wyprzedzamy konkurencję jest oszczędnością w budżecie klienta.

Więcej w najnowszym wydaniu miesięcznika „BIZNES meble.pl”.

Zainteresowanych otrzymaniem czasopisma  w formie elektronicznej zapraszamy do zapisania się na listę mailingową TUTAJ
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • Koronawirus atakuje branżę...
    W dniach 24-25 marca br. B+R Studio we współpracy z Ogólnopolską Izbą Gospodarczą Producentów Mebli przeprowadziło wstępną ankietę wśród firm branży meblarskiej. W badaniu wzięło udział 15 podmiotów z grupy dużych, średnich i małych. Analizując...
  • Branża w walce z koronawirusem
    Polskie firmy z branży meblarskiej udowadniają, że nieobca jest im społeczna odpowiedzialność. Pomoc przybiera różne formy: od wsparcia finansowego poprzez produkcję maseczek ochronnych, po gotowość udostępnienia powierzchni targowych na szpitale polowe. Milion złotych na walkę...
  • Czy tarcza wystarczy, by...
    Brak rządowego wsparcia dla branży doprowadzi do tego, że w ciągu kilku najbliższych miesięcy wiele fabryk mebli i sieci handlowych znajdzie się w gigantycznych kłopotach, a niektóre będą musiały ogłosić upadłość. Oznacza to nie tylko problemy dla gospodarki, w tym spadek PKB...
  • Powstała platforma „Buy...
    Zadaniem Buy Poland jest wsparcie polskich przedsiębiorców w zdobywaniu zagranicznych zleceniodawców. Patronat nad projektem objęła Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli. Internetowy katalog zawierać będzie informacje o tysiącach producentów z...
  • Branża drzewna apeluje o...
    Polska Izba Gospodarcza Przemysłu Drzewnego, Polski Komitet Narodowy EPAL oraz Stowarzyszenia Przemysłu Tartacznego wystąpiły do szefowej resortu rozwoju – Jadwigi Emilewicz – z apelem o udzielenie wsparcia w rozmowach z Lasami Państwowymi. Poznań, dn. 25.03.2020 r. Szanowna Pani...
  • Salone del Mobile.Milano...
    Decyzja o odroczeniu została podjęta przez Zarząd Salone del Mobile.Milano w świetle trwającej pandemii koronawirusa, która rozprzestrzenia się niemal w każdym kraju na świecie. Sytuacja, która doprowadziła do pierwotnej zmiany daty z kwietnia na czerwiec, ogłoszonej 25...
  • Łódź Design Festival...
    Zespół Łódź Design Festival poinformował: „Z rozwagą i ostrożnością obserwujemy rozwój sytuacji związanej z rozprzestrzenianiem się nowego koronawirusa SARS-Cov-2 w Polsce i za granicą. Stale rosnące zagrożenie epidemiologiczne sprawia, że z wielu...
  • „Wood Tech” – nowa data...
    W obliczu trudnej sytuacji oraz w trosce i odpowiedzialności za zdrowie i bezpieczeństwo wystawców, odwiedzających oraz firm współpracujących, organizator „Wood Tech 2020” podjął decyzję przeniesienia terminu targów z pierwotnej daty 13-15 maja br. na 3-5...

Inne artykuły

Aktualności
  • Dobra noc gwarantowana
    Unikalne połączenie dwóch, najlepszych na rynku surowców, wykorzystanych do produkcji Posejdona, to nowa propozycja Fabryki Materacy JANPOL dla tych, którzy cenią sobie komfortowy, ale i zdrowy sen. Obustronne obłożenie bloku lateksowego termoelastyczną pianką, pozwala wykorzystać...
  • Ścianki działowe
    System ścianek działowych umożliwia dzielenie i zabudowę otwartej przestrzeni biurowej, a także rozdział stanowisk pracowniczych. Wykańczane listwami aluminiowymi panele ścianek przystosowane są do różnych wypełnień (płyta melaminowa, tkanina, szkło), a specjalne listwy umożliwiają...
  • Święta w AlmiDecor!
    Kolekcje: Lapland, Circus, Antoinette, Luxury i Vintage zostały wyeksponowane tak, by można było docenić ich urodę i oryginalność, bardzo mocno nawiązują do tradycji, przeszłości, historii. Ozdoby świąteczne trafiły na witryny, na stoły i nad stoły, na choinki. Już od wejścia...
  • 50 lat tradycji, czyli historia marki Newmor
    Brytyjskie korzenie Początki Newmor Group, obecnie jednego z największych brytyjskich producentów elementów ściennych w branży, sięgają lat 70. XX wieku. Firma, założona w 1967 roku w Wielkiej Brytanii przez John’a Morrisa, swoją pierwszą siedzibę miała w Welshpool...
  • Nowe Centrum Targowo-Kongresowe w Warszawie
    Jesienią swą działalność zainauguruje Centrum Targowo-Kongresowe MT Polska. Na ten nowoczesny kompleks składa się, m.in. hala targowa, centrum konferencyjne oraz naziemny i podziemny parking. Obiekt pod swym dachem może zgromadzić nawet 10 tys. osób. Za sprawą m.in. klimatyzowanej hali...
Nowości produktowe
  • Bosch - GCM 8 SJL Professional
    Marek Krajewski, Senior Brand Manager linii Bosch Niebieski, tłumaczy, dlaczego większa szerokość cięcia staje się coraz istotniejszym parametrem dla profesjonalnych użytkowników: Materiały podłogowe idą śladem trendu zaobserwowanego wcześniej w segmencie płytek ceramicznych....
  • Noclaf - LEI45 ®
    Praca nad LEI45 ® trwała dwa lata, w efekcie której, powstało połączenie umywalki o kształcie kuli z trwałą i wodoodporną spoiną z MED Laminate - Marine Equipment Directive tj. wysokiej jakości laminatem, który stosuje się np. przy budowie statków. Łączenie takie jest po prostu...
  • Rival - Mont Blanc
    Bogata historia, wyjątkowa wrażliwość estetyczna, oraz mnogość dekoratorów, architektów i artystów plastyków sprawiają, że Włochy uchodzą za kolebkę sztuki dekoracji wnętrz. Producenci i projektanci ze słonecznej Italii od lat wyznaczają międzynarodowe trendy w aranżacji...
  • Mebin - ELISSE
    Charakterystykę i skrótowy opis mebli można ująć następująco: czarne kubistyczne bryły otoczone są półramą z jasnego drewna dębowego, blaty mebli z naturalnego dębu, do tego gładkie matowe powierzchnie, lustra weneckie, dyskretne oświetlenie i bezszelestnie otwierane szuflady (tzw....
  • Phormy - UMAMI
    W ciągu ostatnich lat we współczesnej kulturze coraz popularniejsze stają się inspiracje Japonią. Również w projektowaniu mebli, oświetlenia czy dodatków. Dlaczego jednak to akurat kraj Kwitnącej Wiśni okazał się tak interesujący? „Kultura japońska to dla...

Artykuły podobne

  • Wywiad: Jasne zasady, jasne cele
    Rozmowa z Marcinem Powierza (fot.1), członkiem zarządu i dyrektorem zarządzającym Forbis Group oraz Mateuszem Laskowskim (fot.2), członkiem zarządu i dyrektorem operacyjnym Forbis Group.
  • Wywiad: Tak konkretnie? Pieniądze!
    Co firma z branży meblarskiej może zyskać na współpracy z Akademią Technologii? J.K. Tak konkretnie? Pieniądze! Jesteśmy firmą, która zanim powstała już wiedziała, co chce robić. Zdarza...
  • Kwietniowe wydanie BIZNES meble.pl
    Najnowsze, kwietniowe wydanie miesięcznika Biznes meble.pl jest już na rynku, dostępne jest również e-wydanie.
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!