Podziel się:

Jubileusz Targów RetailShow

26-08-2019
Do schowka
Już niedługo, w dniach 20-21 listopada, w Centrum EXPO XXI w Warszawie, odbędą się jubileuszowe 10. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow. Wraz z targami rosło wiele firm, impreza ta również od lat realnie rozwija branżę handlową w Polsce. Na przestrzeni dekady targi RetailShow zmieniały się, by stać się wiodącym wydarzeniem sektora retail nie tylko w Polsce, ale i Europie Środkowo-Wschodniej.

10 lat to dobra okazja, by przypomnieć jak zmieniały się targi. Artur Matlakowski, inicjator targów RetailShow, podkreśla, że wystawcy, projektanci przestrzeni handlowych oraz eksperci branżowi, którzy pomagali je tworzyć, znacząco wpłynęli na ich obecny kształt. – Targi RetailShow to główne wydarzenie wystawiennicze branży retail. Mam ogromną satysfakcję, że udało się stworzyć imprezę tak dobrze postrzeganą przez specjalistów. Wypełniliśmy lukę jaka kilkanaście lat temu była na rynku. Co roku intensywnie pracujemy nad ulepszaniem formuły targów, by spełnić oczekiwania wystawców i odwiedzających – dodaje.  

 

Targi w liczbach

Pierwsza edycja RetailShow, która odbyła się w 2010 roku, zgromadziła 70 wystawców, którym wystarczyło 2200 m2 powierzchni wystawienniczej. Pięć lat później podwoiła się ich liczba, a co dziesiąty był z zagranicy. W 2014 roku ekspozycja zajmowała 3600 m2, natomiast od 2018 roku organizator udostępnia dwie duże hale. Zeszłoroczna edycja zgromadziła ponad 200 wystawców, z czego 15% stanowiły zagraniczne firmy.

 

Poza ofertą produktów i usług ważną częścią Targów RetailShow są wydarzenia towarzyszące. Od początku odbywają się konferencja Retail Congress i konkurs Innowacje Handlu. Od 2012 roku w centralnym miejscu targów zgodnie z najnowszymi trendami Modelowy Sklep, a program merytoryczny wzbogaciły otwarte warsztaty w Teatrze Innowacji. Z kolei w 2014 roku organizator zainicjował konkurs Best Shop Concept, który mocno angażuje i integruje środowisko projektantów i właścicieli sklepów w kreowanie coraz nowocześniejszych przestrzeni.

Ewolucja oferty wystawców

Wielu spośród wystawców uczestniczy w RetailShow od pierwszej edycji. Firmy te konsekwentnie rozwijają swoją ofertę, a udział w targach traktują jako inwestycję, która przynosi długofalowe efekty. – Pamiętam, że przełomowym momentem, który zdecydował o stałej obecności na RetailShow, była wizyta przedstawiciela jednej ze znanych sieci handlowych pod sam koniec drugiej edycji targów. To otworzyło drzwi dla naszych wag do tej sieci, a potem do kolejnych – wspomina Jerzy Kruczek, Strategic Customer Care Manager z firmy CAS Polska. Podkreśla także, że wraz z rozwojem imprezy zmieniał się sposób prezentacji oferty firmy. Na początku CAS Polska starał się pokazać urządzenia z każdej kategorii, z czasem zdecydował się na prezentowanie najbardziej zaawansowanych technologicznie urządzeń i nowości.

 

Magdalena Skowrońska, Manager ds. Marketingu i Komunikacji Wewnętrznej z firmy Wanzl, podkreśla, że wraz z dojrzewaniem rynku retail, na którym właściciele sklepów poszukują coraz bardziej wyrafinowanego wyposażenia stawiając na design i całościowy spójny efekt, podążają i targi, i wystawcy. Na przestrzeni 10 lat uczestnicy zmienili się z dostawców sprzętu sklepowego w dostawców kompletnych rozwiązań wyposażeniowych. – Mówiąc krótko Wanzl zmienił się od producenta wózków sklepowych do głównego projektanta konceptów zakupowych oraz generalnego integratora rozwiązań i usług dla branży retail – mówi.

 

Potwierdza to także Paweł Ulężałko, specjalista ds. handlowych firmy JK System, który przypomina, że firma zaczynała od prostych systemów antykradzieżowych składających się z bramek, etykiet i klipsów. Dziś to pełna oferta systemów wspomagających funkcjonowanie obiektów sektora retail. – Uczestniczymy w tych targach od pierwszej edycji, gdyż to najlepszy retailowy event w Polsce. Możemy tam zaprezentować nowości, spotkać się z kluczowymi klientami, przyciągnąć nowych, a także poznać tych, którzy poszukują dystrybutorów własnych rozwiązań w Polsce – podkreśla.  

 

Wartościowy klient

Jak twierdzą przedstawiciele firm, którzy są obecni na targach RetailShow od początku, to najlepsza impreza wystawiennicza branży retail. Konsekwentne budowanie renomy tego przedsięwzięcia procentuje, a jego zasięg jest międzynarodowy. Jak podkreśla Kamil Podsiadły, starszy specjalista ds. marketingu w Koncept-L zagraniczni partnerzy znają RetailShow, co dla firmy uczestniczącej w tych targach od samego początku jest znaczącym wyróżnieniem. – Renoma wydarzenia na arenie międzynarodowej przyciąga najbardziej innowacyjnych wystawców, a to oni są głównym powodem wizyt odwiedzających targi gości – dodaje.

 

Potwierdza to też Jerzy Kruczek z firmy CAS Polska, który dobrze pamięta początki tej imprezy. – Targi odwiedzają konkretni klienci z branży, którzy wiedzą po co przyszli i czego dokładnie potrzebują. Na RetailShow nie ma przypadkowych osób, a co ważne, przychodzą tu przedstawiciele dużych sieci handlowych – dodaje.

 

Zeszłoroczne Targi RetailShow odwiedziło 5,5 tys. managerów i specjalistów rynku retail.Wśród nich znaleźli się zarządzający sieciami i centrami handlowymi, najemcy, właściciele sklepów oraz przedstawiciele firm dostarczających wyposażenie dla handlu. Reprezentowali oni wszystkie rodzaje sieci, tj.: spożywcze, odzieżowe, gastronomiczne, obuwnicze, sportowe, drogeryjne, RTV-AGD, Dom i Ogród, jubilerskie, saloniki prasowe, banki, apteki, stacje paliw oraz sklepy specjalistyczne.

 

Informacje praktyczne

10. jubileuszowe Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędą się w dniach 20-21 listopada 2019 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska.

Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.

 

Sponsorami Głównymi RetailShow 2019 i Retail Congress są Orange i Koncept-L. Firma ISS RFID ma status Sponsora Retail Congres.

 

Fot: RetailShow

Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • Redukcja zatrudnienia w IKEA...
    IKEA Industry Wielbark to największa fabryka w Polsce produkująca meble z litego drewna sosnowego. W Wielbarku działa jeden z największych tartaków w Polsce, w 100% przecierający drewno pochodzące z lasów północno-wschodniej Polski. Redukcja zatrudnienia w fabryce koło...
  • Współpraca i wymiana informacji...
    Gośćmi specjalnymi wydarzenia byli Janusz Władyczak, prezes KUKE, Konrad Klimek, prezes KUKE Finance, Tomasz Wiktorski, właściciel B+R Studio Analizy Rynku Meblarskiego, ekspert OIGPM oraz Radosław Urys, ekspert OIGPM, którzy kolejno zabierali głos podczas spotkania. Jak...
  • Premier o wsparciu dla branży...
    Dzisiaj jest symboliczny dzień. Przekroczyliśmy 50 mld zł bezpośredniej pomocy dla przedsiębiorców – powiedział Prezes Rady Ministrów w trakcie czwartkowych odwiedzin w Furniko Concept Warszawa. Mateusz Morawiecki miał na myśli rządowe wsparcie z Tarczy Antykryzysowej i...
  • Rynek maszyn do obróbki drewna
    Czekając na więcej szczegółów, aby ocenić wpływ pandemii na gospodarkę, szczególnie przemysł drzewny, w analizie biura Acimall Studies zauważalne są pewne trendy w technologiach obróbki drewna i produkcji mebli w minionym roku. Niestety te dwanaście miesięcy...
  • Stopniowa poprawa nastrojów...
    8% przedsiębiorców planuje obecnie dalszą redukcję zatrudnienia, podczas gdy pod koniec marca zwolnienia planowało 28 % właścicieli firm. Dane te pochodzą z IV fali badania kondycji przedsiębiorstw, przeprowadzonego przez Polski Instytut Ekonomiczny i Polski Fundusz Rozwoju. Wszystko...
  • Londyńskie biennale odwołane
    London Design Biennale to globalne spotkanie najbardziej ambitnych i pomysłowych projektantów, kuratorów i przedstawicieli instytutów projektowych. Wydarzenie organizowane jest w celu gromadzenia w jednym miejscu myśli projektowych z całego świata. Jak poinformowała...
  • Spadki sprzedaży, wzrosty w...
    Według danych GUS w kwietniu br. produkcja sprzedana przemysłu była niższa o 24,6% w porównaniu z kwietniem ub.r., kiedy notowano wzrost o 9,2%, natomiast w porównaniu z marcem br. spadła o 25,5%. W okresie styczeń – kwiecień br. produkcja sprzedana przemysłu była o...
  • Polska 5. partnerem handlowym...
    Jak podaje Ministerstwo Rozwoju, Polska – wg danych za styczeń i luty – wyprzedziła Włochy i stała się 5. partnerem handlowym Niemiec. Pierwsze miesiące br. przyniosły wzrost we wzajemnych obrotach handlowych rzędu 6,6%. Bilans handlowy z Niemcami osiągnął pułap 21 mld euro....
  • Przyszłość jest niepewna
    Ostrożność w finansach wykazuje 77,6% firm z sektora MŚP. Okazuje się, że im mniejsza firma, tym bardziej powściągliwa w wydatkach. W czasie epidemii firmy wolą zachować pieniądze na czarną godzinę i niechętnie planują inwestycje. Według KRD przedsiębiorcy z reguły podejmują...
  • „Diament Meblarstwa 2021” –...
    To już 15. edycja znanego i cenionego w branży meblarskiej i sektorze wyposażenia wnętrz konkursu, który od wielu lat pozwala budować pozytywny wizerunek firm i promować wartościowe produkty, wskazane przez szerokie grono ekspertów. W tym roku zgłoszenia będą przyjmowane do...

Inne artykuły

Aktualności
  • Londyńskie biennale odwołane
    London Design Biennale to globalne spotkanie najbardziej ambitnych i pomysłowych projektantów, kuratorów i przedstawicieli instytutów projektowych. Wydarzenie organizowane jest w celu gromadzenia w jednym miejscu myśli projektowych z całego świata. Jak poinformowała...
  • Stopniowa poprawa nastrojów przedsiębiorców
    8% przedsiębiorców planuje obecnie dalszą redukcję zatrudnienia, podczas gdy pod koniec marca zwolnienia planowało 28 % właścicieli firm. Dane te pochodzą z IV fali badania kondycji przedsiębiorstw, przeprowadzonego przez Polski Instytut Ekonomiczny i Polski Fundusz Rozwoju. Wszystko...
  • Wytyczne dla funkcjonowania sklepów meblowych
    Główny cel wdrażanych procedur to zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa klientom i pracownikom sklepów meblowych i budowlanych. Przede wszystkim mają one za zadanie minimalizowanie ryzyka zakażenia pracowników lub osób świadczących usługi przez klientów...
  • Rynek maszyn do obróbki drewna
    Czekając na więcej szczegółów, aby ocenić wpływ pandemii na gospodarkę, szczególnie przemysł drzewny, w analizie biura Acimall Studies zauważalne są pewne trendy w technologiach obróbki drewna i produkcji mebli w minionym roku. Niestety te dwanaście miesięcy...
  • „Diament Meblarstwa 2021” – rusza 15. edycja!
    To już 15. edycja znanego i cenionego w branży meblarskiej i sektorze wyposażenia wnętrz konkursu, który od wielu lat pozwala budować pozytywny wizerunek firm i promować wartościowe produkty, wskazane przez szerokie grono ekspertów. W tym roku zgłoszenia będą przyjmowane do...
Nowości produktowe
  • Gaber - Relingi ochronne
    Szybki montaż odbywa się dzięki odpornej na temperaturę oraz środki chemiczne taśmie samoprzylepnej. Obie wersje kolorystyczne – srebrna i czarna – dostępne są w paczkach po 6 sztuk w dwóch długościach 30 oraz 45 cm w sklepie online sklep.gaber.info.pl.
  • Markslöjd - Bali
    Została wykonana z rattanu, naturalnego materiału o dużej wytrzymałości, dzięki czemu przyciąga uwagę oryginalnym designem i lekkością konstrukcji. Bardzo dobrze sprawdzi się we wnętrzach z drewnianymi meblami, naturalnymi dodatkami aranżacyjnymi, kwiatami i roślinami ozdobnymi.
  • Hafele - Free Space - nowy podnośnik
    Red Dot Award za wyjątkowy design, nagroda Interzum „High Product Quality” za funkcjonalność, a do tego Diament meblarstwa 2020. To lista nagród, którą w prestiżowych konkursach został nagrodzony nowy podnośnik Free Space marki Häfele. Jego szybki i łatwy...
  • Schattdecor - Black Glow
    Wzorcem dla „Black Glow” były zwietrzałe deski, które zostały celowo nadpalone. W celu uzyskania konkretnego koloru na powierzchni, drewno zostało w odpowiednich miejscach obrobione. Na tej drodze powstała bardzo strukturalna, surowa powierzchnia, która doskonale...
  • Loft Decora - Modułowy system „Grop”
    Inspirowany duchem szkoły z Weimaru modułowy system „Grop” zaprojektowali Bartłomiej Pawlak i Łukasz Stawarski. Dzięki możliwości konfiguracji, odnajdzie się w wielu sytuacjach. Może być stolikiem, szafką RTV, konsolą, regałem, meblem biurowym lub ekspozycyjnym. Mebel jest...

Artykuły podobne

  • Przyszłość jest niepewna
    Przedsiębiorcy coraz uważniej analizują każdy kolejny ruch. Średnie firmy chcą inwestować, mikro wolą nie ryzykować – to wnioski z I edycji badania „KoronaBilans MŚP” na zlecenie KRD.
  • Polska 5. partnerem handlowym Niemiec
    Wprawdzie początek roku przyniósł wzrost we wzajemnych obrotach handlowych o 6,6%, ale w I kw. br. nastąpił spadek dynamiki eksportu do Niemiec m.in. w branży meblarskiej – o 7,2%.
  • Spadki sprzedaży, wzrosty w e-commerce
    Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w kwietniu br. spadła o 22,9% w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym o 12,3% – podał Główny Urząd Statystyczny.
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!