Szwedzki koncern odwiedza ludzi w ich domach na całym świecie i sprawdza jak mieszkają. IKEA zagląda też do polskich wnętrz. Można je zobaczyć w kampanii „Odkryj dom na nowo”.
IKEA chce poznać zwyczaje oraz odmienne potrzeby ludzi z całego świata i jak najlepiej na nie odpowiadać. W ten sposób powstała seria filmów „Life at Home Stories”, które wykorzystane zostały na festiwalach, m.in. Milan Design Week czy H22 City Expo oraz w komunikacji globalnej.
IKEA wkracza do domów na całym świecie
W dzisiejszych czasach coraz mocniej docenia się wartość domu i częściej poszukuje w nim wytchnienia. Nadzwyczaj cenne są chwile relaksu i spokoju. W najnowszej kampanii wywodząca się ze Szwecji marka inspiruje do tego, żeby zmieniać i inwestować w domową przestrzeń, aby odnaleźć w niej oazę oraz miejsce do realizowania pasji. Swoją historię opisało ponad 60 ludzi z różnych zakątków świata (w tym także z Polski), którzy podzielili się własnymi domowymi rytuałami i zwyczajami.
Kim są bohaterowie kampanii IKEA „Odkryj dom na nowo"?
O swojej codzienności opowiadają również bohaterowie z Polski. David mieszka w Warszawie, a w każdą środę urządza wieczór filmowy o konkretnej tematyce i zaprasza przyjaciół, aby wspólnie gotować oraz oglądać film. Ania jest makijażystką w filmie i reklamie, a także DJ-ką, która organizuje imprezy taneczne w swoim mieszkaniu.
Alicja i Dawid (z filmu poniżej) to kreatywna para, rysująca i tworząca sztukę cyfrową, z której powstają wielkie murale w stolicy.
Ola jest zapaloną fanką roślin i muzyki metalowej. W miejscu, w którym mieszka, nie ma drzew, więc wprowadziła naturę do swojego wnętrza. Z kolei opowieść Dominika to historia o przemianie i wolności, a Ewy o byciu kolekcjonerką i opiekunką uszkodzonych rzeźb oraz zabytkowych zestawów do kawy. Natomiast Jarmiła z ciepłem i gościnnością prowadzi miejsce, w którym potrawy oraz kultury z bliska i daleka stają się doskonałą receptą na radość i przynależność. Zuzanna niedawno wróciła do Polski po wielu latach spędzonych za granicą. Właśnie otrzymała klucze do swojego wymarzonego mieszkania w Warszawie, miejsca, które mogła wreszcie nazwać domem. Kiedy wybuchła wojna w Ukrainie, zamiast tego ofiarowała swoje nowe mieszkanie wielodzietnej rodzinie uciekającej z Ukrainy.
Jak powstała najnowsza kampania IKEA?
Polskie filmy z tymi bohaterami posłużyły do stworzenia kampanii „Odkryj dom na nowo”. Opowieści o zwykłych i niezwykłych sytuacjach z ich życia przeplatają się z obrazami wnętrz mieszkań. Uchwycone w kadrach mieszkania dopasowują się do potrzeb tych, którzy je zamieszkują tak, aby pozwolić im na rozwój pasji i zainteresowań. Nagrania wideo z ich niewystylizowanych, prawdziwych wnętrz to wycinek tego, jak mieszkamy i co jest dla nas ważne. IKEA proponuje dla każdej z opisanych sytuacji rozwiązania produktowe tak, aby widzowie, którzy odnajdują swoje pasje w opowieściach bohaterów mogli zainspirować się do wyposażenia swojej własnej przestrzeni.
W ramach projektu powstało 8 pakietów wideo w wersjach 3’, 1’, 30” 15” (poziom) / 1’, 30”, 15” (pion) oraz serie portretów i zdjęcia wnętrz. Kampania jest obecna w mediach do końca czerwca 2022, natomiast materiały z historiami z domów można oglądać na kanale YouTube marki: IKEA Polska.
Za produkcję i nadzór kreatywny odpowiada agencja VMLY&R. Media pod kampanię zaplanowała i kupiła agencja Wavemaker, a reżyserią zajęli się Maciej Puczyński oraz Filip Skrońc.
By otrzymywać od nas aktualne i wartościowe treści
W porównaniu do majowego zestawienia w pierwszej trójce rankingu producentów mebli i salonów na Facebooku pojawiła się jedna zmiana. Meble Ares i Salony Agata utrzymały się na podium. Na trzecie miejsce wskoczyła natomiast firma Black Red White, a z czołowej...
Grupa EGGER z siedzibą w St. Johann w Tyrolu zamyka rok finansowy z wynikiem 4,23 mld euro sprzedaży, mimo trudności w otoczeniu biznesowym. Silny popyt na produkty był na tyle wysoki, że znajduje odzwierciedlenie w danych finansowych Grupy. Na końcowy wynik wpływ miały także rekordy na...
Jak poinformowała sieć Agata, klienci salonów Agata z Warszawy i Białegostoku jako pierwsi skorzystają z możliwości bezpłatnego oddania swoich starych mebli do recyklingu, przy zamówieniu nowych kolekcji pochodzących z Fabryk Mebli Forte – producenta...
Dla osób ceniących eleganckie i pełne dobrego smaku wnętrza ciekawą propozycją jest stylistyka w duchu PARISIAN MODERN. Styl ten jest synonimem luksusu, gdzie naturalne drewno współgra z marmurem i miękkimi tkaninami. Wyróżnia go charakterystyczna sztukateria ścienna...
Na łamach wydania specjalnego ,,NA WYMIAR” redakcja miesięcznika ,,BIZNES.meble.pl” w atrakcyjnej wizualnie formie przedstawia rynkowe nowości: meble, akcesoria oraz materiały, a także technologie do produkcji mebli, jak również artykuły wyposażenia wnętrz. Znana od lat...
Półmetek wakacji za nami, my jednak nie zwalniamy tempa i przekazujemy Wam najnowsze wydanie „BIZNES.meble.pl”. Czy to już kryzys, a może czas na przedkryzysowe porządki w fakturach? Te pytania zadają nasi felietoniści i absolutnie nie możemy przed nimi uciekać. Tym...
Organizatorem wydarzenia jest Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli, a współorganizatorami Grupa MTP i Promedia Jerzy Osika. Celem 7. edycji Kongresu Meblarskiego będzie zdefiniowanie aktualnych wyzwań stojących przed polską branżą meblarską i znalezienie...
Podpisanie Memorandum of Understanding (MoU), czyli protokołu ustaleń o współpracy pomiędzy PAIH, PIGPD oraz MTC, odbyło się 26 lipca. Sygnatariuszem porozumienia, jak również gospodarzem i uczestnikiem ceremonii podpisania dokumentu była Polska Agencja Inwestycji i Handlu....
W oficjalnym komunikacie wydanym 8 sierpnia IKEA poinformowała, że Grupa Inter IKEA dokonała mniejszościowej inwestycji kapitałowej w duński start-up, który opracowuje rozwiązanie prysznicowe do recyklingu wody wspólnie z IKEA. IKEA i Flow Loop współpracują ze sobą od...
Celem konkursu FSC Furniture Awards jest promowanie firm, które są certyfikowane w systemie FSC. W tym roku konkurs będzie po raz pierwszy otwarty nie tylko dla firm z certyfikatem FSC, ale także dla posiadaczy licencji promocyjnych FSCw sektorze meblarskim. O nagrody ubiegać mogą się...
Ukraiński sektor gospodarki leśnej borykał się z ogromnymi problemami na długo przed wybuchem wojny w lutym 2022 roku. Jednak dzięki działaniom zaradczym, wdrażanych również ze wsparciem FSC, skala negatywnych zjawisk stopniowo maleje. Korupcja, słaba kontrola ze strony instytucji...
Najlepszy wygląd, styl i jakość Dlaczego wybrać RAUVSIO noir? RAUVISIO noir to materiał o supermatowej powierzchni, podkreślający aktualne trendy we wzornictwie meblowym i aranżacji wnętrz. Niewielkie odbicie światła także przy nieznacznym kącie padania gwarantują niezwykłą optykę...
IFEX 2022 to idealna okazja, aby połączyć Cię z indonezyjskim przemysłem meblowym i rzemieślniczym! Z ponad 200 lokalnymi wystawcami, zyskasz nowe możliwości, perspektywy i nowe produkty dla swoich potrzeb! Więc zarejestruj się na: www.ifexindonesia.com/register Zanotuj w kalendarzu! 18 -...
Celem konkursu FSC Furniture Awards jest promowanie firm, które są certyfikowane w systemie FSC. W tym roku konkurs będzie po raz pierwszy otwarty nie tylko dla firm z certyfikatem FSC, ale także dla posiadaczy licencji promocyjnych FSCw sektorze meblarskim. O nagrody ubiegać mogą się...
Na łamach wydania specjalnego ,,NA WYMIAR” redakcja miesięcznika ,,BIZNES.meble.pl” w atrakcyjnej wizualnie formie przedstawia rynkowe nowości: meble, akcesoria oraz materiały, a także technologie do produkcji mebli, jak również artykuły wyposażenia wnętrz. Znana od lat...
Udział w konkursie „Diament Meblarstwa” jest odpłatny. Koszt zgłoszenia pierwszego produktu: w okresie promocji Im wcześniej, tym taniej trwającym do 31 lipca - 990zł netto, a po tym okresie, tj. do 10 października - 1.890 zł netto. Co zrobić, by skorzystać z promocji? Należy...
Trwa pierwszy etap 17. odsłony prestiżowego konkursu „Diament Meblarstwa”, w którym promocyjny koszt zgłoszenia pierwszego produktu wynosi 990 zł + 23% VAT. Ta promocja potrwa tylko do 31 lipca, ale produkty można będzie zgłaszać jeszcze do 10 października - w cenie...
IKEA po lubelsku to wystawa wieńcząca współpracę sklepu IKEA w Lublinie z Miastem Lublin i Wyższą Szkołą Przedsiębiorczości i Administracji w ramach projektu MATCH. Mieszkańcy dawnej Lubelszczyzny zdobili budynki, meble, ubrania i przedmioty codziennego użytku. Dzisiaj te...
Ze względu na strukturę znajdzie zastosowanie na różnorodnych powierzchniach, także we wnętrzach szaf. To dekor ciekawy optycznie – przypomina tkaninę, kamień, beton, a jego hybrydowy wygląd jest nowoczesny, ponadczasowy i naturalny. Na kolejnych etapach twórcy dekoru...
Doskonale sprawdzi się w przypadku m.in. mniejszych domów lub mieszkań (do 100 m kw.) i instalacji zawierających do 40 urządzeń i 20 scenariuszy. „Yubii Home” pozwala użytkownikowi końcowemu zarządzać całym systemem smart home również przy pomocy...
Filtr deodoryzujący wychwytuje i usuwa z ubrań nieprzyjemne zapachy. Silny sturmień powietrza Jet Air działa od góry, a HeatPump Drying od dołu, co poprawia cyrkulację powietrza, a ubrania suszone są równomiernie. Techologia Jet Air generuje potężne strumienie powietrza,...
Kilka opcji montażu sprawia, że kolekcja może pełnić wiele funkcji – od akcentowania zieleni, jako stylowy reflektor wbity w grunt, po oświetlenie elewacji w formie natynkowej. Oprawa jest też odporna na niekorzystny wpływ warunków atmosferycznych.
Jego integralną częścią są amortyzatory hydrauliczne Titus, które zapewniają niezawodne, miękkie zamykanie w obu kierunkach i stałą wydajność przy każdej prędkości zamykania. „Slidix Centro” można łatwo dostosować do specyficznych wymagań klientów, aby...
IKEA zaprasza do galerii SKENDE Shopping w Lublinie. Studenci WSPiA zamienili ponadczasowe meble marki w małe dzieła sztuki, które w ramach bezpłatnej wystawy można oglądać do końca lipca.
IKEA dołączyła do Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli. W jaki sposób obecność polskiego przedstawicielstwa szwedzkiego koncernu w Izbie wesprze branżę meblarską w Polsce?