Podziel się:

Produkty Pepco z etykietą FSC

22-07-2022
Do schowka
Pepco Poland, jako pierwsza polska firma, będzie mogła używać znaków towarowych FSC w celu promowania certyfikowanych produktów w swoich sklepach w 16 krajach.

 

Podpisując międzynarodową umowę licencyjną z Forest Stewardship Council® (FSC), Pepco dołącza do szerokiego grona firm, wśród których są m. in. Castorama, Aldi, Orange Polska i Biedronka, które zachęcają do odpowiedzialnych zakupów.


Licencja promocyjna jest przeznaczona dla firm na końcu łańcucha dostaw – a więc dla tych, które sprzedają produkty indywidualnym konsumentom. Dzięki licencji mogą one w komunikacji z klientami promować produkty, które mają etykietę FSC. Jest to okazja do pochwalenia się przez sieci handlowe produktami pochodzącymi z odpowiedzialnych źródeł, a jednocześnie – szansa na podniesienie świadomości konsumentów na temat ochrony lasów.


Pepco jest pierwszą polską firmą, która podpisała umowę na międzynarodową licencję promocyjną FSC. Dzięki temu będzie mogła promować produkty z etykietą FSC na 16 europejskich rynkach. Umowa obejmuje następujące kraje: Polskę, Estonię, Łotwę, Litwę, Czechy, Słowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię, Serbię, Chorwację, Słowenię, Włochy, Hiszpanię, Austrię i Niemcy.


Badania rynku pokazują, że konsumentom coraz bardziej zależy na produktach ekologicznych i pozyskiwanych z odpowiedzialnych źródeł. Widzimy, że biznes odpowiada na to zapotrzebowanie – i Pepco jest tego doskonałym przykładem. Dzięki umowie licencyjnej firma będzie mogła lepiej promować produkty z etykietą FSC, zachęcając w ten sposób swoich klientów do bardziej odpowiedzialnych wyborów zakupowych. Mam nadzieję, że przykład Pepco zainspiruje inne podmioty na polskim rynku do zwiększenia wysiłków na rzecz ochrony lasów – skomentowała Karolina Tymorek, dyrektorka FSC w Polsce.


Produkty z odpowiedzialnych źródeł w Pepco


Naszym celem w obszarze środowiskowym jest ograniczanie wpływu działalności firmy na planetę, a także zapewnianiem klientom oraz klientkom możliwości wyboru zrównoważonych produktów w atrakcyjnych cenach wszędzie, gdzie działają sklepy Pepco. Certyfikaty przyznane przez niezależne organizacje potwierdzają, że dany artykuł został wytworzony z poszanowaniem dla środowiska, z naturalnych materiałów, lub pochodzi z albo nadaje się do recyklingu. Certyfikat FSC to flagowy przykład – stanowi dowód na to, że surowiec pochodzi z odpowiedzialnie zarządzanych lasów lub, tak jak w przypadku wielu produktów tekturowych, innych kontrolowanych źródeł, np. recyclingu. Przed nami jeszcze wiele pracy w zakresie środowiskowym, ale stawiamy sobie ambitne cele. Przykładowo, w ciągu najbliższych lat chcemy zwiększyć dwukrotnie liczbę bardziej zrównoważonych produktów w naszym asortymencie – mówi Katarzyna Wilczewska, manager ds. komunikacji korporacyjnej w Pepco.


Obecnie certyfikat FSC posiada ponad 130 produktów Pepco – są to przede wszystkim drewniane zabawki dla dzieci, artykuły papiernicze i piśmiennicze, torby prezentowe, serwetki, akcesoria z kategorii party (czapeczki, kubki, talerzyki, słomki), drewniane sztućce czy pudła kartonowe z kategorii „dom”. Dodatkowo ponad 300 ma certyfikowane opakowania.
Polityka opakowaniowa Pepco zakłada konsekwentne zwiększanie liczby takich opakowań – dotyczy to zarówno kartonów zbiorczych, jak i pudełek, które klient zabiera do domu. Firma dąży przy tym do zmniejszenia ilości tektury wykorzystywanej w kartonach transportowych oraz ich wielkości. Warto dodać, że również przywieszki do produktów, głównie w kategoriach: artykuły dla niemowląt, akcesoria do włosów, opakowania żarówek, artykuły piśmiennicze oraz odzież, a także karty czołowe, wykorzystywane przez pracowników, są wykonane w 100 proc. z tektury z certyfikatem FSC.


Polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi ekologicznie


Pepco konsekwentnie poszerza asortyment certyfikowanych, zrównoważonych produktów. Już wkrótce klienci znajdą na półkach kolejne artykuły z przyjaznej środowisku kolekcji.
Powiększanie oferty produktów ekologicznych jest odpowiedzią na zmiany postaw konsumentów, którzy mają coraz większą świadomość wyzwań środowiskowych, z którymi musimy się zmierzyć. Coraz większa wiedza o takich zjawiskach jak zmiana klimatu, zanik bioróżnorodności czy zanieczyszczenie środowiska sprawia, że coraz chętniej sięgają oni po produkty i usługi, które mają gwarancję pochodzenia z odpowiedzialnych źródeł. To właśnie wiarygodne, uznane na całym świecie systemy certyfikacji – takie jak FSC – dają konsumentowi pewność, że jego zakupy nie przyczyniają się do zwiększenia skali tych wyzwań.

 


 

Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • Niemcy kupują mniej mebli...
    Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli właśnie pozyskała najnowsze informacje o niemieckim rynku mebli. O tyle ciekawe, że polscy meblarze mogą w nich odnaleźć wskazówkę dotyczącą kierunku ich działalności. Jana Szynaka, prezes Ogólnopolskiej Izby...
  • Grupa XXXLutz kontynuuje...
    Nawiązanie strategicznego partnerstwa pomiędzy Grupą XXXLutz a Grupą Black Red White w maju 2022 roku było tylko jedną z części większego planu ekspansji, konsekwentnie realizowanego przez austriackiego potentata na rynku europejskim. Firma zintensyfikowała swoje działania, co pozwoliło...
  • W 2022 roku wzrost, później...
    14 września, podczas Międzynarodowych Targów Maszyn, Narzędzi i Komponentów dla Przemysłu Drzewnego i Meblarskiego DREMA 2022 w Poznaniu, odbyła się kolejna edycja Ogólnopolskiego Kongresu Meblarskiego „Polskie Meble – Konkurencyjna Polska”. Hasłem...
  • Branża meblarska przed trudnymi...
    Spadki dynamiki produkcji, rosnące koszty i redukcja liczby etatów – z tymi wyzwaniami branża meblarska zmierzy się w nadchodzących miesiącach. Według Kwartalnika Branżowego opublikowanego przez PKO Bank Polski, w II kw. 2022 roku wyniki firm ogółem były zaskakująco...
  • Zakończyły się targi M.O.W. w...
    Pojawiło się na niej 510 wystawców z 41 krajów, co jest liczbą rekordową, nawet biorąc pod uwagę edycje sprzed pandemii. Ta edycja była również szczególnie ważna dla Polskiego rynku meblowego – Polacy to w tym roku, po producentach z Niemiec, druga...
  • Nie ma zgody na kolejne podwyżki...
    Polska Izba Gospodarcza Przemysłu Drzewnego opublikowała dzisiaj stanowisko dotyczące nowych zasad sprzedaży drewna na rok 2023. Izba podkreśla, że zaproponowane przez Lasy Państwowe zmiany należy uznać za kosmetyczne. Przedsiębiorcy zwracają natomiast uwagę na drastyczną podwyżkę...
  • „Diament Meblarstwa 2023”:...
    17. edycja prestiżowego konkursu organizowanego przez Wydawnictwo meble.pl, wydawcę miesięcznika „BIZNES.meble.pl” i portalu www.biznes.meble.pl oraz Meble.pl S.A. dobiega końca. Na podjęcie decyzji o udziale w konkursie „Diament Meblarstwa” pozostał tydzień!...
  • Elektryczne pojazdy w 2 fabrykach...
    Elektryfikacja transportu drogowego jest jednym z kluczowych rozwiązań mających na celu dekarbonizację branży transportowej. Choć elektryfikacja ciężkiego transportu drogowego jest wciąż na wczesnym etapie, w wielu krajach nabiera tempa, wraz z rosnącą dostępnością odnawialnych...
  • Sprzedaż drewna w 2023 roku - co...
    20 września Józef Kubica, p.o. dyrektora generalnego Lasów Państwowych, podjął decyzję, iż wprowadza do stosowania w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych na 2023 rok: 1) Kryteria, parametry i sposób wartościowania ofert zakupu 2) Regulamin sprzedaży w...
  • Branża listy pisze - czy premier...
    Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy – rząd już od jakiegoś czasu nie wykazuje żadnego zainteresowania polską branżą meblarską i przemysłem drzewnym. Gdzie się podziały te czasy, gdy premier Morawiecki wizytował polskie fabryki mebli? Czy branża przestała być „oczkiem w...
  • Salony Agata znów poza...
    Salony Agata i Black Red White utrzymały się na podium. Na drugie miejsce wskoczył natomiast profil Meble Ares, zaś AMT Meble wypadły z czołowej trójki. W badaniu zliczana jest jedynie aktywność własna oficjalnych fanpage’y badanych firm. Jak wygląda sytuacja w przypadku...
  • Rekordowy roczny obrót sieci...
    Podobnie jak w przypadku wielu innych firm, czynniki globalne stanowiły wyzwanie dla JYSK w roku finansowym 2021/22, który zakończył się pod koniec sierpnia. Rosnąca inflacja, rosnące koszty, wojna w Ukrainie Pomimo tych wyzwań klienci nadal wybierali zakupy w ponad 3.100...
  • Webinar o współpracy z...
    Jak informuje OIGPM, w ostatnich miesiącach UOKiK skoncentrował swoją aktywność na weryfikacji treści i komunikatów zamieszczanych przez influencerów w mediach społecznościowych. Konsekwencją tych działań jest m.in. postawienie przez Prezesa UOKiK zarzutu wprowadzania...
  • „Diament Meblarstwa 2023” do...
    By ułatwić Ci podjęcie decyzji o udziale w konkursie organizowanym przez Wydawnictwo meble.pl, wydawcę miesięcznika i portalu BIZNES.meble.pl oraz Meble.pl S.A., a także rozwiać ewentualne wątpliwości, przygotowaliśmy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania - FAQ. Mamy nadzieję, że...
  • Allianz Trade Strategicznym...
    Allianz Trade to krajowy i światowy lider w ubezpieczaniu należności handlowych i ich odzyskiwaniu, obecny w Polsce od 1998 roku. Firma już po raz kolejny towarzyszy konkursowi „Diament Meblarstwa” - wcześniej, jeszcze jako Euler Hermes z grupy Allianz, była partnerem diamentowych...

Inne artykuły

Aktualności
  • XXXLutz chce przejąć home24
    Austriacki gigant w handlu meblami poinformował, że złoży akcjonariuszom popularnej platformy sprzedażowej dobrowolną publiczną ofertę w celu nabycia wszystkich pozostających w obrocie akcji home24. XXXLutz i home24 są przekonane, że XXXLutz, jako silny finansowo partner, może...
  • Kto chce robić interesy powinien być na M.O.W.
    18 września z w pełni zarezerwowanymi halami rozpoczęły się targi M.O.W. 2022. Rekordowy udział wystawców potwierdza: M.O.W. jest najważniejszym wydarzeniem dla europejskiego przemysłu meblowego i stałym punktem podejmowania decyzji o przyszłości branży. Trudno przewidzieć, jak...
  • „Diament Meblarstwa 2023”: końcowe odliczanie
    17. edycja prestiżowego konkursu organizowanego przez Wydawnictwo meble.pl, wydawcę miesięcznika „BIZNES.meble.pl” i portalu www.biznes.meble.pl oraz Meble.pl S.A. dobiega końca. Na podjęcie decyzji o udziale w konkursie „Diament Meblarstwa” pozostał tydzień!...
  • Rekordowy roczny obrót sieci JYSK
    Podobnie jak w przypadku wielu innych firm, czynniki globalne stanowiły wyzwanie dla JYSK w roku finansowym 2021/22, który zakończył się pod koniec sierpnia. Rosnąca inflacja, rosnące koszty, wojna w Ukrainie Pomimo tych wyzwań klienci nadal wybierali zakupy w ponad 3.100...
  • Salony Agata znów poza konkurencją
    Salony Agata i Black Red White utrzymały się na podium. Na drugie miejsce wskoczył natomiast profil Meble Ares, zaś AMT Meble wypadły z czołowej trójki. W badaniu zliczana jest jedynie aktywność własna oficjalnych fanpage’y badanych firm. Jak wygląda sytuacja w przypadku...
Nowości produktowe
  • Hubertus - Grande
    Stabilność, kompaktowa budowa oraz możliwość wykorzystania w pomieszczeniach o różnym przeznaczeniu to tylko niektóre jego zalety. Wszystko dzięki zastosowaniu prowadnicy synchronicznej oraz czterech wkładek (każda o długości 63 cm), które umożliwiają płynne...
  • Opoczno - Posito
    Kolekcja jest jednocześnie zmysłowa i pełna elegancji. Bazę stanowią płytki ceramiczne w formacie 29,8 × 59,8 cm, utrzymane w kolorystyce cementu. Nawiązuje do terazzo z efektem rozsypanych, drobnych kamyczków o różnorodnych wielkościach i kształtach, które...
  • Glamora - Divina
    „Divina” marki Glamora obejmuje 14 wielkoformatowych, luksusowych pokryć ściennych ze stylizowanymi wizerunkami kwiatów, gałęzi i liści. Wiele z tych motywów skomponowanych jest wieloplanowo, co przekłada się na wrażenie wyjątkowej głębi. Dystrybutor: Dekorian...
  • Nobonobo - Fotel Uni
    Dzięki swojemu uniwersalnemu wyglądowi sprawdzi się zarówno w domowych aranżacjach, jak i w przestrzeniach komercyjnych – kawiarniach czy biurach. Wypełnienie z polistyrenu i poliestrowych włókien silikonowych zapewnia przestrzenność wyrobu, puszystość i...
  • Select by Lech - Allora
    Jej nieregularne prążki i wyjątkowa miękkość w dotyku są odpowiedzią na ostatnie trendy w branży tkanin tapicerskich. Oryginalna struktura uzupełniona niebanalną kolorystyką pozwoli ubrać każde eleganckie wnętrze.

Artykuły podobne

  • Dbałość o bezpieczeństwo doceniona przez Instytut Techniki Budowlanej
    Światowy producent sufitów podwieszanych uzyskał kolejny dowód wysokiego standardu technicznego swoich produktów. Laboratorium Badań Ogniowych ITB w Warszawie potwierdziło certyfikatem...
  • Certyfikat ATM – wizytówka profesjonalistów
    Doskonała znajomość nowych technologii oraz precyzja w ich stosowaniu decydują dziś o powodzeniu w branży budowlanej.
  • Apel do jednostek certyfikujących w Polsce
    Szanowni Państwo - W trosce o przyszłość systemu certyfikacji Dobrej Gospodarki Leśnej FSC w Polsce, mając na uwadze zachowanie przejrzystości i niezawisłości procesów certyfikacyjnych, a w...
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!