Podziel się:

Meble IKEA w nowej odsłonie

20-07-2022
Do schowka
IKEA zaprasza do galerii SKENDE Shopping w Lublinie. Studenci WSPiA zamienili ponadczasowe meble marki w małe dzieła sztuki, które w ramach bezpłatnej wystawy można oglądać do końca lipca.

 

IKEA po lubelsku to wystawa wieńcząca współpracę sklepu IKEA w Lublinie z Miastem Lublin i Wyższą Szkołą Przedsiębiorczości i Administracji w ramach projektu MATCH.

Mieszkańcy dawnej Lubelszczyzny zdobili budynki, meble, ubrania i przedmioty codziennego użytku. Dzisiaj te tradycyjne wzory mogą zaistnieć na nowo, w dialogu z ponadczasowymi meblami IKEA.

 

Studenci kierunku Projektowania Wnętrz z Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie w ramach przedmiotu Budownictwo wernakularne i kultura ludowa Europy Środkowowschodniej stworzyli wyjątkową kolekcję mebli ozdobionych tradycyjnymi ludowymi wzorami regionu. Pracowali na meblach z drugiej ręki dostarczonymi przez IKEA z działu sprzedaży okazyjnej circular hub. Idea recyklingu i dawania przedmiotom nowego życia jest marce bardzo bliska.

 

IKEA Lublin od początku dąży do tego żeby być dobrym sąsiadem. W IKEA bliskie nam jest wspieranie każdego aspektu cyrkularności, a w tym przypadku młodzież nadaje nowe życie używanym produktom IKEA. To dla nas naprawdę wspaniała wiadomość – dlatego chętnie się angażujemy. Oby takich projektów w Lublinie było więcej. Ponadto chcemy żeby ludzie postrzegali Lublin jako miejsce do rozwoju przedsiębiorczości i chcemy je w tym wspierać. Jesteśmy dumni, że lubelska młodzież ma tak ciekawe wizje. Chętnie bierzemy udział w ich realizacji i cieszymy się, że możemy pomóc. Tradycja i poczucie przynależności jest bardzo ważne – to piękne, że młodzi doceniają swoje korzenie i w ten sposób chcą je manifestować – mówi Maria Szymańska, dyrektorka regionu IKEA Lublin.

 

Projekt powstał w ramach inicjatywy MATCH – projektu stworzonego w 2020 roku przy współpracy z Urzędem Miasta Lublin. Jego celem jest spotkanie przedsiębiorców z ambitnymi studentami przy wspólnych projektach. To świetna okazja do rozwinięcia skrzydeł przez młode, ambitne osoby, a dla przedsiębiorstw możliwość pracy z świeżymi nieograniczonymi niczym umysłami studentów.

 

Miasto Lublin jako jeden z celów obecnej Strategii Lublin 2030 obrał wsparcie rozwoju kreatywności, innowacji i relacji pomiędzy ekosystemami gospodarczymi. Jedną z potrzeb, na przeciw której wychodzimy, jest rozwój współpracy pomiędzy rozpoczynającymi swoją drogę zawodową studentami kierunków kreatywnych w Lublinie, a przedsiębiorstwami z naszego miasta. Celem inicjatywy MATCH jest wprowadzenie studentów na lokalny rynek pracy i zapoznanie ich z jego oczekiwaniami. Przedsiębiorcy dzięki temu również mają możliwość poznania przyszłych pracowników, współpracowników oraz wzbogacenia swojej firmy o nowe rozwiązania związane z promocją i reklamą – opowiada Jacek Jakubowski, Wydział Strategii i Przedsiębiorczości, UM Lublin.

 

Wystawa prac mebli przygotowana została pod kierunkiem dr Małgorzaty Michalskiej-Nakoniecznej. Ponadto, grupa studentów Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie stworzyła film inspiracyjny z okazji 5-lecia IKEA Lublin (pod kierunkiem dr Sławomira Plewko).

 

W ramach inicjowanej przez Miasto Lublin współpracy powstały również po cztery neony autorstwa studentki Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie Miruny Gheordunescu, grafiki do aplikacji promującej ekologiczne rozwiązania w zakresie segregacji śmieci autorstwa Darii Morgen, projekt identyfikacji graficznej „Strefa psa” dla firmy SKENDE czy projekt tablicy informacyjnej „Inaczej” dla firmy SKENDE.

 

Wystawa dostępna jest dla wszystkich bezpłatnie do końca lipca 2022 roku w Centrum Handlowym SKENDE w Lublinie. 

 

By otrzymywać od nas aktualne i wartościowe treści 

ZAPISZ SIĘ DO BEZPŁATNEGO NEWSLETTERA portalu www.biznes.meble.pl

Tagi: ikea, wystawa
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • Niemcy kupują mniej mebli...
    Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli właśnie pozyskała najnowsze informacje o niemieckim rynku mebli. O tyle ciekawe, że polscy meblarze mogą w nich odnaleźć wskazówkę dotyczącą kierunku ich działalności. Jana Szynaka, prezes Ogólnopolskiej Izby...
  • Grupa XXXLutz kontynuuje...
    Nawiązanie strategicznego partnerstwa pomiędzy Grupą XXXLutz a Grupą Black Red White w maju 2022 roku było tylko jedną z części większego planu ekspansji, konsekwentnie realizowanego przez austriackiego potentata na rynku europejskim. Firma zintensyfikowała swoje działania, co pozwoliło...
  • W 2022 roku wzrost, później...
    14 września, podczas Międzynarodowych Targów Maszyn, Narzędzi i Komponentów dla Przemysłu Drzewnego i Meblarskiego DREMA 2022 w Poznaniu, odbyła się kolejna edycja Ogólnopolskiego Kongresu Meblarskiego „Polskie Meble – Konkurencyjna Polska”. Hasłem...
  • Branża meblarska przed trudnymi...
    Spadki dynamiki produkcji, rosnące koszty i redukcja liczby etatów – z tymi wyzwaniami branża meblarska zmierzy się w nadchodzących miesiącach. Według Kwartalnika Branżowego opublikowanego przez PKO Bank Polski, w II kw. 2022 roku wyniki firm ogółem były zaskakująco...
  • Zakończyły się targi M.O.W. w...
    Pojawiło się na niej 510 wystawców z 41 krajów, co jest liczbą rekordową, nawet biorąc pod uwagę edycje sprzed pandemii. Ta edycja była również szczególnie ważna dla Polskiego rynku meblowego – Polacy to w tym roku, po producentach z Niemiec, druga...
  • Nie ma zgody na kolejne podwyżki...
    Polska Izba Gospodarcza Przemysłu Drzewnego opublikowała dzisiaj stanowisko dotyczące nowych zasad sprzedaży drewna na rok 2023. Izba podkreśla, że zaproponowane przez Lasy Państwowe zmiany należy uznać za kosmetyczne. Przedsiębiorcy zwracają natomiast uwagę na drastyczną podwyżkę...
  • „Diament Meblarstwa 2023”:...
    17. edycja prestiżowego konkursu organizowanego przez Wydawnictwo meble.pl, wydawcę miesięcznika „BIZNES.meble.pl” i portalu www.biznes.meble.pl oraz Meble.pl S.A. dobiega końca. Na podjęcie decyzji o udziale w konkursie „Diament Meblarstwa” pozostał tydzień!...
  • Branża listy pisze - czy premier...
    Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy – rząd już od jakiegoś czasu nie wykazuje żadnego zainteresowania polską branżą meblarską i przemysłem drzewnym. Gdzie się podziały te czasy, gdy premier Morawiecki wizytował polskie fabryki mebli? Czy branża przestała być „oczkiem w...
  • Elektryczne pojazdy w 2 fabrykach...
    Elektryfikacja transportu drogowego jest jednym z kluczowych rozwiązań mających na celu dekarbonizację branży transportowej. Choć elektryfikacja ciężkiego transportu drogowego jest wciąż na wczesnym etapie, w wielu krajach nabiera tempa, wraz z rosnącą dostępnością odnawialnych...
  • Sprzedaż drewna w 2023 roku - co...
    20 września Józef Kubica, p.o. dyrektora generalnego Lasów Państwowych, podjął decyzję, iż wprowadza do stosowania w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych na 2023 rok: 1) Kryteria, parametry i sposób wartościowania ofert zakupu 2) Regulamin sprzedaży w...
  • XXXLutz chce przejąć home24
    Austriacki gigant w handlu meblami poinformował, że złoży akcjonariuszom popularnej platformy sprzedażowej dobrowolną publiczną ofertę w celu nabycia wszystkich pozostających w obrocie akcji home24. XXXLutz i home24 są przekonane, że XXXLutz, jako silny finansowo partner, może...
  • Salony Agata znów poza...
    Salony Agata i Black Red White utrzymały się na podium. Na drugie miejsce wskoczył natomiast profil Meble Ares, zaś AMT Meble wypadły z czołowej trójki. W badaniu zliczana jest jedynie aktywność własna oficjalnych fanpage’y badanych firm. Jak wygląda sytuacja w przypadku...
  • Rekordowy roczny obrót sieci...
    Podobnie jak w przypadku wielu innych firm, czynniki globalne stanowiły wyzwanie dla JYSK w roku finansowym 2021/22, który zakończył się pod koniec sierpnia. Rosnąca inflacja, rosnące koszty, wojna w Ukrainie Pomimo tych wyzwań klienci nadal wybierali zakupy w ponad 3.100...
  • Webinar o współpracy z...
    Jak informuje OIGPM, w ostatnich miesiącach UOKiK skoncentrował swoją aktywność na weryfikacji treści i komunikatów zamieszczanych przez influencerów w mediach społecznościowych. Konsekwencją tych działań jest m.in. postawienie przez Prezesa UOKiK zarzutu wprowadzania...
  • „Diament Meblarstwa 2023” do...
    By ułatwić Ci podjęcie decyzji o udziale w konkursie organizowanym przez Wydawnictwo meble.pl, wydawcę miesięcznika i portalu BIZNES.meble.pl oraz Meble.pl S.A., a także rozwiać ewentualne wątpliwości, przygotowaliśmy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania - FAQ. Mamy nadzieję, że...

Inne artykuły

Aktualności
  • „Diament Meblarstwa 2023”: końcowe odliczanie
    17. edycja prestiżowego konkursu organizowanego przez Wydawnictwo meble.pl, wydawcę miesięcznika „BIZNES.meble.pl” i portalu www.biznes.meble.pl oraz Meble.pl S.A. dobiega końca. Na podjęcie decyzji o udziale w konkursie „Diament Meblarstwa” pozostał tydzień!...
  • DREMA na światowej liście EUMABOIS
    W dniach 22-23 września w Krakowie odbył się się coroczny Kongres Europejskiej Federacji Producentów Maszyn do Obróbki Drewna EUMABOIS. Organizację wydarzenia powierzono w tym roku Stowarzyszeniu Producentów Maszyn, Urządzeń i Narzędzi do Obróbki Drewna DROMA...
  • „BIZNES.meble.pl” o przyszłości branży
    Najnowsze wydanie właśnie pojawiło się na rynku i tradycyjnie dostępne jest w dwóch wersjach: papierowej oraz w formie e-wydania. Czy przed polskimi meblarzami trudne czasy? Widoczne już od jakiegoś czasu spowolnienie na polskim rynku meblarskim przeanalizował Marek Hryniewicki. Z...
  • Branża listy pisze - czy premier odpowie?
    Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy – rząd już od jakiegoś czasu nie wykazuje żadnego zainteresowania polską branżą meblarską i przemysłem drzewnym. Gdzie się podziały te czasy, gdy premier Morawiecki wizytował polskie fabryki mebli? Czy branża przestała być „oczkiem w...
  • Branża meblarska przed trudnymi decyzjami
    Spadki dynamiki produkcji, rosnące koszty i redukcja liczby etatów – z tymi wyzwaniami branża meblarska zmierzy się w nadchodzących miesiącach. Według Kwartalnika Branżowego opublikowanego przez PKO Bank Polski, w II kw. 2022 roku wyniki firm ogółem były zaskakująco...
Nowości produktowe
  • Glamora - Divina
    „Divina” marki Glamora obejmuje 14 wielkoformatowych, luksusowych pokryć ściennych ze stylizowanymi wizerunkami kwiatów, gałęzi i liści. Wiele z tych motywów skomponowanych jest wieloplanowo, co przekłada się na wrażenie wyjątkowej głębi. Dystrybutor: Dekorian...
  • Select by Lech - Allora
    Jej nieregularne prążki i wyjątkowa miękkość w dotyku są odpowiedzią na ostatnie trendy w branży tkanin tapicerskich. Oryginalna struktura uzupełniona niebanalną kolorystyką pozwoli ubrać każde eleganckie wnętrze.
  • Samsung - ViewFinity
    Firma ustanawia nowy standard dla monitorów o wysokiej rozdzielczości, prezentując pierwszy na świecie antyrefleksyjny ekran w technologii Matte Display z certyfikatem UL Verified, zaprojektowany dla kreatywnych profesjonalistów, twórców treści, projektantów...
  • Hubertus - Grande
    Stabilność, kompaktowa budowa oraz możliwość wykorzystania w pomieszczeniach o różnym przeznaczeniu to tylko niektóre jego zalety. Wszystko dzięki zastosowaniu prowadnicy synchronicznej oraz czterech wkładek (każda o długości 63 cm), które umożliwiają płynne...
  • Nobonobo - Fotel Uni
    Dzięki swojemu uniwersalnemu wyglądowi sprawdzi się zarówno w domowych aranżacjach, jak i w przestrzeniach komercyjnych – kawiarniach czy biurach. Wypełnienie z polistyrenu i poliestrowych włókien silikonowych zapewnia przestrzenność wyrobu, puszystość i...

Artykuły podobne

  • IKEA Katowice przechodzi zmiany
    Rozwój e-commerce stawia przed handlem szereg wyzwań. Jak IKEA wychodzi naprzeciw potrzebom swoich klientów i ułatwia im dokonywanie zakupów online?
  • IKEA inwestuje w duński start-up
    IKEA zwiększa zaangażowanie w opracowywanie innowacyjnych rozwiązań. Grupa Inter IKEA inwestuje w duński start-up - Flow Loop.
  • IKEA pokazuje wnętrza polskich mieszkań
    Szwedzki koncern odwiedza ludzi w ich domach na całym świecie i sprawdza jak mieszkają. IKEA zagląda też do polskich wnętrz. Można je zobaczyć w kampanii „Odkryj dom na nowo”.
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!