Podziel się:

IKEA zapowiada podniesienie cen

08-11-2021
Do schowka
Koncern spodziewa się dalszego wzrostu kosztów związanych z dostawami i nie jest w stanie utrzymać dotychczasowych cen. Od kiedy zakupy w sklepach IKEA będą droższe?
 
Jak poinformowała w ubiegłym tygodniu agencja Reuters - IKEA zamierza podnieść ceny. Jako powód podwyżek koncern podał wyzwania związane z łańcuchem dostaw w 2022 roku. Wpływ na tę decyzję ma też z pewnością spadek zysku z powodu wyższych kosztów transportu i surowców.
 
Pomimo rekordowego popytu wynikającego z tego, że ludzie spędzają więcej czasu w domach z powodu pandemii, zysk przed opodatkowaniem w Inter IKEA Group - franczyzodawcy właścicieli sklepów i odpowiedzialnego za dostawy - spadł o 16% w ciągu 12 miesięcy do sierpnia do 1,71 mld euro (1,98 mld dolarów). W porównaniu z rokiem fiskalnym 2019 sprzed pandemii, zysk spadł o 4%.
 
 
 
 
Globalna pandemia wpłynęła na nasz dochód operacyjny w FY21 (w roku podatkowym 2021 - przyp. red.). Największą przyczyną był gwałtowny wzrost cen transportu i surowców w drugiej połowie roku finansowego - podała prywatna spółka Inter IKEA w swoim rocznym podsumowaniu.
 
Firma, która zarabia głównie na sprzedaży towarów swoim franczyzobiorcom, poinformowała w październiku, że sprzedaż detaliczna wyniosła rekordowe 41,9 mld euro, co oznacza wzrost o 6% w skali roku i o 1% w stosunku do roku fiskalnego 2019, ponieważ w wyniku pandemii i lockdownów konsumenci wydali więcej niż kiedykolwiek na swoje domy, i to pomimo niedoborów produktów.
 
Utrzymanie zapasów w sklepach i magazynach IKEA było nie lada wyzwaniem. Zakłócenia w łańcuchu dostaw doprowadziły do znacznego spadku dostępności produktów, z którego jeszcze nie zdążyliśmy się otrząsnąć. Spodziewamy się, że sytuacja ta utrzyma się jeszcze w roku finansowym 2022 - to fragment komunikatu IKEA, który przekazała w ubiegłym tygodniu agencja Reuters.
 
Dyrektor finansowy spółki - Martin van Dam - powiedział agencji Reuters, że skutki kryzysu w globalnym łańcuchu dostaw i wysokich cen energii mogą utrzymywać się przez dłuższy czas: FY22 będzie dla nas trudniejszym rokiem z większą ilością wyzwań. Niedobór i ceny surowców, a także problemy logistyczne - oznaczają, że trudno będzie rosnąć w FY22. Oczywiście planujemy wzrost, będziemy do niego dążyć, ale to będzie bardzo, bardzo ciężka praca w naszym łańcuchu dostaw, a także z naszymi detalistami.
 
Van Dam powiedział, że spodziewa się dalszego wzrostu kosztów związanych z dostawami w bieżącym roku fiskalnym.
 
Inter IKEA utrzymała ceny swoich produktów dla detalistów na stabilnym poziomie w tym roku, ale zaznaczyła, że w tym roku fiskalnym przeniesie część wyższych kosztów surowców i transportu na właścicieli sklepów.
 
Chociaż nie możemy utrzymać stałych cen dla detalistów w tych trudnych warunkach, planujemy także zaabsorbować część zwiększonych kosztów w roku finansowym 2022 - powiedział Van Dam. Poinformował też, że właściciele sklepów będą mieli wtedy pewną swobodę decyzji, czy i w jakim stopniu powinni przenieść wyższe ceny na kupujących.
 
Źródło: agencja Reuters.
 
 

Dziękujemy, że jesteś z nami. By otrzymywać od nas aktualne i wartościowe treści ZAPISZ SIĘ DO BEZPŁATNEGO NEWSLETTERA portalu www.biznes.meble.pl

 

Właściciel marki meblowej IKEA powiedział w środę, że podniesie ceny ze względu na wyzwania związane z łańcuchem dostaw w 2022 roku, po tym jak poinformował o spadku zysku za cały rok z powodu wyższych kosztów transportu i surowców.
 
Pomimo rekordowego popytu, gdy ludzie spędzają więcej czasu w domu z powodu pandemii, zysk przed opodatkowaniem w Inter IKEA Group - franczyzodawcy właścicieli sklepów i odpowiedzialnego za dostawy - spadł o 16% w ciągu 12 miesięcy do sierpnia do 1,71 mld euro (1,98 mld dolarów). W porównaniu z rokiem fiskalnym 2019 sprzed pandemii, zysk spadł o 4%.
 
"Globalna pandemia wpłynęła na nasz dochód operacyjny w FY21. Największą przyczyną był gwałtowny wzrost cen transportu i surowców w drugiej połowie roku finansowego" - podała prywatna spółka Inter IKEA w swoim rocznym podsumowaniu.
 
Firma, która zarabia głównie na sprzedaży towarów swoim franczyzobiorcom, powiedziała w październiku, że sprzedaż detaliczna wyniosła rekordowe 41,9 mld euro, co oznacza wzrost o 6 proc. w skali roku i o 1 proc. w stosunku do roku fiskalnego 2019, ponieważ zablokowani konsumenci wydali więcej niż kiedykolwiek na swoje domy, i to pomimo niedoborów produktów. czytaj więcej
 
"Utrzymanie zapasów w sklepach i magazynach IKEA było nie lada wyzwaniem. Zakłócenia w łańcuchu dostaw doprowadziły do znacznego spadku dostępności produktów, z którego jeszcze nie zdążyliśmy się otrząsnąć. Spodziewamy się, że sytuacja ta utrzyma się jeszcze w roku finansowym 2012" - napisano w środę.
 
Dyrektor finansowy spółki Martin van Dam powiedział agencji Reuters, że skutki kryzysu w globalnym łańcuchu dostaw i wysokich cen energii mogą utrzymywać się przez dłuższy czas.
 
Logo IKEA jest widoczne na wózkach sklepowych w sklepie IKEA w Navi Mumbai, Indie, 17 grudnia 2020 roku. REUTERS/Francis Mascarenhas/File Photo
Logo IKEA jest widoczne na wózkach z zakupami w sklepie IKEA w Navi Mumbai, Indie, 17 grudnia 2020. REUTERS/Francis Mascarenhas/File Photo
"FY22 dla nas będzie trudniejszym rokiem z większą ilością wyzwań" - powiedział w wywiadzie.
 
"Niedobór i ceny surowców, a potem problemy logistyczne - to oznacza, że trudno będzie rosnąć w FY22. Oczywiście planujemy wzrost, będziemy do niego dążyć, ale to będzie bardzo, bardzo ciężka praca w naszym łańcuchu dostaw, a także z naszymi detalistami."
 
Van Dam powiedział, że spodziewa się dalszego wzrostu kosztów związanych z dostawami w bieżącym roku fiskalnym.
 
Inter IKEA utrzymała ceny swoich produktów dla detalistów na stabilnym poziomie w tym roku, ale zaznaczyła, że w tym roku fiskalnym przeniesie część wyższych kosztów surowców i transportu na właścicieli sklepów.
 
"Chociaż nie możemy utrzymać stałych cen dla detalistów w tych trudnych warunkach, planujemy także zaabsorbować część zwiększonych kosztów w roku finansowym 2012" - powiedział Van Dam.
 
Van Dam powiedział, że właściciele sklepów będą mieli wtedy pewną swobodę decyzji, czy i w jakim stopniu powinni przenieść wyższe ceny na kupujących.
 
Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)

Dziękujemy, że jesteś z nami. By otrzymywać od nas aktualne i wartościowe treści ZAPISZ SIĘ DO BEZPŁATNEGO NEWSLETTERA portalu www.biznes.meble.pl

 

 

Dziękujemy, że jesteś z nami. By otrzymywać od nas aktualne i wartościowe treści ZAPISZ SIĘ DO BEZPŁATNEGO NEWSLETTERA portalu www.biznes.meble.pl

 

 

Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • „Meblarski 1000”, czyli...
    Rok, w którym wybuchła pandemia, wbrew obawom, okazał się dla polskiego meblarstwa rokiem nadspodziewanie dobrym. Podstawowe wskaźniki rentowności osiągnęły najwyższe poziomy od trzech ostatnich lat. Szczegółowych informacji dostarcza „Meblarski 1000 –...
  • Jakie są prognozy dla eksportu...
    Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli zleciła przygotowanie raportu „Prognoza eksportu 2021”. Analiza przeprowadzona przez B+R Studio Tomasz Wiktorski zawiera informacje o eksporcie mebli ogółem i według krajów, jego dynamice w...
  • E-commerce na przełomie...
    Coroczną lawinę zakupów tradycyjnie uruchamia już Black Friday, a atmosferę podkręca przypadający na najbliższy poniedziałek - Cyber Monday. Tymczasem zaległości e-commerce przekraczają 292 mln zł, choć na szczęście rosną wolniej niż przed pandemią. Promocje w sieci to...
  • Pod presją rosnących cen i...
    Rosnące ceny i wzrost konkurencji - to dwa największe wyzwania, przed którymi stoi przemysł drzewny w Polsce. Według Krajowego Rejestru Długów zadłużenie branży drzewnej wynosi obecnie 136,8 mln zł. Średnie zaległości jednej firmy z tego sektora to 54,3 tys. zł....
  • Ceny materiałów nie przestają...
    Grupa PSB Handel po raz kolejny prześledziła ceny wiodących materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu. Przeprowadzona analiza pozwala obserwować zmiany trendów. Ceny w październiku 2021 r., w stosunku do października 2020 r., średnio wzrosły o 20,5%. Odnotowano wzrosty we...
  • Świąteczny „BIZNES.meble.pl"...
    Najbardziej wyczekiwane wydanie 2021 roku właśnie trafiło na rynek. Jego wartość zwiększa wydawany od 11 lat dodatek specjalny: „Złota 200 – zestawienie największych producentów mebli w Polsce”. By zapoznać się z najnowszym raportem wystarczy kliknąć:...
  • Sklepy w Polsce według GUS
    Jak podał GUS - w 2020 roku w Polsce, według wstępnych danych - wartość dodana brutto wytworzona przez podmioty prowadzące działalności o charakterze usługowym stanowiła 65,7% wartości dodanej brutto całej gospodarki narodowej. Jednocześnie w jednostkach tych pracę znalazło 58,6%...
  • JYSK zaskakuje wynikami
    JYSK w Polsce dynamicznie się rozwija, otwierając nowe sklepy oraz modernizując dotychczasowe, wzmacnia wielokanałowość sprzedaży, jak i zwiększa asortyment produktów związanych ze zrównoważonym rozwojem. JYSK Polska w liczbach Całkowita sprzedaż, wliczając eksport,...
  • Projektowanie „drewno na...
    Jak mówi Nina: „Dostrzegamy, że projektanci stają się znacznie odważniejsi przy wyborze drewna. Są coraz bardziej świadomi tego, jak można używać słojów drewna… jako palety kolorów”. Podkreśla też trzy tematy pojawiające się w projektowaniu...
  • Marki, twórcy i biznes...
    Poznaj na miejscu najważniejsze marki i twórców, spotkaj się z partnerami biznesowymi i przygotuj swój biznes na przyszłość: w styczniu 2022 r. swoje drzwi otworzą targi imm cologne, pierwsze po pandemii tak duże wydarzenie na żywo w branży wyposażenia wnętrz. Czy...
  • Finał konkursu „Diament...
    16. edycja konkursu „Diament Meblarstwa”, organizowanego przez Wydawnictwo meble.pl, wydawcę miesięcznika „BIZNES.meble.pl” oraz Grupę Meble.pl S.A., dobiega końca. W tym roku kapituła miała za zadanie ocenić ponad 100 produktów: mebli, a także...
  • Co grozi branży meblarskiej?
    Pomimo tego produkcja sprzedana przemysłu meblarskiego w całym 2021 r. powinna być o minimum kilka procent r/r wyższa, a przemysł meblarski na tle innych sektorów przemysłowych w Polsce ma najwyższy wskaźnik wykorzystania mocy produkcyjnych. Wzrost sprzedaży (po III kwartale 18,9%...
  • Euler Hermes docenia polskich...
    „Diamenty Meblarstwa” to nie tylko docenienie poszczególnych firm, ale i osiągnięć całej branży meblowej. Wzrost sprzedaży, skuteczna ekspansja to nie jest tylko kwestia ostatniego roku-dwóch, nie tylko efekt skutek pandemicznego zwiększenia popytu na meble ze...

Inne artykuły

Aktualności
  • JYSK zaskakuje wynikami
    JYSK w Polsce dynamicznie się rozwija, otwierając nowe sklepy oraz modernizując dotychczasowe, wzmacnia wielokanałowość sprzedaży, jak i zwiększa asortyment produktów związanych ze zrównoważonym rozwojem. JYSK Polska w liczbach Całkowita sprzedaż, wliczając eksport,...
  • Ceny materiałów nie przestają rosnąć
    Grupa PSB Handel po raz kolejny prześledziła ceny wiodących materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu. Przeprowadzona analiza pozwala obserwować zmiany trendów. Ceny w październiku 2021 r., w stosunku do października 2020 r., średnio wzrosły o 20,5%. Odnotowano wzrosty we...
  • Koniec czasu na odzyskanie pieniędzy z faktur
    Należy zacząć od tego, że nie dotyczy to wszystkich faktur, ale zdecydowanej większości. Należności jednak nie przepadną, jeśli przedsiębiorcy zdecydują się na windykację polubowną. Odzyskanie zamrożonych w fakturach pieniędzy będzie możliwe, o ile przed końcem roku zawrą z...
  • Najnowsze wyniki badań „BIZNES.meble.pl”
    Według 75,89% ankietowanych miesięcznik „BIZNES.meble.pl” jest najlepszym czasopismem branży meblarskiej w Polsce. Czego jeszcze dowiedzieliśmy się z wyników przeprowadzonych przez nas w sierpniu i wrześniu br. badań? Jak nas widzą nasi Czytelnicy? Kto czyta miesięcznik...
  • Jakie są prognozy dla eksportu mebli?
    Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli zleciła przygotowanie raportu „Prognoza eksportu 2021”. Analiza przeprowadzona przez B+R Studio Tomasz Wiktorski zawiera informacje o eksporcie mebli ogółem i według krajów, jego dynamice w...
Nowości produktowe
  • FDESIGN - Zaffiro
    W bateriach Zaffiro czerń i różowe złoto tworzą szlachetny duet, wzajemnie się balansując. Stanowi to wysublimowany akcent w aranżacji wnętrza – elegancki, ale przyprawiony współczesną fantazją projektową, która czerpie inspiracje z różnych konwencji...
  • Candy - Chłodziarka do wina CW 154 EEL/N
    Urządzenie ma wbudowany moduł łączności wi-fi, dzięki czemu można sterować nią za pomocą urządzeń mobilnych, takich jak telefon, czy tablet. Dedykowana aplikacja simply-Fi pozwala zdalnie zarządzać ustawieniami chłodziarki – wybierać konkretne programy z temperaturą...
  • LEDIN - Czujniki Merrytek
    To opatentowana technologia, która służy do wykrywania ruchu i oddechu, dzięki czemu stanowi doskonałe rozwiązanie w każdym inteligentnym domu lub budynku usługowym. Poprawia komfort użytkowania oraz generuje oszczędność energii, co w obecnych czasach stanowi priorytet...
  • Hubertus - Stół Viva 2 Print
    Podtrzymują one blat, na którego powierzchnię nałożono nadruk doskonale imitujący marmur. W złożonej formie stół ma następujące wymiary: długość: 160 cm, szerokość: 89 cm. Specjalne wkładki umieszczone pod blatem stołu umożliwiają jego wydłużenie do 208 cm lub 256...
  • HM Helvetia Meble - Sintra
    Bryły wyróżnia innowacyjne rozwiązanie technologiczne, dzięki któremu TV komoda i stolik wyposażone są w funkcję rozsuwania i można je dopasować do potrzeb i warunków mieszkaniowych klienta. TV komodę można przedłużyć z 200 cm do 240 cm, natomiast stolik kawowy w...

Artykuły podobne

  • IKEA otwiera punkty w 8 miastach
    Kolejne Studia Planowania IKEA pojawiają się na mapie Polski. W których miastach IKEA testuje nowy koncept?
  • Ranking internetowych sklepów meblowych
    Jakie sklepy internetowe z meblami są najczęściej odwiedzane? Kto sprzedaje najwięcej mebli w skali światowego e-commerce? Odpowiedzi należy szukać w raporcie B+R Studio.
  • Najnowsze wyniki finansowe IKEA
    IKEA Retail w Polsce opublikowała podsumowanie zawierające wyniki za rok finansowy 2021. Mimo wyzwań związanych z pandemią koncern odnotował wzrost sprzedaży. Jakiego rzędu jest to wzrost?
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!