Podziel się:

E-commerce w nowej rzeczywistości

08-05-2020
Do schowka
Według prognoz światowy wzrost w e-commerce sięgnie nawet 50%. Z badań polskiego rynku, realizowanych przez Homebook.pl, wynika, że aż 77% konsumentów zrobiło w ostatnim czasie zakupy online.

 

Dla wielu branż epidemia koronawirusa to czas podejmowania wyjątkowych kroków. Marki wnętrzarskie muszą dostosować działania do aktualnej sytuacji, a ich właściciele układając strategię, muszą wiedzieć, w jaki sposób odpowiadać na potrzeby klientów, projektując działania sklepu internetowego podczas pandemii.

 

Po pierwsze bezpieczeństwo

 

Z badań przeprowadzonych przez Kantar, na które powołuje się platforma Homebook.pl, wynika, że 65% konsumentów oczekuje od marek przede wszystkim ochrony – produktów i usług w zakresie zdrowia i dobrego samopoczucia. Dla 59% najważniejsze są produkty, które bezpiecznie można spożywać. 56% zwraca uwagę na dobra konsumpcyjne – bezpieczne produkty i usługi. Dla 55% ważne są tematy zdrowia i urody – produkty, które zapewniają zdrowie i dobre samopoczucie. 45% ankietowanych uważa, że najistotniejsze są bezpieczne usługi bankowości.

 

Wzrosty w branży

 

W Chinach, które jako pierwsze zostały dotknięte epidemią koronawirusa, aż 50% ankietowanych przez Ipsos odpowiedziało, że dużo częściej robi zakupy przez Internet. W Europie duży wzrost branża e-commerce odnotowała we Włoszech, na świecie, poza Chinami, w Indiach i w Wietnamie. Zwiększone zainteresowanie zakupami w sklepach internetowych można zaobserwować również w USA.

 

Oswajanie rzeczywistości

 

W poradniku, który platforma Homebook.pl przygotowała, by wspierać firmy w prowadzeniu skutecznych działań online w dobie epidemii, wymienia się Facebook i Instagram jako idealne kanały, by dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, z którymi warto utrzymywać stały kontakt. Użytkownicy poszukają obecnie pomysłów na to, jak odnaleźć się w warunkach kwarantanny, więc coraz częściej i chętniej sięgają po nowe drogi komunikacji. Specjaliści podkreślają, że mimo trudnej sytuacji warto utrzymywać kontakt z odbiorcami w mediach społecznościowych.

Z perspektywy klientów niezwykle ważna jest gwarancja bezpiecznych form odbioru przesyłki lub możliwość zamówienia zakupów do paczkomatów, gdzie za pomocą aplikacji można bezdotykowo odebrać paczkę. Na pewno warto pomyśleć o wprowadzeniu do swojego sklepu większego wyboru płatności online, jak na przykład możliwość wykorzystania kodu blik, płatności mobilnych, paypal portfeli elektronicznych czy kart debetowych, kredytowych lub pre-paid bezpośrednio na stronie sklepu. W przypadku droższych produktów klienci mogą być zainteresowani spłatą ratalną.

Autorzy poradnika stworzonego przez platformę Homebook.pl sugerują, że możliwość zamówienia czegoś bez dodatkowej opłaty jest często istotnym czynnikiem, który skłania konsumenta do zakupu. Klienci chętniej zamawiają przez Internet, wiedząc, że będą mogli zwrócić towar bez konsekwencji. Zwykle okazuje się, że zamówione produkty i tak zostają z nimi już na stałe.

 

Cele tymczasowe i długofalowe

 

W czasie, gdy konwersja na rynku jest niższa, potrzeba więcej ruchu, by utrzymać sprzedaż na planowanym poziomie lub upłynnić towary z magazynu. Aby osiągnąć ten cel wiele sklepów rozpoczęło wyprzedaże czy akcje z kodami rabatowymi, które zachęcają klientów do zakupów. Według poradnika najlepszym sposobem utrzymania ciągłości i płynności w sklepach jest wyprzedawanie magazynów i zachowanie wysokiego poziomu sprzedaży nawet kosztem mniejszej lub istotnie mniejszej marży.

Nie należy zapominać o tym, że jest to sytuacja przejściowa, dlatego oprócz planu na ten czas, marki powinny przygotować działania na okres po wyjściu z epidemii. Wielu klientów, przekonanych już do zakupów online, może zechcieć pozostać z wybranymi markami w Internecie.

Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • Redukcja zatrudnienia w IKEA...
    IKEA Industry Wielbark to największa fabryka w Polsce produkująca meble z litego drewna sosnowego. W Wielbarku działa jeden z największych tartaków w Polsce, w 100% przecierający drewno pochodzące z lasów północno-wschodniej Polski. Redukcja zatrudnienia w fabryce koło...
  • Biznes w dobie koronawirusa
    Z danych rejestru Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej wynika, że od miesiąca rośnie liczba aktywnych firm. Dokładnie od 12 kwietnia odnotowano stopniowy wzrost liczby przedsiębiorstw, które wznawiają prowadzenie działalności gospodarczej. Według stanu na...
  • Londyńskie biennale odwołane
    London Design Biennale to globalne spotkanie najbardziej ambitnych i pomysłowych projektantów, kuratorów i przedstawicieli instytutów projektowych. Wydarzenie organizowane jest w celu gromadzenia w jednym miejscu myśli projektowych z całego świata. Jak poinformowała...
  • Współpraca i wymiana informacji...
    Gośćmi specjalnymi wydarzenia byli Janusz Władyczak, prezes KUKE, Konrad Klimek, prezes KUKE Finance, Tomasz Wiktorski, właściciel B+R Studio Analizy Rynku Meblarskiego, ekspert OIGPM oraz Radosław Urys, ekspert OIGPM, którzy kolejno zabierali głos podczas spotkania. Jak...
  • Stopniowa poprawa nastrojów...
    8% przedsiębiorców planuje obecnie dalszą redukcję zatrudnienia, podczas gdy pod koniec marca zwolnienia planowało 28 % właścicieli firm. Dane te pochodzą z IV fali badania kondycji przedsiębiorstw, przeprowadzonego przez Polski Instytut Ekonomiczny i Polski Fundusz Rozwoju. Wszystko...
  • Rynek maszyn do obróbki drewna
    Czekając na więcej szczegółów, aby ocenić wpływ pandemii na gospodarkę, szczególnie przemysł drzewny, w analizie biura Acimall Studies zauważalne są pewne trendy w technologiach obróbki drewna i produkcji mebli w minionym roku. Niestety te dwanaście miesięcy...
  • Spadki sprzedaży, wzrosty w...
    Według danych GUS w kwietniu br. produkcja sprzedana przemysłu była niższa o 24,6% w porównaniu z kwietniem ub.r., kiedy notowano wzrost o 9,2%, natomiast w porównaniu z marcem br. spadła o 25,5%. W okresie styczeń – kwiecień br. produkcja sprzedana przemysłu była o...
  • Polska 5. partnerem handlowym...
    Jak podaje Ministerstwo Rozwoju, Polska – wg danych za styczeń i luty – wyprzedziła Włochy i stała się 5. partnerem handlowym Niemiec. Pierwsze miesiące br. przyniosły wzrost we wzajemnych obrotach handlowych rzędu 6,6%. Bilans handlowy z Niemcami osiągnął pułap 21 mld euro....

Inne artykuły

Aktualności
  • Polska 5. partnerem handlowym Niemiec
    Jak podaje Ministerstwo Rozwoju, Polska – wg danych za styczeń i luty – wyprzedziła Włochy i stała się 5. partnerem handlowym Niemiec. Pierwsze miesiące br. przyniosły wzrost we wzajemnych obrotach handlowych rzędu 6,6%. Bilans handlowy z Niemcami osiągnął pułap 21 mld euro....
  • Spadki sprzedaży, wzrosty w e-commerce
    Według danych GUS w kwietniu br. produkcja sprzedana przemysłu była niższa o 24,6% w porównaniu z kwietniem ub.r., kiedy notowano wzrost o 9,2%, natomiast w porównaniu z marcem br. spadła o 25,5%. W okresie styczeń – kwiecień br. produkcja sprzedana przemysłu była o...
  • Wytyczne dla funkcjonowania sklepów meblowych
    Główny cel wdrażanych procedur to zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa klientom i pracownikom sklepów meblowych i budowlanych. Przede wszystkim mają one za zadanie minimalizowanie ryzyka zakażenia pracowników lub osób świadczących usługi przez klientów...
  • Nowa normalność w handlu meblami
    To ważny dzień nie tylko dla branży meblarskiej. 4 maja rozpoczyna się drugi etap odmrażania polskiej gospodarki. Ponownie otwierane są sklepy meblowe, budowlane oraz centra handlowe. Jak informuje Ministerstwo Rozwoju, po weekendzie majowym będziemy powoli wracać do tzw. nowej...
  • Współpraca i wymiana informacji w branży
    Gośćmi specjalnymi wydarzenia byli Janusz Władyczak, prezes KUKE, Konrad Klimek, prezes KUKE Finance, Tomasz Wiktorski, właściciel B+R Studio Analizy Rynku Meblarskiego, ekspert OIGPM oraz Radosław Urys, ekspert OIGPM, którzy kolejno zabierali głos podczas spotkania. Jak...
Nowości produktowe
  • Markslöjd - Bali
    Została wykonana z rattanu, naturalnego materiału o dużej wytrzymałości, dzięki czemu przyciąga uwagę oryginalnym designem i lekkością konstrukcji. Bardzo dobrze sprawdzi się we wnętrzach z drewnianymi meblami, naturalnymi dodatkami aranżacyjnymi, kwiatami i roślinami ozdobnymi.
  • Schattdecor - Black Glow
    Wzorcem dla „Black Glow” były zwietrzałe deski, które zostały celowo nadpalone. W celu uzyskania konkretnego koloru na powierzchni, drewno zostało w odpowiednich miejscach obrobione. Na tej drodze powstała bardzo strukturalna, surowa powierzchnia, która doskonale...
  • Gaber - Relingi ochronne
    Szybki montaż odbywa się dzięki odpornej na temperaturę oraz środki chemiczne taśmie samoprzylepnej. Obie wersje kolorystyczne – srebrna i czarna – dostępne są w paczkach po 6 sztuk w dwóch długościach 30 oraz 45 cm w sklepie online sklep.gaber.info.pl.
  • Select by Lech - Dolce i Eterno
    Doskonale ubierze każdy rodzaj mebla. Skręcony splot, przypominający ponadczasową przędzę bouclé, powoduje, że tkanina sprawia wrażenie wielowymiarowej. „Eterno” stanowi idealne odwzorowanie starej, przetartej skóry naturalnej. Wysoka wytrzymałość oraz neutralna...
  • Fibaro - Home Center 3
    W kolorystyce postawiono zaś na grę czerni z miedzią. Wykonana z tworzywa sztucznego obudowa jest przyjemna w dotyku dzięki rozwiązaniu soft touch, a na jej powłoce nie zostają ślady palców. Dodatkowo urządzenie zaprojektowano tak, by nie rzucało się w oczy, stojąc np. obok...

Artykuły podobne

  • Współpraca i wymiana informacji w branży
    19 maja odbyło się kolejne spotkanie online członków Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli, na którym omówiono wpływ epidemii na sytuację ekonomiczną firm meblarskich.
  • Stopniowa poprawa nastrojów przedsiębiorców
    Coraz mniej firm zamierza zwalniać i obniżać pensje – takie wnioski płyną z badania, które przeprowadził Polski Instytut Ekonomiczny we współpracy z Polskim Funduszem Rozwoju.
  • Londyńskie biennale odwołane
    Globalne spotkanie branży kreatywnej - London Design Biennale - nie odbędzie się w 2020 r. Trzecia edycja tego wydarzenia została przeniesiona na czerwiec 2021 r.
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!