Podziel się:

JYSK zaskakuje wynikami

01-12-2021
Do schowka
JYSK podsumował rok finansowy 2020-21 i ogłosił, że planuje dalszą ekspansję na polskim rynku. W tym momencie duńska sieć jest w połowie drogi do celu.
 
JYSK w Polsce dynamicznie się rozwija, otwierając nowe sklepy oraz modernizując dotychczasowe, wzmacnia wielokanałowość sprzedaży, jak i zwiększa asortyment produktów związanych ze zrównoważonym rozwojem.
 

JYSK Polska w liczbach

 
Całkowita sprzedaż, wliczając eksport, wyniosła 2,89 mld zł w okresie od września 2020 roku do sierpnia 2021 roku. Sprzedaż w sklepach wzrosła 13% w porównaniu z rokiem poprzednim. 
 
 
 
 
Wyzwania roku pandemicznego, w tym tymczasowe zamknięcia sklepów stacjonarnych przekierowały dużą cześć zainteresowania klientów do sklepu online. Sprzedaż online wzrosła o blisko 50% w porównaniu do roku poprzedniego. Udział online, włączając usługę click & collect, w całości sprzedaży wyniósł około 16%.
 
W ubiegłym roku strona internetowa JYSK miała 56 189 279 wizyt, co oznacza wzrost o 24,37% w porównaniu do roku poprzedniego.
 
Miniony rok finansowy miał swoje wyzwania, związane z tymczasowym zamknięciem większej części naszych sklepów, dostępnością towarów oraz ich transportem. W JYSK od wielu lat współpracujemy z polskimi dostawcami, chociażby dostawcami mebli, czy materaców umożliwiając im eksport produktów na inne rynki JYSK, co nie tylko ma pozytywny wpływ na polską gospodarkę, ale również zabezpiecza łańcuch dostaw – mówi Piotr Padalak, dyrektor generalny JYSK PolskaNiezmiennie dostosowujemy się do potrzeb naszych klientów. Wprowadzamy nowe standardy związane ze zrównoważonym rozwojem, rozbudowujemy sieć w Polsce, aby nasze sklepy były jeszcze bliżej domów klientów. Czas spędzany w domach podczas pandemii pokazał jak ważna jest przestrzeń wokół nas, jej funkcjonalność i komfort, który nam daje – dodaje Padalak.
 
Firma JYSK jest jednym z największych płatników CIT w Polsce. Według listy, opublikowanej przez Ministerstwo Finansów, sieć zajmuje 80 pozycję.
 

JYSK nie rezygnuje z ekspansji

 
W sierpniu 2021 roku JYSK otworzył swój 250 sklep na rynku polskim. W całym, minionym roku finansowym otworzonych zostało 16 nowych placówek, a 23 sklepy zmodernizowano do konceptu 3.0. W planach jest dalszy rozwój i otwieranie od kilkunastu do kilkudziesięciu sklepów rocznie. Obecnie sieć ma 251 sklepów, a docelowo przewiduje do 500 swoich placówek w Polsce.
 
Wierzymy w przyszłość sklepów stacjonarnych, przy jednoczesnym rozwijaniu wielokanałowości i udogodnień dla klientów. Mamy asortyment, który wpisuje się w unikatowe potrzeby użytkowników: komfort spania, funkcjonalne wyposażenie przestrzeni, dlatego czasami ważne jest dokładne poznanie produktu i fachowa porada, jakiej mogą udzielić nasi sprzedawcy w kontakcie bezpośrednim, ale też znaczenie ma oczywiście skandynawski design – podkreśla Piotr Padalak, dyrektor generalny JYSK Polska.
 

B2B i zrównoważony rozwój

 
W poprzednim roku finansowym sprzedaż w kanale B2B wzrosła o ponad 25%. To zasługa szerokiego wyboru produktów, odpowiednich cen oraz możliwości obsługi dostaw dużych ilości w krótkim czasie. Firmy mogą również korzystać z systemu ratalnej sprzedaży, dokonywać hurtowego zakupu Kart Podarunkowych. Dla podmiotów sektora publicznego wprowadzona została odroczona płatność.
 
W ubiegłym roku finansowy JYSK globalną strategię związaną ze zrównoważonym rozwojem. Sieć przyjęła konkretne cele środowiskowe, jak zmniejszenia o 50% do 2030 roku, emisji gazów cieplarnianych powstających w związku ze zużyciem energii i ogrzewania we wszystkich lokalizacjach: w sklepach, centrach dystrybucyjnych oraz biurach.
 
JYSK nieustannie pracuje nad zwiększeniem wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu w swoich produktach bez uszczerbku dla jakości i bezpieczeństwa użytkowania. Do końca 2024 roku wszystkie produkty JYSK i opakowania wykonane z drewna, tektury lub papieru będą opatrzone certyfikatem FSC®. Zobowiązaliśmy się również pozyskiwać do naszych produktów tekstylnych 100% bawełny z bardziej zrównoważonych źródeł. Wszystkie produkty w tym zakresie wymienimy w asortymencie sklepów do końca 2024 roku – mówi Sylwia Filimon, dyrektor komunikacji JYSK Polska
 

JYSK w skali globalnej

 
Z wynikiem EBIT w wysokości 4,5 miliarda DKK za rok obrotowy 2020/21, JYSK globalnie po raz kolejny osiągnął wynik na historycznie wysokim poziomie. Chociaż rok 2020/21 przyniósł JYSK wiele wyzwań w postaci tysięcy zamkniętych sklepów, firmie po raz kolejny udało się wykorzystać połączenie sklepów stacjonarnych oraz rozbudowanych platform cyfrowych, aby ustanowić nowy rekord z obrotem 32,6 mld DKK.
Tym samym obroty wzrosły o 7%, a wynik EBIT był o 21 proc. wyższy niż w roku 2019/20.
 

Kluczowe dane JYSK globalnie:

 
• Obrót: 32,6 miliarda DKK
• Wzrost obrotów: 7%
• Wynik EBIT: 4,5 mld DKK
• Wzrost wyniku: 21%
 
 

Dziękujemy, że jesteś z nami. By otrzymywać od nas aktualne i wartościowe treści ZAPISZ SIĘ DO BEZPŁATNEGO NEWSLETTERA portalu www.biznes.meble.pl

 

Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • Nowa data 60. edycji Salone del...
    60. edycja targów Salone Internazionale del Mobile została przeniesiona z kwietnia na czerwiec 2022 roku. W celu zorganizowania jubileuszowej odsłony, która w pełni odzwierciedlałaby znaczenie tego wydarzenia, Zarząd FederlegnoArredo Eventi, w porozumieniu z Fiera Milano,...
  • Zwiedzający z 50 krajów na...
    Wśród zarejestrowanych międzynarodowych kontraktacjach meblowych zwiedzających z zagranicy najwięcej jest osób z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Czech, Francji, Rumunii, Litwy, Belgii, Ukrainy, Węgier, Łotwy, Holandii i Słowacji. Swój udział w targach zapowiedzieli także...
  • Zagłosuj na najważniejsze...
    10 stycznia 2022 roku wystartowało głosowanie na najważniejsze dla branży meblarskiej wydarzenie minionego roku. Organizatorem plebiscytu, który potrwa do 19 stycznia, jest redakcja „BIZNES.meble.pl”. By wziąć udział w głosowaniu wystarczy do środy 19 stycznia wskazać...
  • Targi MEBLE POLSKA przełożone
    Z powodu obostrzeń w ubiegłym roku stacjonarna wersja targów MEBLE POLSKA nie doszła do skutku. Zamiast nich, w maju 2021 roku, zorganizowane zostały targi online. Grupa MTP była jednak zdeterminowana, aby w 2022 roku targi MEBLE POLSKA wróciły do stacjonarnego formatu. W...
  • Jak sprzedawać meble przez...
    Z raportu Santander Bank Polska „E-commerce B2B – biznes w sieci. Perspektywa branży meblarskiej”, który powstał pod patronatem Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli, wynika, że polska branża meblarska wykazuje relatywnie niską adopcję...
  • 10 najważniejszych wydarzeń...
    Organizowany przez „BIZNES.meble.pl” plebiscyt na najważniejsze wydarzenie 2021 roku trwał od 10 do 19 stycznia 2022 roku. W tym roku nominowaliśmy 25 wydarzeń, spośród których Internauci wyłonili 10, przyznając im największą liczbę głosów. W tegorocznej...
  • Trendy na rynku pracy w 2022 roku
    Rok 2022 będzie niezwykle dynamiczny pod względem rekrutacji. Firmy planują zatrudniać, lecz są świadome, że konkurencja nie śpi i o pracownika będzie coraz trudniej. Jak wynika z badania omówionego na łamach Raportu płacowego Hays 2022, aż 74% pracodawców oczekuje wyzwań...
  • Co się zmienia na rynku...
    Z danych Eurostatu za 2019 rok wynika, że w Polsce na jedną osobę statystycznie przypada 1,1 pokój. Ten wynik plasuje nasz kraj na ostatnim miejscu, ex aequo z Rumunią i Chorwacją. O czym świadczą te liczby? Prawie 38% Polaków żyje w przepełnionych mieszkaniach. Sytuacja...
  • Warsaw Home & Contract w...
    Dynamiczny rozwój projektu oraz liczne prośby wystawców i odwiedzających skłoniły organizatorów do rozszerzenia formuły targów Warsaw Home & Contract – flagowej imprezy Ptak Warsaw Expo – o nowe strefy: Electronics, Gift & Deco, Green Days....
  • Zmiana terminu Proposte
    To już oficjalna informacja - Proposte 2022 zostało przesunięte. Odbędzie się w kwietniu i w tym samym miejscu, w Villa Erba w Cernobbio w północnych Włoszech, ale zostało przełożone na koniec miesiąca. Z komunikatu wydanego przez organizatorów wynika, że najbliższą...

Inne artykuły

Aktualności
  • Kolejne targi odwołane
    W porozumieniu z organizacją branżową PUFF (Presentgrossisternas Företagarförening) zadecydowano o odwołaniu targów Formex. Decyzja ta została podjęta ze względu na kolejną falę COVID-19, wzmocnioną szybką ekspansją wariantu Omicron w Szwecji, jak również w...
  • Zmiana terminu Proposte
    To już oficjalna informacja - Proposte 2022 zostało przesunięte. Odbędzie się w kwietniu i w tym samym miejscu, w Villa Erba w Cernobbio w północnych Włoszech, ale zostało przełożone na koniec miesiąca. Z komunikatu wydanego przez organizatorów wynika, że najbliższą...
  • Zagłosuj na najważniejsze wydarzenie 2021 roku
    10 stycznia 2022 roku wystartowało głosowanie na najważniejsze dla branży meblarskiej wydarzenie minionego roku. Organizatorem plebiscytu, który potrwa do 19 stycznia, jest redakcja „BIZNES.meble.pl”. By wziąć udział w głosowaniu wystarczy do środy 19 stycznia wskazać...
  • Plebiscyt na najważniejsze wydarzenie 2021 roku
    10 stycznia 2022 roku wystartowało głosowanie na najważniejsze dla branży meblarskiej wydarzenie minionego roku. By wziąć udział w organizowanym przez „BIZNES.meble.pl” plebiscycie wystarczy do 19 stycznia wskazać swoich faworytów: Najważniejsze wydarzenie 2021 roku Aby...
  • Warsaw Home & Contract w rozszerzonej formule
    Dynamiczny rozwój projektu oraz liczne prośby wystawców i odwiedzających skłoniły organizatorów do rozszerzenia formuły targów Warsaw Home & Contract – flagowej imprezy Ptak Warsaw Expo – o nowe strefy: Electronics, Gift & Deco, Green Days....
Nowości produktowe
  • O.Floor - Eastwood
    Można wybrać spośród nich podłogę idealną do salonu z kuchnią w stylu skandynawskim, nowoczesnej sypialni połączonej z łazienką, ale także ruchliwego holu o loftowym charakterze. Dystrybutorem podłóg marki O.Floor jest Dekorian Home.
  • Labra - Haloo
    Powstaje ona na bazie odpowiednio przetworzonych odpadów. „Haloo” jest rozwiązaniem 2 w 1, ponieważ uwzględnia potrzeby akustyczne oraz pełni funkcję zaawansowanych, nowoczesnych lamp.
  • Desiva - Salvia
    Półki wewnętrzne są z płyty laminowanej, natomiast materiał zewnętrzny to stal malowana proszkowo. Komoda może zostać wykonana na zamówienie pod dopasowane do potrzeb klienta wymiary. Fot. Matylda Polak.
  • Jafra - Vintage
    Masywny blat dębowy położony jest bezpośrednio na podstawie z metalowych profili, co podkreśla prostą, niewymuszoną formę, ale też skupia uwagę na niepowtarzalnym rysunku drewna. Wykończenia olejowoskiem w kolorze dąb natura (NB12) lub dąb ziemia (DZ1) oraz sęki wypełnione ciemną...
  • Noti - Algo
    Dostępny jest w dwóch opcjach wykończenia: ze sklejki oraz w wersji tapicerowanej. Kolekcja „Algo” sprawdzi się zarówno w przestrzeniach publicznych takich, jak kawiarnie, poczekalnie, lobby i pokoje hotelowe oraz biura, ale też we wnętrzach mieszkalnych: w salonie...

Artykuły podobne

  • Mniej sklepów IKEA w Polsce?
    Od kilku dni IKEA informuje klientów o możliwości dokonywania ostatnich zakupów w Centrum Handlowym Blue City do 12 grudnia 2021 roku. Co się wydarzy po tym terminie?
  • Najwięksi producenci mebli w Polsce
    Najbardziej oczekiwany przez branżę meblarską ranking 2021 roku - „Meblarski 1000 - zestawienie największych producentów mebli w Polsce” - jest już dostępny.
  • IKEA odkupi meble
    Chcesz dać swoim meblom drugie życie? Od 22 listopada IKEA wprowadza nową usługą „Oddaj i zyskaj”. Co to za akcja i na czym polega?
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!