Podziel się:

„Meble Polska 2020” - potencjał w wyścigu z COVID-19

18-03-2020
Do schowka
Targi ,,Meble Polska", które odbyły się w Poznaniu w dniach 25-28 lutego, przyciągnęły kupców meblowych z 69 krajów, a ich uczestnicy czuli na plecach oddech zbliżającego się do Polski koronawirusa wywołującego COVID-19.

W ostatnich latach targi Meble Polska odbywały się w marcu, kiedy w Azji trwa prawdziwy maraton targowy chętnie odwiedzany przez kupców meblowych. Z uwagi na rosnące znaczenie poznańskiej imprezy na arenie międzynarodowej i liczne głosy wystawców Grupa MTP – organizator targów „Meble Polska”– postanowiła umożliwić handlowcom, którzy planowali uczestniczyć w azjatyckich wydarzeniach, wzięcie udziału także w kontraktacjach meblowych w Poznaniu. Zmiana terminu z marca na luty okazała się strzałem w dziesiątkę. – Główną siłą targów „Meble Polska” są zwiedzający, którzy przyjeżdżają do Poznania co roku z całego niemal świata. Dlatego tak ważne jest, by termin targów był dla nich możliwie najbardziej dogodny – wyjaśnia Józef Szyszka, dyrektor targów „Meble Polska”.

 

Zmiana terminu rzeczywiście przyczyniła się do dalszego wzrostu zainteresowania udziałem w targach wśród zwiedzających z zagranicy. Na tydzień przed rozpoczęciem wydarzenia wszystko wskazywało na to, że będzie to rekordowa edycja pod względem liczby kupców meblowych, którzy wezmą w nim udział. Z danych z systemu rejestracji zwiedzających wynikało, że do Poznania wybiera się o niemal 20 % więcej handlowców niż podczas poprzednich, tak udanych pod tym względem edycji. W pierwsze dwa dni targów zanotowaliśmy znaczący wzrost liczby zwiedzających, co dostrzegli na swoich stoiskach także wystawcy, z którymi mieliśmy okazję rozmawiać. Niepokojące informacje o zbliżającym się do Polski koronawirusie sprawiły jednak, że druga połowa targów, a zwłaszcza ostatni ich dzień, stała pod znakiem nieco mniejszej frekwencji – wyjaśnia Józef Szyszka. Ostatecznie ogólna liczba uczestników wyniosła 21.949 osób i była  o niespełna 2 % większa niż w ubiegłym roku.

 

Targi poprzedziła szeroka, międzynarodowa kampania promocyjna obejmująca zarówno działania reklamowe i content marketingowe na najważniejszych rynkach, jak i direct marketing skierowany bezpośrednio do przedstawicieli sieci handlowych. W efekcie w tym roku pojawili się w Poznaniu przedstawiciele największych grup zakupowych i sieci salonów meblowych z Europy oraz wielu hurtowych dystrybutorów mebli z innych kontynentów. Tradycyjnie wśród zagranicznych zwiedzających najwięcej było kupców z Niemiec (12,5%). Bardzo liczne grupy handlowców przyjechały także z Ukrainy, Czech, Litwy, Wielkiej Brytanii, Rumunii, Rosji, Francji i Białorusi. Reprezentacje niektórych firm liczyły nawet kilkadziesiąt osób. Silną grupą zjawił się w Poznaniu na przykład potentat handlu meblami w Europie, koncern XXXLutz. Z danych wynika, że udział zwiedzających z zagranicy jest w tym roku jeszcze większy niż poprzednio i wynosi 38 %. Z rozmów z wystawcami wynika, że mimo iż pojedyncze sieci handlowe mimo wcześniejszych deklaracji zrezygnowały w ostatniej chwili z przyjazdu, to w ostatecznym rozrachunku większość producentów mebli uczestniczących w targach jest zadowolona z liczby i jakości zwiedzających. Potwierdza to fakt, że przyjęliśmy już sporą liczbę zapytań i rezerwacji na kolejną edycję – mówi Józef Szyszka.

 

Targi „Meble Polska” to największa na świecie prezentacja potencjału polskiego przemysłu meblowego, a tegoroczna edycja udowodniła, że nie ma innego miejsca w kraju i za granicą, gdzie można byłoby zobaczyć tak bogatą i kompleksową ofertę polskich producentów mebli. Najnowsze kolekcje pokazali w Poznaniu niemal wszyscy wiodący producenci mebli z Polski zainteresowani rozwojem eksportu. Pojawiło się też dość liczne grono targowych debiutantów. Tradycyjnie dużą część ekspozycji stanowiły meble z płyty meblowej, ale obecnych było też całkiem sporo wystawców oferujących produkty wytwarzane z litego drewna oraz inne meble z segmentu high-end. Świetnie prezentowały się pawilony z meblami tapicerowanymi. Jak zwykle bogatą ekspozycję przygotowali również producenci materacy. Wśród wystawców byli producenci mebli z 13 krajów: Polski, Belgii, Białorusi, Danii, Estonii, Irlandii, Litwy, Niemiec, Rosji, Słowacji, Szwecji, Turcji i Ukrainy. Wielu zwiedzających zwracało uwagę na ciekawą aranżację targowych stoisk, podkreślając że w niczym nie odbiegają od najlepszych światowych standardów. Uzupełnieniem targowej oferty były biznesowe Targi Wnętrz „Home Decor” oraz wydarzenie „Arena Design”, które tym razem odbyło się pod hasłem „Slowness”. Łącznie na terenie targów w 11 pawilonach prezentowało się około 500 firm i marek.

 

Edycja 2020 to kolejny etap strategii „Go global”, realizowanej przez Grupę MTP w ramach targów „Meble Polska”. Nieustannie rozwijamy zasięg geograficzny wydarzenia. Co roku rozszerzamy swoje działania na kolejny ważny rynek. W tym roku koncentrowaliśmy się na Ameryce Północnej. W efekcie udało się o 100 % zwiększyć liczbę gości targowych ze Stanów Zjednoczonych i Kanady. A to dopiero początek naszych szerszych działań za Wielką Wodą. W przyszłości chcemy przyśpieszyć naszą ekspansję promocyjną, bo takie są oczekiwania naszych wystawców, którzy poszukują klientów już praktycznie na wszystkich kontynentach – mówi Józef Szyszka. Jednym z elementów globalnej kampanii promocyjnej była organizacja w tym roku na targach „Meble Polska” dorocznego Walnego Zgromadzenia Międzynarodowego Stowarzyszenia Wydawnictw Meblowych (IAFP – International Alliance of Furnishing Publications), zrzeszającego najlepsze magazyny i portale tej branży z całego świata. Od września ub.r. w w tym prestiżowym gronie jest również Polska, którą reprezentuje miesięcznik ,,BIZNES meble.pl” Na zaproszenie Grupy MTP w Poznaniu gościli dziennikarze między innymi z Singapuru, Meksyku, Indii, Stanów Zjednoczonych, Rosji, Rumunii, Turcji, Niemiec czy Bułgarii.

 

Kolejna edycja targów „Meble Polska” odbędzie się w Poznaniu w dniach 23-26 lutego 2021 r.

 

Pełna fotorelacja z targów będzie dostępna w kwietniowym wydaniu

miesięcznika „BIZNES meble.pl”.

 

Fot. Tomasz Markowski/miesięcznik „BIZNES meble.pl”

Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • Branża meblarska vs. COVID-19
    W czterech pismach skierowanych do: Andrzeja Dudy, Prezydenta RP, Mateusza Morawieckiego, Premiera Rządu RP, Jadwigi Emilewicz, Minister Rozwoju i Pawła Borysa, Prezesa Polskiego Funduszu Rozwoju, zaproponowano rozwiązania konieczne dla utrzymania nie tylko miejsc pracy w przemyśle meblarskim,...
  • Branża w walce z koronawirusem
    Polskie firmy z branży meblarskiej udowadniają, że nieobca jest im społeczna odpowiedzialność. Pomoc przybiera różne formy: od wsparcia finansowego poprzez produkcję maseczek ochronnych, po gotowość udostępnienia powierzchni targowych na szpitale polowe. Milion złotych na walkę...
  • Koronawirus atakuje branżę...
    W dniach 24-25 marca br. B+R Studio we współpracy z Ogólnopolską Izbą Gospodarczą Producentów Mebli przeprowadziło wstępną ankietę wśród firm branży meblarskiej. W badaniu wzięło udział 15 podmiotów z grupy dużych, średnich i małych. Analizując...
  • „Meble Polska 2020” -...
    W ostatnich latach targi Meble Polska odbywały się w marcu, kiedy w Azji trwa prawdziwy maraton targowy chętnie odwiedzany przez kupców meblowych. Z uwagi na rosnące znaczenie poznańskiej imprezy na arenie międzynarodowej i liczne głosy wystawców Grupa MTP – organizator...
  • Czy tarcza wystarczy, by...
    Brak rządowego wsparcia dla branży doprowadzi do tego, że w ciągu kilku najbliższych miesięcy wiele fabryk mebli i sieci handlowych znajdzie się w gigantycznych kłopotach, a niektóre będą musiały ogłosić upadłość. Oznacza to nie tylko problemy dla gospodarki, w tym spadek PKB...
  • Stawiamy na jakość i ekologię
    Trwałość i niezawodność w kuchni Jako społeczeństwo wciąż uczymy się świadomości ekologicznej i inwestycji w dobrej jakości sprzęty kuchenne. Choć wciąż jesteśmy na początku drogi i nadal mamy wiele lekcji do zrobienia, wygląda na to, że idziemy w dobrym kierunku. Coraz więcej...
  • Salone del Mobile.Milano...
    Decyzja o odroczeniu została podjęta przez Zarząd Salone del Mobile.Milano w świetle trwającej pandemii koronawirusa, która rozprzestrzenia się niemal w każdym kraju na świecie. Sytuacja, która doprowadziła do pierwotnej zmiany daty z kwietnia na czerwiec, ogłoszonej 25...
  • Zdrowy mikroklimat w Twoim domu
    Świeże powietrze a stężenie CO2 W dzisiejszych czasach tak wiele mówi się o CO2 w kontekście ocieplania się klimatu. Zapominamy jednak, że jest to przede wszystkim gaz, który wydalamy w procesie oddychania, a jego zbyt wysokie stężenie w szczelnym pomieszczeniu może grozić...
  • Łódź Design Festival...
    Zespół Łódź Design Festival poinformował: „Z rozwagą i ostrożnością obserwujemy rozwój sytuacji związanej z rozprzestrzenianiem się nowego koronawirusa SARS-Cov-2 w Polsce i za granicą. Stale rosnące zagrożenie epidemiologiczne sprawia, że z wielu...
  • Branża drzewna apeluje o...
    Polska Izba Gospodarcza Przemysłu Drzewnego, Polski Komitet Narodowy EPAL oraz Stowarzyszenia Przemysłu Tartacznego wystąpiły do szefowej resortu rozwoju – Jadwigi Emilewicz – z apelem o udzielenie wsparcia w rozmowach z Lasami Państwowymi. Poznań, dn. 25.03.2020 r. Szanowna Pani...
  • „Wood Tech” – nowa data...
    W obliczu trudnej sytuacji oraz w trosce i odpowiedzialności za zdrowie i bezpieczeństwo wystawców, odwiedzających oraz firm współpracujących, organizator „Wood Tech 2020” podjął decyzję przeniesienia terminu targów z pierwotnej daty 13-15 maja br. na 3-5...

Inne artykuły

Aktualności
  • Nowe modele łóżek Hästens
    Od przeszło 150 lat dbamy oto byście Państwo spali jak najbardziej komfortowo. Od zawsze przyświeca nam cel by czas, jaki poświęcacie na sen był najlepiej wykorzystanym czasem Waszego życia. Kierując się tą niezmienną ideą stworzyliśmy dwa nowe modele łóżek kontynentalnych -...
  • KMK Kolekcja Mebli „Liderem Marki” 2010
    Ranking Liderzy Marki, organizowany pod honorowym patronatem Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego, ma na celu promocję firm, którym udało się zbudować silne i rozpoznawalne marki. W tym roku jury konkursu wyłoniło liderów w 5 kategoriach. W kategorii „Marka Europejska”...
  • iSaloni 2012 – fakty i emocje
    Międzynarodowy Salon Meblowy iSaloni w Mediolanie wraz z wystawami w ramach Milan Design Week tworzą jedno wydarzenie, wszechstronnie prezentujące to co dzieje się w światowej branży meblarskiej. Tutaj spotykają się nauka, design i biznes, znani i dopiero rozpoczynający karierę...
  • Strefy wypoczynku HF Helvetia Furniture
    W dwóch miejscach, tzw. STREFACH WYPOCZYNKU, można było odpocząć na bardzo wygodnych kanapach, ale nie tylko… Pierwsza to strefa wypoczynku, nazwana „Kawa z mlekiem”, została przygotowana wg kolorystycznej konwencji zestawienia bieli z brązem. Kanapy - Marone, Lavello,...
  • Viessmann uruchamia całodobową infolinię techniczną
    Zaprojektowanie i wyprodukowanie najwyższej jakości urządzenia to bardzo złożony i długotrwały proces. Jednak największe wyzwanie dla liczącego się producenta zaczyna się tuż po sprzedaży i dostarczeniu kotła do klienta. Mogło by się wydawać, że głównym wyzwaniem producentów...
Nowości produktowe
  • Royal Floor - Podłogi drewniane Sucupira
    Tropikalny klimat i dziewicze piękno przyrody Ameryki Południowej to doskonała inspiracja do stworzenia oryginalnej aranżacji wnętrz. Drewniana podłoga Royal Floor, wykonana z południowo-amerykańskiego gatunku drzewa Sucupira, spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających...
  • DEANTE - Panele prysznicowe
    Nowa gama paneli natryskowych - dostępna w ofercie Deante od lipca - zaspokoi nawet najbardziej wybredne gusta. Zaskakujący formą i wykończeniem panel Industrio jest propozycją zarówno do odważnie zaprojektowanych wnętrz o charakterze industrialnym, jak i do wnętrz minimalistycznych,...
  • IKEA - SANDARED
    Pufy SANDARED występują w różnej kolorystyce i w trzech różnych rozmiarach: - puf mały: Ø45, W33 cm - puf średni: Ø56, W41 cm - puf duży: Ø71, W44 cm. Co ważne - pokrycia puf SANDARED bardzo łatwo zdjąć i w razie potrzeby, ich odświeżenia wyprać....
  • SOPUR - Twardy olej do mebli
    Twardy olej powstał na bazie wysokiej jakości olejów roślinnych, wosków, substancji pomocniczych i pigmentów. Dostępny jest w następującej kolorystyce: Biel, Popiel, Dąb jasny, Dąb ciemny, Teak, Palisander, Brąz, Wenge i Bezbarwny. Zalety: - przyjemny zapach - przystosowany do łatwej...
  • PPG Industries - Narzędzia malarskie
    Zastosowanie najwyższej jakości farb nie przyniesie oczekiwanego rezultatu, jeśli nie wybierzemy także odpowiednich pędzli czy wałków. Marka Dekoral Gold oferuje zestaw narzędzi i akcesoriów malarskich, które pozwolą właściwie wykorzystywać produkty marek Dekoral Professional i Sigma....

Artykuły podobne

  • „Wood Tech” – nowa data targów
    Targi „Wood Tech”, organizowane przez PTAK Warsaw Expo, odbędą się w dniach 3-5 listopada br.
  • Czy tarcza wystarczy, by ochronić branżę?
    W nocy z 27 na 28 marca posłowie przyjęli tzw. tarczę antykryzysową. Dzisiaj pakietem ustaw zajmie się Senat.
  • Salone del Mobile.Milano przełożone na 2021 r.
    Tegoroczna edycja Salone del Mobile.Milano została odwołana. Wydarzenie odbędzie się w dniach 13-18 kwietnia 2021 r.
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!