Podziel się:

Osiem wyzwań stojących przed producentami mebli tapicerowanych w Polsce

16-09-2019
Do schowka
Dane statystyczne oraz opinie przedsiębiorców wskazują, że sytuacja ekonomiczna producentów mebli tapicerowanych w Polsce pogarsza się i narasta obecnie potrzeba wprowadzania zmian w zakresie organizacji, zarządzania i planowania produkcji. Producenci polscy nie lubią eksperymentować, ponieważ nie stać ich na związane z tym ryzyko. Wiedząc o tym LECTRA – wiodący producent rozwiązań dla przemysły mebli tapicerowanych - zrealizował wspólnie z B+R Studio Analizy Rynku Meblarskiego projekt badawczy. Celem projektu było zdiagnozowanie głównych problemów i strategii na przyszłość.

„Jako międzynarodowa firma, nasze produkty opracowujemy z myślą o wyzwaniach przed jakimi stoją nasi klienci, czyli producenci mebli, a te wyzwania różnią się w zależności od kraju. Dzięki systematycznym badaniom i bezpośredniej pracy z dziesiątkami klientów znamy prawdziwe problemy na produkcji i potrafimy je profesjonalnie rozwiązywać.” –powiedziała Irena Dwornicka z firmy Lectra – koordynator projektu.   „W odpowiedzi na zmieniające się warunki nieustannie rozwijamy naszą ofertę i dostosowujemy ją do aktualnych potrzeb klientów. Tym razem realizację badań zleciliśmy specjaliście doskonale rozumiejącemu polskie warunki - dr inż. Tomaszowi Wiktorskiemu z B+R Studio” – dodała. 

 

Zaproponowaliśmy autorskie podejście polegające na przedstawieniu rynku z kilku punktów widzenia: makroekomomicznego – danych statystycznych, mikroekonomicznego – wywiadów indywidualnych oraz ankiety ilościowej, a wszystko uzupełniliśmy autorskim monitoringiem Internetu. Wszystko z zachowaniem zasad tajemnicy statystycznej i anonimizacji danych.” – wyjaśniał Wiktorski -  „Powstał w ten sposób unikalny obraz 360  osytuacji polskich producentów mebli tapicerowanych, a na podstawie zebranego materiału unaoczniło się szereg  zagadnień, które nurtują biorących udział w badaniu managerów.” 

 

Raport zrealizowano w czerwcu bieżącego roku na grupie blisko 300 podmiotów prowadzących produkcję mebli tapicerowanych. W raporcie przedstawiono 8 głównych wyzwań stojących przez producentami mebli tapicerowanych, sposoby radzenia sobie z wyzwaniami przytaczane przez managerów firm, a także podsumowano główne strategie i plany rozwojowe firm.

 

Ustalono między innymi że co najmniej 30% firm już dziś korzysta ze współpracy z podwykonawcami, a co najmniej 40% firm produkuje dziś meble pod więcej niż jedną marką. Firmy duże już rozpoczęły digitalizację produkcji i są bardziej zaawansowane w jej wdrażaniu niż firmy mniejsze, ale wszyscy co podkreślali oczekują sprawdzonych rozwiązań od zaufanych dostawców.

 

„Kilka zagadnień zaskoczyło nas jako badaczy.” – powiedział Wiktorski - „   Zaobserwowaliśmy pewien rozdźwięk pomiędzy oczekiwaniami klientów zgłaszanymi przez przedstawicieli handlu a strategiami przyjmowanymi przez producentów. Zauważyliśmy rozdźwięk, pomiędzy światowym trendem do personalizacji i szybkich dostaw, a kierunkiem przyjmowanym przez cześć polskich fabryk. Możemy też stwierdzić, że Polskie fabryki mają cały czas duży potencjał do oszczędności i poprawy rentowności, tylko obecnie brakuje im pomysłów jak to wdrożyć. Odpowiedzią jest digitalizacja i standardy Przemysłu 4.0.” – podsumował. 

 

Zebrane w trakcie badań dane zostały opracowane w formie darmowe raportu – poradnika pt.: „Osiem wyzwań stojących przed producentami mebli tapicerowanych w Polsce - rozwiązania i strategie na przyszłość – Raport LECTRA”, który można pobrać od 1 września ze strony:  http://bit.ly/8Wyzwan_Lectra

Tagi: raport
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • Konkurs „Diament Meblarstwa...
    W tym roku kapituła oceniała 113 produktów: meble, a także akcesoria i komponenty, spośród których wyłonione zostały najlepsze. Jurorzy brali pod uwagę przede wszystkim wzornictwo i zgodność z aktualnymi trendami, innowacyjność oraz zaawansowanie technologiczne,...
  • „Drema” i „Warsaw Home”...
    Magnesem dla biznesu stały się targi „Warsaw Home”, które odbyły się w dniach 3-6 października br. Jeszcze rok temu to wydarzenie, które łączy formuły b2b i b2c, odwiedziło więcej klientów finalnych (67%) niż przedstawicieli branży (33%). W tym roku te...
  • Pięknie przy Pięknej 
    Mieszkanie należy do pary młodych ludzi kochających życie w rytmie wielkiego miasta. Pełne światła i oddechu miejsce idealnie nadawało się do stworzenia wnętrza w ulubionym stylu skandynawskim. Właściciele już widzieli tu miękkie kolory, dużo jasnego drewna i tę charakterystyczną...
  • Naturalny minimalizm
    W przypadku urządzania łazienki minimalizm ma dodatkowe zalety. W niewielkich pomieszczeniach – standardowa łazienka w niedużym mieszkaniu w bloku to 3 do 6 m2 – pomaga uniknąć ciasnoty i optymalnie wykorzystać powierzchnię. Ułatwia też utrzymanie porządku i higieny we...

Inne artykuły

Aktualności
  • SIĘGNIJ PO DIAMENT
    Tylko do 15 października można zgłaszać produkty do kolejnej edycji konkursu „Diament Meblarstwa 2013”. Kapituła nagradza najciekawsze propozycje producentów mebli, akcesoriów, półfabrykatów i komponentów meblowych. Możliwość zgłoszenia więcej niż jednego produktu...
  • Szkolenie: Nowe Wnętrza
    Miejsce szkolenia: Warszawa Hotel Lord***, Al. Krakowska 218 Czas: 16 września 2010 r., czwartek, godz. 14.00 W programie: GAMET S.A. - lider w produkcji akcesoriów meblowych i budowlanych RALSTON - kolory w doskonałej jakości przerwa na kawę CAD Projekt K&A Program CAD Decor. Zaprojektuj...
  • KPPD: Renegocjacja cen na surowiec drzewny
    Zarząd KPPD-Szczecinek SA informuje o zakończeniu kolejnych renegocjacji umów kupna-sprzedaży drewna zawartych na rok 2008 z Regionalnymi Dyrekcjami Lasów Państwowych (RDLP) w Szczecinku i w Pile. Przedmiotem renegocjacji były ceny surowca drzewnego kupowanego przez Spółkę w okresie od...
  • Livingroom by Mebelplast na 10-leciu magazynu ″CKM″
    7 lipca 2008 roku najpopularniejszy Magazyn dla mężczyzn "CKM" świętował swoje 10 urodziny. Uroczysta Gala odbyła się w warszawskiej Fortecy przy ul. Zakroczymskiej. Na swoją Galę "Czasopismo Każdego Mężczyzny" zaprosiło gwiazdy z okładek CKM, które otrzymały...
  • Abra otworzyła nowy sklep w województwie łódzkim
    Wśród najemców, obok sklepów meblowych Abra, znalazły się m.in.: Raiffeisen Bank Polska S.A., MultiBank S.A., Drogerie Rossmann Sp. z o.o., Gino-Rossi S.A., Komfort, Apteka Dbam o Zdrowie, Księgarnia Oświata, Kancelarie Adwokackie, Gabinety Kosmetyczne i Stomatologiczne. Właścicielem...
Nowości produktowe
  • GAMET - SIPARO
    W skład kolekcji SIPARO wchodzi uchwyt relingowy RE23 i gałka GW23. Dostępna kolorystyka, stanowiąca wykończenie zarówno uchwytu relingowego jak i gałki, świetnie komponuje się z wzornictwem rustykalnym, meblami w stylu retro i w stylu klasycznym. SIPARO występuje w kolorze patyny na...
  • PURMO - FLORES
    Dla wszystkich, którzy lśniące baterie i uchwyty w łazience chcieliby uzupełnić odpowiednim grzejnikiem, marka Purmo stworzyła nowy model o nazwie Flores. Grzejniki łazienkowe Purmo znają już chyba wszyscy. Wielość modeli, funkcjonalność i design – to czynniki, które...
  • Profile VOX - ESQUERO
    Prostokątny kształt listwy + jej wysokość 6,66 mm zapewniają należytą szczelność i ochronę przed kurzem i dają dużo miejsca na ukrycie kabli. Montaż listwy jest intuicyjny i szybki (fot.3), a dopasowany system wykończeń idealnie dopełnia jej elegancki i estetyczny wygląd....
  • Würth - Klej metakrylowy MAK 38
    Doskonale sprawdza się w przypadku klejenia elementów narażonych na wysokie obciążenia dynamiczne i temperaturowe. Z powodzeniem może być stosowany np. do przyklejania metalowych zawiasów meblowych do powierzchni szklanych. Klej MAK 38 ma również szerokie zastosowanie w...
  • Royal Floor - Buk Chocolate
    Podłogi wykonane z tego tworzywa są bardzo wytrzymałe i przez długi czas cieszą oko swoim naturalnym wyglądem. Najnowsza propozycja marki Royal Floor – drewniane podłogi Buk Chocolate to wytworny sposób na zapewnienie naszemu wnętrzu blasku na lata. Pyszna i słodka czekolada...

Artykuły podobne

  • Dobre wyniki Śnieżki
    Zysk netto Grupy Śnieżka po dziewięciu miesiącach br. ukształtował się na poziomie 47,4 mln zł, co w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, kiedy wyniósł on 44,7 mln zł,...
  • 2009 - dobry rok Śnieżki
    Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka S.A. opublikowała skonsolidowany raport za IV kwartał 2009 roku. Grupa Kapitałowa zamyka rok 2009 z zyskiem netto na poziomie 42,5 mln zł (36,6 mln zł w 2008...
  • Pierwsze półrocze Śnieżki
    FFiL Śnieżka SA opublikowała raport za pierwsze półrocze 2009 roku. Zysk operacyjny Grupy Śnieżka SA po sześciu miesiącach br. ukształtował się na poziomie 28,4 mln zł, co w porównaniu...
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!
  • Agnieszka Łagan
  • Tomasz Sprężyna Horodyski
  • Edyta Antas
  • Rafał Olesiewicz
  • Agnieszka Sikorska-Augustyn Z Łobodów
  • Anahit Buniatyan
  • Beata Stachura
  • Adam Kwiatkowski
  • Bartosz Wojnar
  • Maciej Jaśkiewicz
  • Hanna Wyłupek Boś
  • Anna Morus
  • Kinga Kobielak
  • Andżelika Rzepka
  • Marta Zaręba-Lubańska
  • Jarosław Stachura
  • Marzena Podziewska
  • Izabela Simlat-Makuch
  • Magdalena Bielecka
  • Gabriela Kopeć
  • Anna Mackiewicz
  • Małgorzata Kozłowska
  • Mariusz Jota
  • Marta Zaremba
  • Beata Demianiuk
  • Darek Bałtowski
  • Wieslaw Pirkel
  • Anna Derkacz
  • Michał Jankowski
  • Krzysztof Wasilewski