Podziel się:

Przyszłość aranżacji wyłożona płytkami

08-10-2019
Do schowka
Płytki dekoracyjne już od kilku sezonów pozostają jednym z najgorętszych trendów aranżacyjnych. Jakie są źródła tego sukcesu? Które wzory cieszą się największą popularnością i co inspiruje twórców? Na te oraz inne pytania odpowiada Robert Szybiak, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w polskiej firmie Stegu, której renomowane płytki trafiają do odbiorców w już 25 krajach Europy.

Ile płytek opuściło bramy fabryk Stegu przez minione 25 lat?

 

Trudno o jedną precyzyjną liczbę, ale z pewnością będzie to już kilkadziesiąt milionów metrów kwadratowych. Myślę, że spokojnie wystarczyłoby, żeby wyłożyć płytkami powierzchnię średniej wielkości miasta w Polsce.

 

I produkcja stale rośnie. Skąd bierze się taka popularność płytek dekoracyjnych?

 

Przyczyn jest kilka. Generalnie rzecz biorąc, płytki są opłacalną alternatywą dla naturalnych materiałów, takich jak kamień czy klinkier. Są od nich tańsze, jednocześnie oferując niezbędną trwałość. Walory ekonomiczne wiążą się i po części wynikają z walorów praktycznych – łatwiejszego oraz szybszego montażu, przyspieszającego realizację i obniżającego przez to koszty wykonawstwa. Płytki to także materiał bardzo uniwersalny, sprawdzający się na niemal każdej powierzchni, którą ochroni przed zabrudzeniami czy uszkodzeniami mechanicznymi, a w przypadku płytek elewacyjnych – także przed mrozem i warunkami atmosferycznymi. Jako atut trzeba też oczywiście wskazać mnogość kolorów, wzorów i faktur płytek, dzięki czemu każdy klient może znaleźć model odpowiadający jego oczekiwaniom estetycznym.

 

Które więc modele z oferty Stegu najlepiej odpowiadają oczekiwaniom polskich nabywców?

 

Jeśli chodzi o wnętrza, naszym najpopularniejszym produktem jest gipsowa płytka cegłopodobna Parma. Jej uniwersalny, biały kolor w połączeniu z innowacyjną, gotową fugą są cenione za swoją uniwersalność i praktyczność, bo gotowa fuga bardzo przyspiesza i ułatwia montaż. Ma to znaczenie także przy wyborze płytek na elewacje – tu naszym przebojem jest z kolei betonowa płytka Monsanto w klasycznym ceglanym kolorze, również wykorzystująca technologię gotowej fugi. Oprócz płytek cegłopodobnych dużą popularnością cieszy się kamień dekoracyjny Nepal, ceniony zarówno jako ozdoba wnętrz, jak i elewacji. 

 

A jak nasze krajowe preferencje prezentują się na tle reszty Europy?

 

Bardzo podobnie, bo w czasach ogólnej globalizacji również trendy aranżacyjne mają zasięg kontynentalny, a nawet ogólnoświatowy. Parma, Monsanto i Nepal to z pewnością uniwersalne przeboje eksportowe. Choć zauważalne są też decyzje zakupowe bardziej związane z uwarunkowaniami kulturowymi. Dlatego na przykład Skandynawowie częściej kupują minimalistyczne płytki w odcieniach bieli i szarości, a mieszkańcy południa kontynentu chętniej wybierają wyroby w ciepłych odcieniach, przypominające wyglądem naturalny kamień, w tym zwłaszcza piaskowiec.

 

Natura jest istotną inspiracją dla twórców płytek Stegu?

 

Powiedziałbym wręcz, że główną. Naturalne materiały takie jak kamień, glina czy drewno to skarbnica pomysłów, z której niemal bez końca mogą korzystać projektanci. A że technologia umożliwia dziś bardzo realistyczne odwzorowywanie natury, efekty robią doskonałe wrażenie.

 

Utrzymanie takiego efektu wymaga jakichś specjalnych zabiegów?

 

Nie są to żadne tajemne metody, chodzi raczej o przestrzeganie zasad wykonawstwa i podstawowej konserwacji. Przede wszystkim należy pamiętać, że wyroby gipsowe stosuje się we wnętrzach, a na zewnątrz oraz w miejscach o podwyższonej wilgotności – należy postawić na płytki betonowe. Kolejny etap to precyzyjny montaż w oparciu o zalecenia i materiały rekomendowane przez producenta. Potem zostaje już tylko wyczyszczenie i impregnacja powierzchni, które w zależności od warunków atmosferycznych warto powtarzać co kilka lat.

 

Jak zatem wyglądają rynkowe prognozy dla płytek dekoracyjnych na najbliższe lata?

 

Zakładamy konsekwentny wzrost, bo jasno widzimy, że jest to produkt trafiający w zmieniające się potrzeby rynku. Pozwala on uzyskać wartość dodaną inwestycji, czego coraz częściej poszukują klienci indywidualni, zainteresowani oryginalnymi, dopasowanymi do ich stylu i często nieszablonowymi projektami. W ślad za nimi podążają deweloperzy, którzy z oczywistych względów zawsze chcą być „na czasie” z rynkowymi trendami, dbając o atrakcyjność realizowanych przez siebie projektów. Jeśli dodamy do tego wspomniane już przeze mnie walory praktyczne i ekonomiczne, można pokusić się o obrazową prognozę, że przyszłość rynku aranżacji jest w dużej mierze wyłożona płytkami dekoracyjnymi. 

 

Fot: Stegu

Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • „Drema” i „Warsaw Home”...
    Magnesem dla biznesu stały się targi „Warsaw Home”, które odbyły się w dniach 3-6 października br. Jeszcze rok temu to wydarzenie, które łączy formuły b2b i b2c, odwiedziło więcej klientów finalnych (67%) niż przedstawicieli branży (33%). W tym roku te...
  • Naturalny minimalizm
    W przypadku urządzania łazienki minimalizm ma dodatkowe zalety. W niewielkich pomieszczeniach – standardowa łazienka w niedużym mieszkaniu w bloku to 3 do 6 m2 – pomaga uniknąć ciasnoty i optymalnie wykorzystać powierzchnię. Ułatwia też utrzymanie porządku i higieny we...
  • SAW zaprasza na wystawę...
    Od początku swojej działalności Stowarzyszenie Architektów Wnętrz zakładało angażowanie się w rozwój młodych talentów architektonicznych poprzez wsparcie różnych inicjatyw i konkursów skierowanych do osób, które dopiero rozpoczynają swoją...
  • Ciepło i oszczędnie dzięki...
    Eksperci są zgodni, że wyłącznie kompleksowe ocieplenie budynku zapewnia komfort jego mieszkańcom i przynosi inwestorowi oszczędności liczone w tysiącach złotych rocznie, a także pozytywnie wpływa na środowisko naturalne. Dlatego w ramach projektu termomodernizacji krakowskiego ośrodka...
  • Sielski klimat…
    Pomysł na wnętrze z duszą! Właściciel, który odziedziczył dom po babci, zamieszkał w nim wraz z żoną i psem. Projekt 80-metrowego parteru oraz 50-metrowego poddasza powierzył Elizie Wojtasiewicz oraz Katarzynie Olejarz z pracowni Kaza Interior Design. Partnerem projektu jest sieć...
  • Wielki powrót kabinetów
    Dzisiaj ten rodzaj mebli skrzyniowych, zamykanych zdobionymi drzwiczkami i wspierających się na wysokiej podstawie o ciekawej formie, rzadko nazywa się kabinetami, częściej szafkami, komodami czy kredensami, jako że są z nimi blisko spokrewnione. Nie zmienia to jednak faktu, że to właśnie...

Inne artykuły

Aktualności
  • Zdobądź na rynku unikalne kompetencje!
    „Nasz absolwent szybko stanie się niezbędnym w firmie człowiekiem gwarantującym sukces wdrożenia nowego produktu, niezależnie od branży, w której pracuje, czy zamierza pracować”- mówi prof. Marek Adamczewski, wykładowca na studiach Design Management. Dotychczasowych 6. edycji...
  • Niezorientowanie
    Przełomu nie przyniosły ani polskie misje zagraniczne, ani nagłaśnianie wizyt szejków w Polsce. Perspektywy intratnych kontraktów podpisywanych na Bliskim Wschodzie przez polskich producentów mebli wciąż są bardzo odległe. Myślenie o Bliskim Wschodzie bardzo często...
  • Wszystko w porządku
    Sztuka kształtowania przestrzeni architektonicznej nie tylko służy estetyce, ale również znajdując odzwierciedlenie w filozofii codzienności, wpływając na komfort człowieka. Rzeczy użytkowe mają być designerskie i wygodne zarazem, ale także proste w obsłudze i łatwe w utrzymaniu w...
  • Fotoreportaż: OFF Piotrkowska i targi FORMY
    A na targach FORMY - przestrzeni dla miłośników dobrego designu prezentowano meble, oświetlenie, dużo ceramiki, biżuterię, tkaniny, nie brakowało naprawdę fajnego designu dedykowanego najmłodszym. Wśród wystawców m.in.: Kolorowych snów.pl - łódzki salon...
  • Zostań Gazelą Biznesu - zgłoś firmę do rankingu Pulsu Biznesu
    Puls Biznesu rozpoczyna już IX edycję rankingu Gazele Biznesu 2008. Honorujemy w ten sposób najbardziej dynamiczne firmy w polskiej gospodarce. Zachęcamy do wypełnienia formularza zgłoszeniowego te firmy, które notują wzrost obrotów, działają w sposób transparentny i są wiarygodne....
Nowości produktowe
  • Mebelplast - BRAVO
    Sofy jak i narożniki oferowane są również z funkcją do spania, dzięki czemu łatwo przekształcić je można w wygodne łóżko. Dodatkowym atutem modelu BRAVO są ruchome podłokietniki, pozwalające wygodnie oprzeć się podczas odpoczynku. Sprężyny bonelowe użyte w konstrukcji to...
  • HUBERTUS - ″M″
    FPH HUBERTUS - producent szafek RTV oraz szafek pod sprzęt Hi-Fi dużą uwagę przywiązuje do ciągłego udoskonalania swoich produktów poprzez wdrażanie nowych technologii i wprowadzanie na rynek nowości. To właśnie właściciel firmy stale obserwuje współczesne trendy w meblarstwie i...
  • 9design - dystrybucja - Zettel’z
    Ten nietypowy zestaw tworzy oryginalną lampę Zettel’z, zaprojektowaną przez Ingo Maurera. Klasyk designu powraca w nowej odsłonie, zaskakując włoskimi barwami narodowymi. Zettel’z Viva Italia! upamiętnia 150 rocznicę zjednoczenia Włoch. Zettel’z to współczesna...
  • KUPER - Nitki klejowe
    Produkt wysokiej jakości od KUPER-a - NITKI KLEJOWE - ponad 40 lat doświadczenia - "Made in Germany". Wynaleziona we własnych laboratoriach, oryginalna nitka klejowa KUPER-a produkowana jest na nowoczesnych urządzeniach w firmie KUPER w Niemczech - odpowiednia nitka do każdego zastosowania....
  • Jaroma - DCCE WFN
    DCCE WFN jest największą oklejarką z rodziny oklejarek DCCE i zarazem największa obecnie oklejarka produkcji JAROMA S.A.. Dzięki zastosowanym agregatom możliwa jest ma niej kompletna obróbka wąskich krawędzi płyt meblowych. Wysoką jakość z jednej strony zapewnia lekki a przy tym...

Artykuły podobne

  • Ciepło i oszczędnie dzięki Termo Organice
    Przeprowadzony audyt energetyczny w krakowskim Centrum Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych „Parkowa” potwierdził skuteczność i opłacalność wykonanej kompleksowej termomodernizacji budynku....
  • SAW zaprasza na wystawę najlepszych prac dyplomowych 2018/2019 Wydziału Architektury Wnętrz ASP w Warszawie
    Już dziś w siedzibie SARP na ul. Foksal 2 w Warszawie rozpocznie się wystawa najlepszych prac dyplomowych absolwentów warszawskiego Wydziału Architektury Wnętrz ASP 2018/2019. Wystawa jest...
  • Naturalny minimalizm
    „Mniej znaczy więcej” to zwięzła maksyma architekta Ludwiga Mies van der Rohe’a najpełniej definiująca minimalizm jako trend nie tylko w urządzaniu wnętrz, ale i filozofię życia....
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!
  • Agnieszka Łagan
  • Tomasz Sprężyna Horodyski
  • Edyta Antas
  • Rafał Olesiewicz
  • Agnieszka Sikorska-Augustyn Z Łobodów
  • Anahit Buniatyan
  • Beata Stachura
  • Adam Kwiatkowski
  • Bartosz Wojnar
  • Maciej Jaśkiewicz
  • Hanna Wyłupek Boś
  • Anna Morus
  • Kinga Kobielak
  • Andżelika Rzepka
  • Marta Zaręba-Lubańska
  • Jarosław Stachura
  • Marzena Podziewska
  • Izabela Simlat-Makuch
  • Magdalena Bielecka
  • Gabriela Kopeć
  • Anna Mackiewicz
  • Małgorzata Kozłowska
  • Mariusz Jota
  • Marta Zaremba
  • Beata Demianiuk
  • Darek Bałtowski
  • Wieslaw Pirkel
  • Anna Derkacz
  • Michał Jankowski
  • Krzysztof Wasilewski