Podziel się:

„Meble Polska 2020” - potencjał w wyścigu z COVID-19

18-03-2020
Do schowka
Targi ,,Meble Polska", które odbyły się w Poznaniu w dniach 25-28 lutego, przyciągnęły kupców meblowych z 69 krajów, a ich uczestnicy czuli na plecach oddech zbliżającego się do Polski koronawirusa wywołującego COVID-19.

W ostatnich latach targi Meble Polska odbywały się w marcu, kiedy w Azji trwa prawdziwy maraton targowy chętnie odwiedzany przez kupców meblowych. Z uwagi na rosnące znaczenie poznańskiej imprezy na arenie międzynarodowej i liczne głosy wystawców Grupa MTP – organizator targów „Meble Polska”– postanowiła umożliwić handlowcom, którzy planowali uczestniczyć w azjatyckich wydarzeniach, wzięcie udziału także w kontraktacjach meblowych w Poznaniu. Zmiana terminu z marca na luty okazała się strzałem w dziesiątkę. – Główną siłą targów „Meble Polska” są zwiedzający, którzy przyjeżdżają do Poznania co roku z całego niemal świata. Dlatego tak ważne jest, by termin targów był dla nich możliwie najbardziej dogodny – wyjaśnia Józef Szyszka, dyrektor targów „Meble Polska”.

 

Zmiana terminu rzeczywiście przyczyniła się do dalszego wzrostu zainteresowania udziałem w targach wśród zwiedzających z zagranicy. Na tydzień przed rozpoczęciem wydarzenia wszystko wskazywało na to, że będzie to rekordowa edycja pod względem liczby kupców meblowych, którzy wezmą w nim udział. Z danych z systemu rejestracji zwiedzających wynikało, że do Poznania wybiera się o niemal 20 % więcej handlowców niż podczas poprzednich, tak udanych pod tym względem edycji. W pierwsze dwa dni targów zanotowaliśmy znaczący wzrost liczby zwiedzających, co dostrzegli na swoich stoiskach także wystawcy, z którymi mieliśmy okazję rozmawiać. Niepokojące informacje o zbliżającym się do Polski koronawirusie sprawiły jednak, że druga połowa targów, a zwłaszcza ostatni ich dzień, stała pod znakiem nieco mniejszej frekwencji – wyjaśnia Józef Szyszka. Ostatecznie ogólna liczba uczestników wyniosła 21.949 osób i była  o niespełna 2 % większa niż w ubiegłym roku.

 

Targi poprzedziła szeroka, międzynarodowa kampania promocyjna obejmująca zarówno działania reklamowe i content marketingowe na najważniejszych rynkach, jak i direct marketing skierowany bezpośrednio do przedstawicieli sieci handlowych. W efekcie w tym roku pojawili się w Poznaniu przedstawiciele największych grup zakupowych i sieci salonów meblowych z Europy oraz wielu hurtowych dystrybutorów mebli z innych kontynentów. Tradycyjnie wśród zagranicznych zwiedzających najwięcej było kupców z Niemiec (12,5%). Bardzo liczne grupy handlowców przyjechały także z Ukrainy, Czech, Litwy, Wielkiej Brytanii, Rumunii, Rosji, Francji i Białorusi. Reprezentacje niektórych firm liczyły nawet kilkadziesiąt osób. Silną grupą zjawił się w Poznaniu na przykład potentat handlu meblami w Europie, koncern XXXLutz. Z danych wynika, że udział zwiedzających z zagranicy jest w tym roku jeszcze większy niż poprzednio i wynosi 38 %. Z rozmów z wystawcami wynika, że mimo iż pojedyncze sieci handlowe mimo wcześniejszych deklaracji zrezygnowały w ostatniej chwili z przyjazdu, to w ostatecznym rozrachunku większość producentów mebli uczestniczących w targach jest zadowolona z liczby i jakości zwiedzających. Potwierdza to fakt, że przyjęliśmy już sporą liczbę zapytań i rezerwacji na kolejną edycję – mówi Józef Szyszka.

 

Targi „Meble Polska” to największa na świecie prezentacja potencjału polskiego przemysłu meblowego, a tegoroczna edycja udowodniła, że nie ma innego miejsca w kraju i za granicą, gdzie można byłoby zobaczyć tak bogatą i kompleksową ofertę polskich producentów mebli. Najnowsze kolekcje pokazali w Poznaniu niemal wszyscy wiodący producenci mebli z Polski zainteresowani rozwojem eksportu. Pojawiło się też dość liczne grono targowych debiutantów. Tradycyjnie dużą część ekspozycji stanowiły meble z płyty meblowej, ale obecnych było też całkiem sporo wystawców oferujących produkty wytwarzane z litego drewna oraz inne meble z segmentu high-end. Świetnie prezentowały się pawilony z meblami tapicerowanymi. Jak zwykle bogatą ekspozycję przygotowali również producenci materacy. Wśród wystawców byli producenci mebli z 13 krajów: Polski, Belgii, Białorusi, Danii, Estonii, Irlandii, Litwy, Niemiec, Rosji, Słowacji, Szwecji, Turcji i Ukrainy. Wielu zwiedzających zwracało uwagę na ciekawą aranżację targowych stoisk, podkreślając że w niczym nie odbiegają od najlepszych światowych standardów. Uzupełnieniem targowej oferty były biznesowe Targi Wnętrz „Home Decor” oraz wydarzenie „Arena Design”, które tym razem odbyło się pod hasłem „Slowness”. Łącznie na terenie targów w 11 pawilonach prezentowało się około 500 firm i marek.

 

Edycja 2020 to kolejny etap strategii „Go global”, realizowanej przez Grupę MTP w ramach targów „Meble Polska”. Nieustannie rozwijamy zasięg geograficzny wydarzenia. Co roku rozszerzamy swoje działania na kolejny ważny rynek. W tym roku koncentrowaliśmy się na Ameryce Północnej. W efekcie udało się o 100 % zwiększyć liczbę gości targowych ze Stanów Zjednoczonych i Kanady. A to dopiero początek naszych szerszych działań za Wielką Wodą. W przyszłości chcemy przyśpieszyć naszą ekspansję promocyjną, bo takie są oczekiwania naszych wystawców, którzy poszukują klientów już praktycznie na wszystkich kontynentach – mówi Józef Szyszka. Jednym z elementów globalnej kampanii promocyjnej była organizacja w tym roku na targach „Meble Polska” dorocznego Walnego Zgromadzenia Międzynarodowego Stowarzyszenia Wydawnictw Meblowych (IAFP – International Alliance of Furnishing Publications), zrzeszającego najlepsze magazyny i portale tej branży z całego świata. Od września ub.r. w w tym prestiżowym gronie jest również Polska, którą reprezentuje miesięcznik ,,BIZNES meble.pl” Na zaproszenie Grupy MTP w Poznaniu gościli dziennikarze między innymi z Singapuru, Meksyku, Indii, Stanów Zjednoczonych, Rosji, Rumunii, Turcji, Niemiec czy Bułgarii.

 

Kolejna edycja targów „Meble Polska” odbędzie się w Poznaniu w dniach 23-26 lutego 2021 r.

 

Pełna fotorelacja z targów będzie dostępna w kwietniowym wydaniu

miesięcznika „BIZNES meble.pl”.

 

Fot. Tomasz Markowski/miesięcznik „BIZNES meble.pl”

Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • Agata, IKEA, Jysk - co zawiera...
    Problemy sklepów meblowych zaczęły się 6 listopada, gdy rząd niespodziewanie zmienił wcześniejsze zapowiedzi. Od 7 listopada obowiązuje rozporządzenie Rady Ministrów zgodnie z którym zamknięte zostały salony meblowe o powierzchni przekraczającej 2 tys. m kw.,...
  • Co z dostępnością i cenami...
    Działając w imieniu największych polskich producentów mebli, zrzeszonych i niezrzeszonych w Ogólnopolskiej Izbie Gospodarczej Producentów Mebli, Michał Strzelecki, dyrektor biura OIGPM, w liście do Jarosława Gowina, Wiceprezesa Rady Ministrów, Minister Rozwoju,...
  • Jest decyzja odnośnie sklepów...
    Co to oznacza dla sklepów meblowych? Po 21 dniach zamknięcia, równo za tydzień, salony w galeriach handlowych, jak i te, których powierzchnia przekracza 2 tys. m kw. zostaną ponownie otwarte. Szef rządu ogłosił, że od przyszłej soboty (28 listopada) placówki...
  • Targi „Meble Polska”...
    Jak poinformowała Grupa MTP, w komunikacie datowanym na 16 listopada 2020 r.: z uwagi na aktualną sytuację epidemiczną oraz przewidywania dotyczące przebiegu pandemii w najbliższych miesiącach, zarząd Grupy MTP postanowił przesunąć na późniejszy termin większość wydarzeń...
  • Rok 2021 bez imm cologne
    Decyzja Koelnmesse wynika z uważnej obserwacji obecnych wydarzeń związanych z pandemią koronawirusa w Europie i w Niemczech. Musieliśmy zmierzyć się z rzeczywistością, mimo że jest to bolesne. W końcu, ze względu na bardzo dynamiczny rozwój sytuacji, niepewność wśród...
  • Jak długo sklepy meblowe...
    Brak decyzji jest najgorszą decyzją. Sklepy meblowe pozostają zamknięte, już od dłuższego czasu czekając w blokach startowych - gotowe do ponownego otwarcia. Szanse na zmianę aktualnej sytuacji sa jednak iluzoryczne. Nawet jeśli wczoraj rząd podjął decyzję nt. sklepów...
  • „NA WYMIAR” - nowe spojrzenie...
    Potrzeby związane z urządzaniem i organizacją przestrzeni mieszkalnej, podobnie jak funkcje wnętrz, nieustannie się zmieniają. Teraz dostrzegamy to jeszcze bardziej niż wcześniej. Postępujący trend personalizacji oraz chęć podkreślenia indywidualnego charakteru wnętrza są coraz...
  • Interzum w nowej formule
    Największe wyzwanie stanowi dynamiczny rozwój pandemii i jej konsekwencje dla uczestników rynku. Odpowiedzią jest organizacja wiodących na świecie targów dla branży meblarskiej i sektora wyposażenia wnętrz, zarówno na miejscu, jak i cyfrowo. Nawet jeśli poziom...
  • Miesięcznik...
    Nie tak dawno, bo w sierpniu 2020 r., świętowaliśmy 10-lecie powstania Wydawnictwa meble.pl, wydawcy miesięcznika „BIZNES.meble.pl”. Dokładnie 9 sierpnia 2010 r. powstało Wydawnictwo, a kilka miesięcy później ukazało się pierwsze wydanie miesięcznika. Obecnością na...
  • Zacznij tydzień z...
    Kasia przypomina, że to ludzie tworzą branżę. Mówi też o roli targów, zapraszając do lektury listopadowego wydania miesięcznika „BIZNES.meble.pl”. A o czym jeszcze opowiada w filmie Kasia Romanowska? Sami zobaczcie: Zapraszamy do letury. Wydanie online dostępne...
  • Opowieść o polskiej...
    Podczas organizowanego przez Virtus Studio webinaru architektonicznego, Marta Sękulska-Wrońska i Michał Czerwiński z warszawskiej pracowni WXCA oraz Ivan Funk ze szwajcarskiego biura Bellprat Partner opowiedzą o koncepcji powstawania Pawilonu Polskiego na EXPO 2020 w Dubaju. Pawilon Polski na...
  • Nowy termin targów „Mebel” w...
    W związku z wprowadzeniem dodatkowych ograniczeń COVID-19 w Moskwie od 13 listopada 2020 do 15 stycznia 2021 podjęliśmy trudną decyzję o przesunięciu planowanego projektu wystawy Mebel 2020 na 2021 rok. Jako organizatorzy stawiamy na efektywność uczestnictwa i bezpieczeństwo naszych...
  • „Ligna 2021” - nowy, jesienny...
    Po intensywnych dyskusjach dotyczących rozwoju globalnej liczby zakażeń w wyniku pandemii koronawirusa, Deutsche Messe i niemieckie stowarzyszenie VDMA wspólnie zdecydowały o przesunięciu „Ligna 2021” o prawie pięć miesięcy. Targi w Hanowerze zostały przeniesione z maja...
  • Zacznij tydzień z...
    Na co zwróciła uwagę Diana Nachiło, zapraszając do lektury listopadowego wydania miesięcznika „BIZNES.meble.pl”? Jakie ważne wydarzenia relacjonujemy w tym numerze? Przekonajcie się, oglądając film: Zapraszamy do letury. Wydanie online dostępne jest TUTAJ. Chcesz...
  • Jak powstaje #DomZSerca?
    W Polsce żyje obecnie ponad pół miliona rodzin wielodzietnych. Wiele z nich na co dzień zmaga się z wieloma problemami, a do najczęstszych z nich należą te finansowe oraz mieszkaniowe. Sprawa pani Magdy z Wierzbic jest jednak wyjątkowa. Kobieta jest matką piętnaściorga dzieci, a...

Inne artykuły

Aktualności
  • Jak długo sklepy meblowe pozostaną zamknięte?
    Brak decyzji jest najgorszą decyzją. Sklepy meblowe pozostają zamknięte, już od dłuższego czasu czekając w blokach startowych - gotowe do ponownego otwarcia. Szanse na zmianę aktualnej sytuacji sa jednak iluzoryczne. Nawet jeśli wczoraj rząd podjął decyzję nt. sklepów...
  • Jakie są prognozy dla importu mebli?
    Jak podkreśla B+R Studio, sukcesywnie słabnąca wartość rodzimej waluty wobec euro i dolara jest bardzo niekorzystna dla importerów sprawiając, że sprowadzanie towarów z zagranicy po przeliczeniu na złotówki jest coraz droższe. Według danych Eurostatu od stycznia do...
  • Rząd stawia meble pod ścianą
    W środowym (4 listopada) wystąpieniu Mateusza Morawieckiego dotyczącym restrykcji, których rozpoczęcie premier zapowiedział na dzisiaj, nie było mowy o handlu meblami. Optymizm trwał zaledwie 2 dni: późnym popołudniem w piątek, 6 listopada, opublikowane zostało –...
  • Czy Polacy planują zakup mebli?
    Wśród powodów niepokoju Polaków na pierwszym miejscu jest COVID-19 (64%), na drugim stan finansów (49%). Choć obowiązującym obostrzeniom towarzyszy rosnący lęk o finanse, to wśród polskich konsumentów, tym co zdecydowanie najbardziej niepokoi są...
  • Zacznij tydzień z „BIZNES.meble.pl”!
    Najnowsze wydanie miesięcznika „BIZNES.meble.pl” właśnie pojawiło się na rynku. Jest dostępne w wersji papierowej, jak również online – w formie e-wydania. Dlaczego jest wyjątkowe? Odpowiedź poznacie oglądając film z Markiem Hryniewickim, redaktorem naczelnym: W...
Nowości produktowe
  • Plywood Project - Frisk Kids
    Dzięki wysokiej jakości fińskiej sklejce brzozowej projektanci polskiej marki mogli stworzyć trwałe i stabilne meble o finezyjnej i nieprzytłaczającej formie. Zaprojektowano je z myślą o stworzeniu bezpiecznej, estetycznej i stymulującej przestrzeni dla najmłodszych. Design...
  • Titus Polska - Nowy Glissando TL3
    Nowy Glissando TL3 jest wyposażony w całkowicie stalową obudowę i amortyzator MultiStep o doskonałym działaniu tłumiącym, co zapewnia niezawodne działanie i płynne zamykanie drzwi. Z uwagi na fakt, że mechanizm jest umieszczony w puszce, Glissando TL nie zajmuje dodatkowej przestrzeni...
  • Noti - Rotor i Shieldon
    „Rotor”, proj. Piotr Kuchciński, to kolekcja trójnożnych stołków barowych o uniwersalnym charakterze i przeznaczeniu do wnętrz mieszkalnych i komercyjnych. „Shieldon”, proj. Tomek Rygalik, to komfortowy fotel obrotowy, pozwalający na odgrodzenie się od...
  • Nobifloor - Drewniane moduły 3D
    Premierowa kolekcja drewnianych modułów ściennych 3D, które nawiązują do świata figur geometrycznych: trójkątów, rombów, a także kwadratów, dostępna jest w sieci salonów z wyposażeniem wnętrz Dekorian Home. Moduły o profilu...
  • DREAME T20 - ODKURZACZ Z PRZYSZŁOŚCI
    W dniach 23-27 listopada odkurzacz jest dostępny ponad 530 zł taniej! Sprawdź ofertę w serwisie Aliexpress.com - Dreame T20. Model Dreame T20 to odkurzacz pionowy, który wyznacza nowe standardy elektroniki domowej i sprawia, że sprzątanie nawet dużych powierzchni jest szybkie i...

Artykuły podobne

  • Interzum w nowej formule
    Przygotowania do targów Interzum weszły w kolejną fazę. Cel to zorganizowanie imprezy w dniach 4-7 maja 2021 r. Tymczasem ogłoszono zmianę formuły - przyszłoroczne targi będą hybrydowe.
  • Co z dostępnością i cenami pianek tapicerskich?
    Nie tylko pandemia wywiera wpływ na kondycję polskich firm meblarskich. Producenci mebli tapicerowanych zgłaszają problemy w zakresie dostępności i istotnego wzrostu cen pianek tapicerskich.
  • Zacznij tydzień z „BIZNES.meble.pl”!
    Do lektury listopadowego wydania „BIZNES.meble.pl” zaprasza Diana Nachiło, dziennikarka miesięcznika i portalu „BIZNES.meble.pl”.
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!