Podziel się:

Najnowsze wyniki badań „BIZNES.meble.pl”

17-11-2021
Do schowka
2 miesiące badań, w których wzięło udział 1.678 osób, dały odpowiedź na pytanie: jak jest postrzegany „BIZNES.meble.pl”?
 

Według 75,89% ankietowanych miesięcznik „BIZNES.meble.pl” jest najlepszym czasopismem branży meblarskiej w Polsce. Czego jeszcze dowiedzieliśmy się z wyników przeprowadzonych przez nas w sierpniu i wrześniu br. badań? Jak nas widzą nasi Czytelnicy?

 

Kto czyta miesięcznik „BIZNES.meble.pl”?

 

Blisko jedną trzecią uczestników ankiety (31,25%) stanowili producenci i importerzy mebli. Kolejne grupy to: stolarze i studia meblowe (15,97%), projektanci, architekci i dekoratorzy wnętrz (14,58%), sieci, sklepy i salony meblowe (10,41 %), producenci i importerzy komponentów, akcesoriów oraz oprogramowania do produkcji mebli (9,72%), przedstawiciele edukacji i organizacji branżowych (4,17%), hurtownie materiałów, akcesoriów meblowych i elektronarzędzi oraz sklepy specjalistyczne (3,47%), a także producenci i importerzy maszyn do obróbki drewna i materiałów drewnopochodnych (1,42%).

 

 

ZOBACZ WYNIKI UBIEGŁOROCZNYCH BADAŃ

 

 

Grono naszych Czytelników to przede wszystkim właściciele i prezesi firm (38,88%), a także kierownicy i menedżerowie (24,65%). Oprócz nich są to też m.in. dyrektorzy (11,70%), inni specjaliści (10,31%) oraz specjaliści ds. sprzedaży (9,02%).

 

Czym się zajmują i skąd pochodzą nasi Czytelnicy?

 

Aż 45,14% Czytelników miesięcznika „BIZNES.meble.pl” pracuje w firmach zatrudniających do 10 osób. Z kolei 24,31% reprezentuje firmy o zatrudnieniu od 10 do 49 osób, 18,75% – firmy o zatrudnieniu od 50 do 249 osób, a 11,80% – firmy o zatrudnieniu powyżej 250 osób. Najwięcej ankietowanych pochodzi z województw: wielkopolskiego (21,57%), mazowieckie (12,56%) i śląskiego (9,42%). Statystyczny egzemplarz naszego miesięcznika czytają 3,47 osoby.

 

Najchętniej czytane są publikacje z działu raport (46,53% wskazań, przy czym można było wskazać maksymalnie trzy działy), design (45,83%), wiadomości (41,67%), relacje z targów (38,89%), analizy z działu branża (38,19%), wywiady (32,64%) oraz felietony (19,44%). Jesteśmy cenieni przede wszystkim za aktualność (70,83% wskazań, przy czym można było wskazać maksymalnie trzy powody), profesjonalizm (56,94%), rzetelność (29,86%), opiniotwórczość (23,61%), oryginalność (17,36%) i niezależność (14,58%).

 

Aż 68,05% respondentów ocenia poziom merytoryczny miesięcznika „BIZNES.meble.pl” jako wysoki, a 18,07% jako najwyższy na rynku, co stanowi 86,12% pozytywnych opinii. Jeszcze lepiej jesteśmy oceniani pod względem poziomu graficznego i edytorskiego: 72,16% ankietowanych uznało, że prezentujemy wysoki poziom, a 17,28% – najwyższy na rynku (89,44% pozytywnych opinii).

 

Dla 62,60% ankietowanych miesięcznik „BIZNES.meble.pl” jest przydatny w codziennej pracy, a dla 18,75% – bardzo przydatny. 

 

Opracował: Marek Hryniewicki

 

Chcesz uzyskać dostęp do pełnych wyników badań czytelnictwa, myślisz o współpracy?

 

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

 

 

Więcej w „BIZNES.meble.pl” 11/2021.

Chcesz otrzymywać każde wydanie? KUP PRENUMERATĘ

 

 

ZOBACZ TAKŻE: Lektura na listopad

 

 

Dziękujemy, że jesteś z nami. By otrzymywać od nas aktualne i wartościowe treści ZAPISZ SIĘ DO BEZPŁATNEGO NEWSLETTERA portalu www.biznes.meble.pl

 

Co o miesięczniku „BIZNES.meble.pl” myślą czytelnicy?

 

05-11-2020
Do schowka
Redakcja miesięcznika „BIZNES.meble.pl” po raz kolejny przeprowadziła badania czytelnictwa. Wzięło w nich udział 1.501 osób. Czas na wyniki.

 

Wśród uczestników ankiety 39,22% stanowili producenci i importerzy mebli, 14,51% – przedstawiciele sieci oraz sklepów i salonów meblowych, 12,82% – projektanci, architekci i dekoratorzy wnętrz, 9,69% – producenci i importerzy komponentów, akcesoriów, oprogramowania do produkcji mebli, 9,33% – stolarze i studia meblowe, 4,17% – przedstawiciele edukacji i organizacji branżowych, 2,04% – producenci i importerzy maszyn do obróbki drewna i materiałów drewnopochodnych, 1,71% – przedstawiciele hurtowni materiałów, akcesoriów meblowych i elektronarzędzi, a także sklepów specjalistycznych, a 1,35% – producenci i importerzy narzędzi i elektronarzędzi do produkcji mebli.

 

W gronie czytelników miesięcznika „BIZNES.meble.pl” dominują właściciele i prezesi firm, których jest 47,01%. W dalszej kolejności są to: kierownicy i menedżerowie (19,65%), dyrektorzy (10,27%), inni specjaliści (10,26%), specjaliści ds. sprzedaży (5,13%),  specjaliści ds. produkcji (3,44%).

 

Niemalże połowa czytelników (42,74%) reprezentuje firmy zatrudniające do 10 osób. Z kolei 24,72% reprezentuje firmy zatrudniające od 10 do 49 osób, 23,93% – firmy o zatrudnieniu 50-249 osób, a 8,61% –  firmy duże (powyżej 250 osób). Najwięcej ankietowanych pochodzi z województw: wielkopolskiego (15,13%) i mazowieckiego (13,79%). Statystyczny egzemplarz naszego miesięcznika czytają średnio prawie 4 osoby.

 

Najchętniej czytane są publikacje z działu Raport (53,45% wskazań, przy czym można było wskazać więcej niż jeden dział), Design (49,54%), analizy z działu Branża (48,28%), Wiadomości (39,66%), relacje z targów (33,62%), wywiady (27,59%) oraz felietony (14,71%). Jesteśmy cenienia przede wszystkim za aktualność (33,31% wskazań, przy czym można było wskazać więcej niż jeden powód), profesjonalizm (28,45%), opiniotwórczość (14,62%) i rzetelność (12,07%).

 

Aż 64,69% ankietowanych określiło poziom merytoryczny naszego miesięcznika jako wysoki, a 25% – jako najwyższy na rynku. Równie pozytywna była ocena poziomu graficznego i edytorskiego: 67,26% respondentów uznało, że prezentujemy wysoki poziom, a 17,28% – najwyższy na rynku.

 

Dla 62,98% ankietowanych miesięcznik „BIZNES meble.pl” jest przydatny w codziennej pracy (17,87% ankietowanych stwierdziło, że bardzo przydatny). Zdaniem 75% ankietowanych nasz miesięcznik jest najlepszym czasopismem branży meblarskiej w Polsce (przeciwnego zdania było 0,86% ankietowanych).

 

Opracowanie wyników badań: Marek Hryniewicki

 

Więcej w miesięczniku „BIZNES.meble.pl” 11/2020, w wydaniu online TUTAJ.

 
 
 
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • „Meblarski 1000”, czyli...
    Rok, w którym wybuchła pandemia, wbrew obawom, okazał się dla polskiego meblarstwa rokiem nadspodziewanie dobrym. Podstawowe wskaźniki rentowności osiągnęły najwyższe poziomy od trzech ostatnich lat. Szczegółowych informacji dostarcza „Meblarski 1000 –...
  • Jakie są prognozy dla eksportu...
    Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli zleciła przygotowanie raportu „Prognoza eksportu 2021”. Analiza przeprowadzona przez B+R Studio Tomasz Wiktorski zawiera informacje o eksporcie mebli ogółem i według krajów, jego dynamice w...
  • E-commerce na przełomie...
    Coroczną lawinę zakupów tradycyjnie uruchamia już Black Friday, a atmosferę podkręca przypadający na najbliższy poniedziałek - Cyber Monday. Tymczasem zaległości e-commerce przekraczają 292 mln zł, choć na szczęście rosną wolniej niż przed pandemią. Promocje w sieci to...
  • Pod presją rosnących cen i...
    Rosnące ceny i wzrost konkurencji - to dwa największe wyzwania, przed którymi stoi przemysł drzewny w Polsce. Według Krajowego Rejestru Długów zadłużenie branży drzewnej wynosi obecnie 136,8 mln zł. Średnie zaległości jednej firmy z tego sektora to 54,3 tys. zł....
  • Ceny materiałów nie przestają...
    Grupa PSB Handel po raz kolejny prześledziła ceny wiodących materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu. Przeprowadzona analiza pozwala obserwować zmiany trendów. Ceny w październiku 2021 r., w stosunku do października 2020 r., średnio wzrosły o 20,5%. Odnotowano wzrosty we...
  • Świąteczny „BIZNES.meble.pl"...
    Najbardziej wyczekiwane wydanie 2021 roku właśnie trafiło na rynek. Jego wartość zwiększa wydawany od 11 lat dodatek specjalny: „Złota 200 – zestawienie największych producentów mebli w Polsce”. By zapoznać się z najnowszym raportem wystarczy kliknąć:...
  • Sklepy w Polsce według GUS
    Jak podał GUS - w 2020 roku w Polsce, według wstępnych danych - wartość dodana brutto wytworzona przez podmioty prowadzące działalności o charakterze usługowym stanowiła 65,7% wartości dodanej brutto całej gospodarki narodowej. Jednocześnie w jednostkach tych pracę znalazło 58,6%...
  • JYSK zaskakuje wynikami
    JYSK w Polsce dynamicznie się rozwija, otwierając nowe sklepy oraz modernizując dotychczasowe, wzmacnia wielokanałowość sprzedaży, jak i zwiększa asortyment produktów związanych ze zrównoważonym rozwojem. JYSK Polska w liczbach Całkowita sprzedaż, wliczając eksport,...
  • Projektowanie „drewno na...
    Jak mówi Nina: „Dostrzegamy, że projektanci stają się znacznie odważniejsi przy wyborze drewna. Są coraz bardziej świadomi tego, jak można używać słojów drewna… jako palety kolorów”. Podkreśla też trzy tematy pojawiające się w projektowaniu...
  • Marki, twórcy i biznes...
    Poznaj na miejscu najważniejsze marki i twórców, spotkaj się z partnerami biznesowymi i przygotuj swój biznes na przyszłość: w styczniu 2022 r. swoje drzwi otworzą targi imm cologne, pierwsze po pandemii tak duże wydarzenie na żywo w branży wyposażenia wnętrz. Czy...
  • Finał konkursu „Diament...
    16. edycja konkursu „Diament Meblarstwa”, organizowanego przez Wydawnictwo meble.pl, wydawcę miesięcznika „BIZNES.meble.pl” oraz Grupę Meble.pl S.A., dobiega końca. W tym roku kapituła miała za zadanie ocenić ponad 100 produktów: mebli, a także...
  • Co grozi branży meblarskiej?
    Pomimo tego produkcja sprzedana przemysłu meblarskiego w całym 2021 r. powinna być o minimum kilka procent r/r wyższa, a przemysł meblarski na tle innych sektorów przemysłowych w Polsce ma najwyższy wskaźnik wykorzystania mocy produkcyjnych. Wzrost sprzedaży (po III kwartale 18,9%...
  • Euler Hermes docenia polskich...
    „Diamenty Meblarstwa” to nie tylko docenienie poszczególnych firm, ale i osiągnięć całej branży meblowej. Wzrost sprzedaży, skuteczna ekspansja to nie jest tylko kwestia ostatniego roku-dwóch, nie tylko efekt skutek pandemicznego zwiększenia popytu na meble ze...

Inne artykuły

Aktualności
  • „Meblarski 1000”, czyli branża kontra pandemia
    Rok, w którym wybuchła pandemia, wbrew obawom, okazał się dla polskiego meblarstwa rokiem nadspodziewanie dobrym. Podstawowe wskaźniki rentowności osiągnęły najwyższe poziomy od trzech ostatnich lat. Szczegółowych informacji dostarcza „Meblarski 1000 –...
  • Finał konkursu „Diament Meblarstwa 2022”
    16. edycja konkursu „Diament Meblarstwa”, organizowanego przez Wydawnictwo meble.pl, wydawcę miesięcznika „BIZNES.meble.pl” oraz Grupę Meble.pl S.A., dobiega końca. W tym roku kapituła miała za zadanie ocenić ponad 100 produktów: mebli, a także...
  • Droższe materiały, większe długi, wyższe ceny
    125,6 mln zł – tyle wynosi obecnie zadłużenie branży meblarskiej. Od początku pandemii zwiększyło się o blisko 18 mln zł. Większość, bo aż 70% tej kwoty stanowi zadłużenie najmniejszych firm, czyli JDG-ów. I choć popyt na meble w koronakryzysie wzrósł, to nie...
  • Pod presją rosnących cen i konkurencji
    Rosnące ceny i wzrost konkurencji - to dwa największe wyzwania, przed którymi stoi przemysł drzewny w Polsce. Według Krajowego Rejestru Długów zadłużenie branży drzewnej wynosi obecnie 136,8 mln zł. Średnie zaległości jednej firmy z tego sektora to 54,3 tys. zł....
  • Projektowanie „drewno na drewnie”: odkryj kluczowe trendy nowości Formica Group
    Jak mówi Nina: „Dostrzegamy, że projektanci stają się znacznie odważniejsi przy wyborze drewna. Są coraz bardziej świadomi tego, jak można używać słojów drewna… jako palety kolorów”. Podkreśla też trzy tematy pojawiające się w projektowaniu...
Nowości produktowe
  • Nowodvorski Lighting - Halo
    „Halo” to natynkowe oprawy punktowe o unikalnej konstrukcji, pozwalającej na uzyskanie efektu świecącej krawędzi. Lampy te dobrze prezentują się zarówno montowane pojedynczo, jak i rozmieszczone w symetrycznych kompozycjach, np. w kąciku wypoczynkowym, nad kuchennym blatem...
  • FDESIGN - Zaffiro
    W bateriach Zaffiro czerń i różowe złoto tworzą szlachetny duet, wzajemnie się balansując. Stanowi to wysublimowany akcent w aranżacji wnętrza – elegancki, ale przyprawiony współczesną fantazją projektową, która czerpie inspiracje z różnych konwencji...
  • LEDIN - Czujniki Merrytek
    To opatentowana technologia, która służy do wykrywania ruchu i oddechu, dzięki czemu stanowi doskonałe rozwiązanie w każdym inteligentnym domu lub budynku usługowym. Poprawia komfort użytkowania oraz generuje oszczędność energii, co w obecnych czasach stanowi priorytet...
  • LG - Lodówki InstaView
    Modele z najnowszej serii wyróżniają się eleganckim designem, ulepszonym systemem „InstaView™ Door-in-Door™” oraz sprawdzonymi rozwiązaniami LG, które zapewniają maksymalną świeżość żywności i wygodę użytkowania. Premiera na polskim rynku w 2021...
  • HM Helvetia Meble - Sintra
    Bryły wyróżnia innowacyjne rozwiązanie technologiczne, dzięki któremu TV komoda i stolik wyposażone są w funkcję rozsuwania i można je dopasować do potrzeb i warunków mieszkaniowych klienta. TV komodę można przedłużyć z 200 cm do 240 cm, natomiast stolik kawowy w...

Artykuły podobne

  • Czy polscy architekci są proekologiczni?
    Szanowni Państwo! Kontynuujemy rozpoczęte przed wakacjami badanie Green Index, które jest corocznym badaniem odpowiadającym na pytanie, jak architekci stosują praktyki zrównoważonego...
  • MTP silne wizerunkiem
    Międzynarodowe Targi Poznańskie to najbardziej znana polska marka organizatorów targów - wynika z badania przeprowadzonego przez ośrodek badawczy Pentor Research International*. Największymi...
  • Co grozi branży meblarskiej?
    Branża meblarska obawia się spadku produkcji i słabnącego popytu na meble, jako efektu pogarszania się niektórych wskaźników ekonomicznych – m.in. inflacji i zatrudnienia.
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!