Podziel się:

Forte inwestuje w platformę Yestersen

10-09-2021
Do schowka
Grupa Kapitałowa Fabryk Mebli Forte została mniejszościowym udziałowcem platformy Yestersen, której pomoże m.in. w rozwoju marki własnej.

 

Jak poinformował Yestersen – największy polski e-commerce z unikalnymi meblami od kultowych marek oraz sklepów vintage – firma pozyskała inwestora branżowego. Grupa Kapitałowa Fabryk Mebli Forte nabyła 20,5% udziałów za kwotę 4,5 mln zł. Forte wesprze swoim doświadczeniem projekt stworzenia produktów marki własnej yestersen. Plany obejmują m.in. linię mebli w duchu vintage oraz współpracę z niezależnymi projektantami i rzemieślnikami – pierwsze produkty pojawią się już wkrótce.

 

W jakich obszarach będą współprac Forte i Yestersen?

 

Pozyskanie inwestora branżowego jest konsekwencją strategii rozwoju oferty produktów współczesnych przyjętej przez yestersen w 2019 roku. Dzięki transakcji platforma e-commerce przyspieszy rozwój produktów marki własnej, które uzupełnią luki w ofercie, zwiększą rozpoznawalność marki i będą dostępne szybciej niż zagraniczne meble. Spółka wykorzysta część otrzymanych środków na dalsze pozyskiwanie nowych marek, w tym z kategorii premium oraz produktów rzemieślniczych z Polski i ze świata.

 

Przestudiowaliśmy tysiące sprzedanych unikatów i porozmawialiśmy z klientami by zrozumieć ich potrzeby. Wykorzystując naszą wiedzę o vintage i obserwując tendencje na rynku stworzymy produkty, które dopełnią naszą ofertę produktów współczesnych. Doświadczenie, jak i kompetencje Forte będą dla nas wielkim wsparciem. To bardzo ekscytujący projekt – mówi Karol Misztal, założyciel i CEO yestersen.

 

Yestersen to bardzo obiecująca spółka na rynku mebli premium, której dalszy dynamiczny rozwój wesprzemy swoim know how w zakresie technologii wytwarzania oraz wykorzystując pewne synergie na polu logistycznym i organizacyjnym. W Forte realizujemy strategię zrównoważonego rozwoju. Inwestujemy w ekologiczne technologie wytwarzania, ograniczamy zużycie surowców, rozwijamy nowe, coraz bardziej ekologiczne produkty, ale też pracujemy nad ponownym wykorzystaniem zużytych mebli do produkcji surowca oraz nad przedłużaniem cyklu życia produktów. Yestersen wpisuje się w ten kierunek łącząc unikalną selekcję wzornictwa z ideą ekonomii cyrkularnej – komentuje Maria Florczuk, członek zarządu Fabryk Mebli Forte.

 

Inwestorami strategicznymi yestersen od 2018 roku są Mateusz i Zbigniew Juroszkowie, właściciele m.in. ATAL i STS. Yestersen podtrzymuje ambitne plany związane z rozwojem wspartym przez rynek kapitałowy – spółka zamierza przeprowadzić emisję crowdfundingową, a docelowo ma pojawić się na NewConnect.

 

W komunikacie, który opublikowała platforma Yestersen, można przeczytać, że produkty marki własnej będą odsyłać do wzorów z minionych lat, szczególnie modernizmu, wykorzystując współczesne rozwiązania technologiczne. Ważnym elementem ich produkcji będzie współpraca z lokalnymi dostawcami i rzemieślnikami. Równolegle, w duchu lokalnej produkcji yestersen zaprosi niezależnych projektantów do stworzenia mniejszych rzutów produktów w kolaboracji.

 

Jaką strategię rozwoju ma platforma Yestersen?

 

Obecnie Yestersen oferuje już blisko 23 tys. unikalnych produktów vintage i antyków oraz 6 tys. produktów współczesnych. W pierwszym kwartale 2021 spółka wprowadziła do oferty blisko 1,5 tys. produktów m.in. od kultowych marek takich jak Bolia czy &Tradition oraz zintensyfikowała pozyskiwanie dostawców dotąd niedostępnych na polskim rynku, np. KANN Design. Do końca roku spółka zaoferuje już 10 tys. starannie wybranych produktów współczesnych od ponad 170 marek, w tym wielu marek niezależnych i manufaktur rzemieślniczych, a także 26 tys. unikatów vintage.

 

Yestersen notuje wzrosty sprzedaży zarówno w kanale e-commerce, jak i stacjonarnym, realizowanym przez showroom zlokalizowany przy ul. Lekarskiej w Warszawie. Spółka rozbudowuje również bazę klientów – w pierwszym kwartale 2021 roku platforma pozyskała niemal tylu klientów, co w całym 2019 r. W bieżącym roku spółka podwoi łączną liczbę klientów. Za sprawą usprawnień logistycznych Yestersen wysyła już blisko 1000 produktów w zaledwie 24 godziny po złożeniu zamówienia, co znacząco obniża koszty wysyłki i tym samym korzystnie wpływa na marżowość. Jest ona obecnie rekordowa, dalej rośnie szybciej niż przychody, m.in. za sprawą dynamicznego rozwoju portfela marek współczesnych.

 

Biznes wspiera nowoczesna technologia m.in. rozwiązanie pozwalające znaleźć upragniony produkt na podstawie zdjęcia wgranego na platformę. System przeszuka ofertę i zaproponuje obiekty zbliżone do tego z inspiracyjnego zdjęcia. To pierwsza tego typu technologia na polskim rynku.

 

Choć firma skupia się na działalności e-commerce, to prowadzi także stacjonarny showroom. To nie tylko miejsce umożliwiające stacjonarne zakupy, ale przede wszystkim wyrafinowane wnętrza, które inspirują i pozwalają podziwiać wzornictwo na najwyższym poziomie.

Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • Łańcuchy dostaw coraz bardziej...
    Krajowa Sekcja Morska Marynarzy i Rybaków NSZZ „Solidarność” opublikowała apel światowych przywódców organizacji transportowych, w którym wezwali oni ONZ do zakończenia kryzysu humanitarnego pracowników łańcucha dostaw. Pismo wystosowane przez...
  • Pytania o przyszłość branży...
    15 września Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli zorganizowała Okrągły Stół poświęcony przyszłości sektora meblarskiego. Kto wziął udział w rozmowach o sytuacji w branży? Specjaliści z branży zebrali się, aby przedyskutować przyczyny wysokich cen...
  • Protest przemysłu drzewnego
    Polska Izba Gospodarcza Przemysłu Drzewnego poinformowała, że w związku z napływającymi do biura Izba postulatami w sprawie organizacji protestu, PIGPD zgłosiła chęć przeprowadzenia demonstracji pod kancelarią Prezesa Rady Ministrów. 7 października zgłoszenie zostało...
  • Zasady poszły w las
    Od 6 października obowiązują nowe zasady sprzedaży drewna na rok 2022, wprowadzone przez Lasy Państwowe. W komunikacie wydanym przez Generalną Dyrekcję Lasów Państwowych czytamy, że: wychodzą one naprzeciw oczekiwaniom przemysłu drzewnego i w znacznie większym stopniu preferują...
  • Co po inflacji i problemach z...
    Dla czytelników Meble.pl firma Euler Hermes przygotowała specjalną ofertę, po wpisaniu kodu promocyjnego EH-MEBLE na formularzu kontaktowym na stronie ubezpieczyciela www.eulerhermes.pl otrzymujecie rabat -20% na Ubezpieczenie Należności dla Państwa firmy. Informacje o ograniczeniu (do...
  • Trendy i wyzwania:...
    Jeszcze ciepły, październikowy miesięcznik „BIZNES.meble.pl” czeka na czytelników w wersji papierowej, jak również online – w formie e-wydania: „BIZNES.meble.pl” 10/2021. W tym wydaniu zmierzyliśmy się z wieloma ważnymi i trudnymi, ale jakże...
  • „Diament Meblarstwa”:...
    16. edycja konkursu organizowanego przez Wydawnictwo meble.pl, wydawcę miesięcznika „BIZNES.meble.pl” i portalu www.biznes.meble.pl oraz Meble.pl S.A. dobiega końca. Na podjęcie decyzji o udziale w konkursie „Diament Meblarstwa” pozostał tydzień! Zgłoszenia...
  • 3 tygodnie do Warsaw Home &...
    Od 2016 roku Warszawa osiągnęła to, co nie udało się chociażby Berlinowi, czyli zorganizowanie największej wnętrzarskiej imprezy targowej w Europie Centralnej i Wschodniej, która stanowi łącznik pomiędzy Zachodem a Wschodem. Uczestnicy poprzedniej edycji wiedzą już także, że...
  • Konferencja na temat przemysłu...
    Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa (AHK Polska) 19 października 2021 roku organizuje konferencję, która ma na celu przedstawienie potencjału i kierunków rozwoju w branżach obróbki drewna i produkcji mebli w Polsce i w Niemczech w kontekście czwartej rewolucji...
  • „Diament Meblarstwa” last...
    To już ostatnie dni i godziny by wziąć udział w 16. edycji prestiżowego konkursu. By to zrobić wystarczy zarejestrować się na stronie www.diamentmeblarstwa.pl/2022/login/ i zgłosić planowaną liczbę produktów za pomocą formularza (dla każdego produktu oddzielnie) lub przesłać...
  • Jysk z nową powierzchnią...
    Dodatkowa powierzchnia magazynowa wesprze proces dostaw Jysk do ośmiu krajów. Projekt nowej powierzchni magazynowej został zrealizowany w formule built-to-suit (BTS) w oparciu o umowę pomiędzy wykonawcą a najemcą. Oprócz rozwiązań technicznych wzmacniających wydajność...
  • IFS Connect – Cloud Day 2021:...
    Już 27 października o godzinie 10 rozpocznie się IFS Connect 2021. Wydarzenie organizowane jest z myślą o przedsiębiorstwach w procesie transformacji cyfrowej oraz kadrze odpowiedzialnej za rozwój i ekspansję firm. Rejestracja na konferencję została już uruchomiona. Organizatorem...
  • REHAU: Spotkajmy się na targach...
    Warsaw Home jest doskonałą okazją, by zobaczyć jak prezentuje się nowa kolekcja matowych powierzchni REHAU. Stylistyka noir, eleganckie i aksamitnie gładkie fronty, swoją estetyką i funkcjonalnością zaskoczą wielu miłośników wnętrz. Kolekcja REHAU noble matt to kompletna...

Inne artykuły

Aktualności
  • Co czeka branżę w najbliższym czasie?
    Pierwsza część raportu zatytułowana Jakie wyniki osiągnęli polscy producenci mebli dostarcza informacji o: - wartości produkcji sprzedanej w I i II kwartale, - zatrudnieniu w branży meblarskiej, - koniunkturze w przemyśle meblarskim. Czas na drugą część, a w niej: - handel zagraniczny...
  • „Diament Meblarstwa” last minute!
    To już ostatnie dni i godziny by wziąć udział w 16. edycji prestiżowego konkursu. By to zrobić wystarczy zarejestrować się na stronie www.diamentmeblarstwa.pl/2022/login/ i zgłosić planowaną liczbę produktów za pomocą formularza (dla każdego produktu oddzielnie) lub przesłać...
  • IKEA w Polsce w liczbach
    Już od 60 lat IKEA jest nierozerwalnie związana z Polską. W roku celebracji tej szczególnej rocznicy, IKEA Retail w Polsce publikuje raport podsumowujący działania biznesowe marki. Raport IKEA Made in Poland 2021 opisujący inicjatywy zarówno Grupy Inter IKEA, jaki Grupy Ingka,...
  • Jysk z nową powierzchnią magazynową
    Dodatkowa powierzchnia magazynowa wesprze proces dostaw Jysk do ośmiu krajów. Projekt nowej powierzchni magazynowej został zrealizowany w formule built-to-suit (BTS) w oparciu o umowę pomiędzy wykonawcą a najemcą. Oprócz rozwiązań technicznych wzmacniających wydajność...
  • Trendy i wyzwania: „BIZNES.meble.pl” 10/2021
    Jeszcze ciepły, październikowy miesięcznik „BIZNES.meble.pl” czeka na czytelników w wersji papierowej, jak również online – w formie e-wydania: „BIZNES.meble.pl” 10/2021. W tym wydaniu zmierzyliśmy się z wieloma ważnymi i trudnymi, ale jakże...
Nowości produktowe
  • Luxrad - Kwadro
    Czerń doskonale komponuje się również z aranżacją opartą na drewnie i granacie, czego dowodem jest nowoczesna łazienka z grzejnikiem „Kwadro” w matowym wykończeniu, której dekoracyjne dopełnienie stanowią geometryczne panele ścienne.
  • HM Helvetia Meble - Roof
    „Roof” wykonywany jest w bieli w połączeniu z ciepłym odcieniem drewna i wyróżnia się ozdobnym dachowaniem wieńców. Program to komoda i trzyczęściowa meblościanka. Meble przeznaczone są zarówno do dużych, jak i małych pomieszczeń, ze względu na...
  • Kler - Claire
    Wszystko to zasługa jasnego koloru frontów, efektu głębi uzyskanego dzięki specjalnej technice laserunku i subtelnego połysku. Gładkie powierzchnie dekorowane są perłowym laminatem w subtelne, zaledwie o ton ciemniejsze prążki, a na końcu pokryte lśniącym lakierem.
  • Interprint - Twinkle
    Za ich sprawą dekor w fascynujący sposób się mieni. To wzór o niezwykłej głębi. Wpisuje się w styl wabi-sabi, który jest ukłonem w stronę niedoskonałości i prostoty.
  • Kwiaty Paproci - Kolekcja Puf Art
    Dzięki odważnemu wzorowi i eleganckim nóżkom stają się osią, wokół której tworzy się wnętrze. Unikatowe, drukowane tkaniny obiciowe powstały w oparciu o abstrakcyjny cykl malarski Piotra Kolanko. Idealnie pasują do stolików kawowych. Hipnotyzują swoim printem...

Artykuły podobne

  • Jak firmy radzą sobie z transformacją cyfrową?
    Pandemia przeniosła wiele dziedzin życia do Internetu. Reakcją na kryzys stała się cyfryzacja. To również jeden z priorytetów firm na przyszły rok. W co będą inwestować przedsiębiorcy?
  • Ile Polacy wydają na meble, a ile na remont?
    Wystrój wnętrz w polskich domach zmienia się już nawet co 2-3 lata. Ile pieniędzy są w stanie przeznaczyć Polacy na tego rodzaju zmiany?
  • Tę branżę porównuje się do meblarskiej
    Uznawana za odporną na kryzysy. Pomimo wzrostu cen surowców ma w 2021 roku rosnąć w rekordowym tempie. Czy jej potencjał jest porównywalny ze skalą rozwoju meblarstwa?
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!