Podziel się:

Co najczęściej kupują Polacy?

30-12-2020
Do schowka
Jakie są najczęściej wybierane produkty wyposażenia wnętrz? Platforma Homebook przygotowała zestawienie wnętrzarskich wyborów Polaków.

 

Wydatki na produkty aranżacyjne w domach i mieszkaniach wzrosły w ciągu ostatnich 12 miesięcy, o ponad 20% względem ubiegłego roku. Wpłynął na to przede wszystkim czas spędzany w domach podczas pandemii. Jakie elementy wyposażenia wnętrz użytkownicy wybierali najczęściej w mijającym roku? Wnętrzarskie decyzje konsumentów podsumowała platforma Homebook.pl.

 

Mijający rok upłynął pod hasłem domu – odmieniany przez wszystkie przypadki, stał się przestrzenią biura, szkoły, ulubionej restauracji i siłowni. Wszystko za sprawą sytuacji epidemiologicznej, która nie pozostała bez wpływu na decyzje zakupowe i zmiany aranżacyjne, które konsumenci wprowadzali w swoich czterech kątach. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez platformę Homebook.pl w kwietniu 2020 r. ąż 58% użytkowników platformy w czasie lockdownu przeprowadzała w domach gruntowne porządki, a 25% z nich - niewielkie prace remontowe.

 

Największe hity: lampy, narożniki, łóżka

 

Jak pokazują dane platformy Homebook, która prezentuje ofertę większości sklepów i marek wnętrzarskich w Polsce - użytkownicy najczęściej poszukiwali produktów z kategorii oświetlenia, w tym – lamp (2,2 mln klików). Tuż za nimi znalazły się narożniki (2 mln klików), łóżka (1,9 mln klików). Dalsze pozycje tej listy przypadły fotelom i krzesłom oraz sofom i kanapom.

 

Okazuje się, że osoby urządzające wnętrza w 2020 chętniej niż w 2019 kupowały przez Internet również meble ogrodowe, rzadziej dekoracje (wśród których najchętniej poszukiwane były dekoracje ścienne).

 

Jak urządzić salon z kuchnią?

 

Krokiem poprzedzającym zakupy dodatków do domu najczęściej jest przeglądanie inspiracji dostępnych w internecie. Obecna ścieżka zakupowa rozpoczyna się od poszukiwań zdjęć prezentujących konkretne style oraz rozwiązania aranżacyjne i dopiero na ich podstawie zapada decyzja o zakupie wybranych produktów. Według danych platformy gromadzącej ponad 700 tysięcy zdjęć aranżacyjnych wynika, że użytkownicy w 2020 roku najczęściej poszukiwali w sieci pomysłów na urządzenie kuchni (blisko 900 000 odsłon).

 

Na drugim miejscu najczęściej poszukiwanych inspiracji znalazł się salon. W tej kategorii największą popularnością cieszyły się inspiracje prezentujące wnętrza w stylu nowoczesnym oraz połączenie salonu z aneksem kuchennym. W trzeciej kolejności użytkownicy Homebook.pl byli zainteresowani pomysłami na aranżację swoich łazienek. Wysoką popularnością wśród społeczności portalu cieszą się również inspiracje i porady na temat budowy domów modułowych oraz o tych o niewielkim metrażu.

 

Popularne marketplace’y

 

Jednym z głównych czynników, który decyduje o rosnącej popularności marketplace’ów oraz e-sklepów jest rozbudowana oferta, większa niż w przypadku sklepów tradycyjnych. Dodatkową zaletą platform tego typu jest gromadzenie oferty kilkuset sklepów w jednym miejscu, co w przypadku produktów wyposażenia wnętrz, dla wielu konsumentów pozostaje kluczowe. Potwierdzają to statystyki platformy Homebook.pl, według których największa aktywność konsumentów przypada na okres sezonowych wyprzedaży. Średnia wartość pojedynczej transakcji dokonywanej w sklepach partnerów Homebook.pl wyniosła w mijającym roku 550 zł – w odniesieniu do poprzedniego to ponad 20% wzrost. Konsekwentnie rozszerza się również grupa użytkowników zainteresowanych zakupami online:

 

- Rok 2020 należał w tej materii do seniorów, którzy zmuszeni sytuacją epidemiologiczną do pozostania w domach, poszukiwali wybranych produktów w sieci. Z badań konsumenckich przeprowadzanych systematycznie przez naszą platformę w 2020 roku wynika, że grupa użytkowników deklarujących robienie zakupów w sklepach online wzrosła o blisko 30%, motywując to wyborem wygodniejszej i bezpieczniejszej w dobie pandemii alternatywy dla sklepów stacjonarnych  – podsumowuje Ewelina Saja z platformy Homebook.pl.

 

Jak szacują eksperci Homebook.pl, według prognoz na rok 2021 możemy spodziewać się kontynuacji wzrostów sprzedaży online w kategorii dom i wnętrze. W całym 2020 roku platforma Homebook wygenerowała dla swoich partnerów GMV o łącznej wartości 101 mln zł, a liczba użytkowników portalu wzrosła o 60% względem ubiegłego roku.

 

Wszystko wskazuje na to, że rok 2021 przyniesie dalszy rozwój handlu internetowego w branży home. Według najnowszego raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2020″ już 73% Polaków decyduje się na korzystanie z oferty sklepów online, w sieci, konsekwentnie ubywa za to sceptyków niechętnych tego rodzaju zakupom.

Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Brak
20:02:07 2020-12-30
Widać ewidentnie siedzenie w domu sprzyja drobnym zmianom wystroju.
MarcinGraczyk1988
Odpowiedz
Re: Brak
20:02:35 2020-12-30
Polecam w wolnej chwili zerknąć również na https://chillmedic.pl
MarcinGraczyk1988
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • Wysyłka mebli do Niemiec z...
    Tak więc producenci mebli, dystrybutorzy i właściciele sklepów z wyposażeniem wnętrz myślący o klientach zza zachodniej granicy mają powody do zadowolenia. Ambro Express specjalizuje się w transporcie przesyłek niestandardowych, wielkogabarytowych oraz dłużycowych dla branży...
  • Sprzedaż mebli w czerwcu -...
    Jak podał Główny Urząd Statystyczny - w czerwcu 2021 roku sprzedaż detaliczna w cenach stałych wzrosła o 8,6% w ujęciu rocznym i o 3,5% w ujęciu miesięcznym. W okresie styczeń-czerwiec 2021 roku sprzedaż wzrosła r/r o 7,8% (wobec spadku o 5,2% w 2020 roku). ZOBACZ TAKŻE: Ile...
  • Salone del Mobile wraca jako...
    Zaplanowane w dniach 5-10 września w Rho, Fiera Milano, Supersalone ma potwierdzić pozycję Mediolanu i Salone del Mobile.Milano na globalnej arenie designu. Czy będzie pierwszą, dużą, międzynarodową wystawą designu po dłuższej przerwie? ZOBACZ TAKŻE: Salone del Mobile 2021 [UPDATE] W...
  • Co o pierwszym półroczu mówią...
    Na początku wspólnie z B+R Studio przyjrzymy się, jak prezentują się oficjalne dane wartości produkcji sprzedanej mebli w okresie styczeń-czerwiec 2021 roku. Jeszcze przed końcem 2020 roku w raporcie „Polskie Meble Outlook 2021” pojawiła się prognoza, według...
  • Tę branżę porównuje się do...
    W 2021 roku branża opakowań, bo to o niej mowa, urośnie o minimum 8%. Pomimo znaczącego wzrostu cen surowców, prognozy nie pozostawiają złudzeń. W jaki sposób e-commerce przyspiesza wzrost branży opakowań? Jak podkreślają analitycy Santandar Bank Polska, ważnym impulsem...
  • „Diament Meblarstwa” - koniec...
    Pierwszy etap 16. odsłony prestiżowego konkursu „Diament Meblarstwa”, w którym promocyjny koszt zgłoszenia pierwszego produktu wynosi 990 zł + 23% VAT, nieuchronnie zbliża się do końca. Do kiedy obowiązuje cena promocyjna? Promocja potrwa tylko do 30 lipca 2021 roku, ale...
  • Ile Polacy wydają na meble, a...
    Coraz większa świadomość w zakresie rozwiązań projektowych i zainteresowanie designem to główne powody coraz częstszych zmian w domach Polaków - takie wnioski płyną z raportu Homebook.pl. Jakie produkty wyposażenia wnętrz kupują Polacy? Zmiany we wnętrzach najczęściej...
  • Czy wzrost cen ograniczy zakupy...
    Z danych GUS wynika, że w porównaniu z pierwszą połową ub.r. inflacja w pierwszym półroczu 2021 roku wyniosła 3,6%. Najbardziej wzrosły koszty transportu, utrzymania mieszkania i łączności oraz edukacji. Znacząco zdrożała też oferta restauracji i hoteli oraz rekreacji i...
  • Kto wszedł w skład Rady OIGPM?
    20 lipca 2021 roku w Pałacu Mortęgi Hotel & SPA w Mortęgach odbyło się uroczyste posiedzenie nowo wybranej Rady Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli. Podczas Walnego Zgromadzenia zorganizowanego w dniu 22 czerwca 2021 roku, członkowie OIGPM ponownie,...
  • Jakie są plusy i minusy...
    Czwarta fala pandemii staje się coraz bardziej realnym zagrożeniem i w związku z tym coraz więcej państw stara się przekonywać obywateli do szczepień. Czy opór przed przyjęciem szczepionki to po części efekt przekonania, że pandemia nie jest taka straszna? Z badania...
  • „Diament Meblarstwa” - 2...
    Trwa pierwszy etap 16. odsłony prestiżowego konkursu „Diament Meblarstwa”, w którym promocyjny koszt zgłoszenia pierwszego produktu wynosi 990 zł + 23% VAT. Ta promocja potrwa tylko do 30 lipca 2021 roku, ale produkty można będzie zgłaszać jeszcze do 11 października - w...
  • To trzeba wiedzieć podróżując...
    W statystyce obrotów towarowych handlu zagranicznego za rok 2020 według ważniejszych krajów, opublikowanej 30 lipca przez Główny Urząd Statystyczny, listę państw, do których Polska najwięcej eksportowała otwierają Niemcy, Czechy, Wielka Brytania, Francja i...
  • Zacznij sierpień z...
    Czasopismo właśnie pojawiło się na rynku i dostępne jest w dwóch wersjach: papierowej oraz w formie e-wydania: „BIZNES.meble.pl” 8/2021 Z jakimi wyzwaniami mierzy się aktualnie branża? W sierpniowym wydaniu po raz kolejny podjęliśmy temat dostępności i cen...
  • Weź udział w badaniu i odbierz...
    To już kolejny rok, w którym Wydawnictwo meble.pl zaprasza czytelników i internautów do podzielenia się opiniami o miesięczniku „BIZNES.meble.pl” oraz portalu biznes.meble.pl. Tegoroczne BADANIE CZYTELNICTWA potrwa od 1 sierpnia do 30 września. Każdy, kto...

Inne artykuły

Aktualności
  • Co o pierwszym półroczu mówią liczby?
    Na początku wspólnie z B+R Studio przyjrzymy się, jak prezentują się oficjalne dane wartości produkcji sprzedanej mebli w okresie styczeń-czerwiec 2021 roku. Jeszcze przed końcem 2020 roku w raporcie „Polskie Meble Outlook 2021” pojawiła się prognoza, według...
  • Zacznij sierpień z „BIZNES.meble.pl”!
    Czasopismo właśnie pojawiło się na rynku i dostępne jest w dwóch wersjach: papierowej oraz w formie e-wydania: „BIZNES.meble.pl” 8/2021 Z jakimi wyzwaniami mierzy się aktualnie branża? W sierpniowym wydaniu po raz kolejny podjęliśmy temat dostępności i cen...
  • M.O.W. sygnalizuje optymizm i popyt
    Niemieckie targi M.O.W. są od ponad trzech dekad ważnym rynkiem zaopatrzeniowym dla europejskiej konsumpcji mebli. W dniach 19-23 września 2021 roku, Messezentrum Bad Salzuflen zapewni optymalne warunki do organizacji stacjonarnego spotkania branży meblarskiej, co umożliwi wystawcom i...
  • Tę branżę porównuje się do meblarskiej
    W 2021 roku branża opakowań, bo to o niej mowa, urośnie o minimum 8%. Pomimo znaczącego wzrostu cen surowców, prognozy nie pozostawiają złudzeń. W jaki sposób e-commerce przyspiesza wzrost branży opakowań? Jak podkreślają analitycy Santandar Bank Polska, ważnym impulsem...
  • Od kiedy Agata w Łodzi znów otwarta?
    Ponowne otwarcie Salonu Agata w Łodzi, który był w ostatnich miesiącach remontowany, odbędzie się 8 lipca. Na klientów czekają nowe koncepty aranżacji wnętrz, nowości w ofercie marki i atrakcyjne promocje. Odnowiony Salon Agata w Łodzi to obiekt wyróżniający się...
Nowości produktowe
  • Labra - Xilo
    Unikalność rzemiosła można dostrzec też w detalach lamp, takich jak możliwe fladry, czyli drobne pęcherzyki powietrza naturalnie powstające podczas ręcznego dmuchania. Z kolei aluminiowe podstawy, precyzyjnie wykonane za pomocą maszyn obróbczych CNC, zapewniają powtarzalność.
  • GTV - System bezuchwytowy Vello
    To zestaw pionowych i poziomych profili do szuflad i szafek, które zastępują standardowe uchwyty i pozwalają uzyskać jednolitą, gładką linię frontu mebla. System dostępny jest w 4 wzorach i 4 najmodniejszych kolorach: bieli, czerni, stali szczotkowanej i aluminium. Profile...
  • Glamora - IX Kolekcja Glamora
    Podobnie jak w przypadku wcześniejszych kolekcji – IX i X – uznany europejski producent tworzy niepowtarzalny świat obrazów, dzięki którym łatwo można wzbogacić wnętrze i to w niezwykle różnorodnych formach. Dystrybutor: Dekorian Home.
  • Pinio - Swing
    Powrót do form sprzed lat i połączenie ich z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi nadał meblom zupełnie nowego wymiaru. W najnowszej kolekcji marki Pinio dostępne są: łóżeczka dziecięce, łóżko, szafy, pojemne komody, biurko i regał.
  • Festool Polska - Nowa frezarka górnowrzecionowa OF 1010 R
    Festool wprowadza na rynek nową frezarkę górnowrzecionową OF 1010 R. Nowa odświeżona wersja modelu OF 1010 jest niezwykle wszechstronna, dokładna i bardzo łatwa w obsłudze, zarówno przy prowadzeniu ręcznym, jak i na szynie prowadzącej. Dzięki mocowaniu obu kolumn,...

Artykuły podobne

  • Czy wzrost cen ograniczy zakupy Polaków?
    Pandemia zmieniła stosunek Polaków do pieniądze, a rosnące ceny skłaniają ich do oszczędności. Ilu Polaków planuje zmniejszyć wydatki i w jakich obszarach?
  • Polacy w pandemii - wydają czy oszczędzają?
    COVID-19 przyczynił się do wzrostu oszczędności, ale też do nieznacznego podwyższenia zaległości. W dodatku przez kilkanaście miesięcy Polacy mniej kupowali. Czas zajrzeć do ich portfeli.
  • Ranking mebli według wyszukiwarki Google
    Czego Polacy szukają w sieci? Google postanowił sprawdzić, jakie meble i elementy urządzenia wnętrz były najczęściej wyszukiwane przez Polaków w czasie pandemii.
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!