Podziel się:

Co najczęściej kupują Polacy?

30-12-2020
Do schowka
Jakie są najczęściej wybierane produkty wyposażenia wnętrz? Platforma Homebook przygotowała zestawienie wnętrzarskich wyborów Polaków.

 

Wydatki na produkty aranżacyjne w domach i mieszkaniach wzrosły w ciągu ostatnich 12 miesięcy, o ponad 20% względem ubiegłego roku. Wpłynął na to przede wszystkim czas spędzany w domach podczas pandemii. Jakie elementy wyposażenia wnętrz użytkownicy wybierali najczęściej w mijającym roku? Wnętrzarskie decyzje konsumentów podsumowała platforma Homebook.pl.

 

Mijający rok upłynął pod hasłem domu – odmieniany przez wszystkie przypadki, stał się przestrzenią biura, szkoły, ulubionej restauracji i siłowni. Wszystko za sprawą sytuacji epidemiologicznej, która nie pozostała bez wpływu na decyzje zakupowe i zmiany aranżacyjne, które konsumenci wprowadzali w swoich czterech kątach. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez platformę Homebook.pl w kwietniu 2020 r. ąż 58% użytkowników platformy w czasie lockdownu przeprowadzała w domach gruntowne porządki, a 25% z nich - niewielkie prace remontowe.

 

Największe hity: lampy, narożniki, łóżka

 

Jak pokazują dane platformy Homebook, która prezentuje ofertę większości sklepów i marek wnętrzarskich w Polsce - użytkownicy najczęściej poszukiwali produktów z kategorii oświetlenia, w tym – lamp (2,2 mln klików). Tuż za nimi znalazły się narożniki (2 mln klików), łóżka (1,9 mln klików). Dalsze pozycje tej listy przypadły fotelom i krzesłom oraz sofom i kanapom.

 

Okazuje się, że osoby urządzające wnętrza w 2020 chętniej niż w 2019 kupowały przez Internet również meble ogrodowe, rzadziej dekoracje (wśród których najchętniej poszukiwane były dekoracje ścienne).

 

Jak urządzić salon z kuchnią?

 

Krokiem poprzedzającym zakupy dodatków do domu najczęściej jest przeglądanie inspiracji dostępnych w internecie. Obecna ścieżka zakupowa rozpoczyna się od poszukiwań zdjęć prezentujących konkretne style oraz rozwiązania aranżacyjne i dopiero na ich podstawie zapada decyzja o zakupie wybranych produktów. Według danych platformy gromadzącej ponad 700 tysięcy zdjęć aranżacyjnych wynika, że użytkownicy w 2020 roku najczęściej poszukiwali w sieci pomysłów na urządzenie kuchni (blisko 900 000 odsłon).

 

Na drugim miejscu najczęściej poszukiwanych inspiracji znalazł się salon. W tej kategorii największą popularnością cieszyły się inspiracje prezentujące wnętrza w stylu nowoczesnym oraz połączenie salonu z aneksem kuchennym. W trzeciej kolejności użytkownicy Homebook.pl byli zainteresowani pomysłami na aranżację swoich łazienek. Wysoką popularnością wśród społeczności portalu cieszą się również inspiracje i porady na temat budowy domów modułowych oraz o tych o niewielkim metrażu.

 

Popularne marketplace’y

 

Jednym z głównych czynników, który decyduje o rosnącej popularności marketplace’ów oraz e-sklepów jest rozbudowana oferta, większa niż w przypadku sklepów tradycyjnych. Dodatkową zaletą platform tego typu jest gromadzenie oferty kilkuset sklepów w jednym miejscu, co w przypadku produktów wyposażenia wnętrz, dla wielu konsumentów pozostaje kluczowe. Potwierdzają to statystyki platformy Homebook.pl, według których największa aktywność konsumentów przypada na okres sezonowych wyprzedaży. Średnia wartość pojedynczej transakcji dokonywanej w sklepach partnerów Homebook.pl wyniosła w mijającym roku 550 zł – w odniesieniu do poprzedniego to ponad 20% wzrost. Konsekwentnie rozszerza się również grupa użytkowników zainteresowanych zakupami online:

 

- Rok 2020 należał w tej materii do seniorów, którzy zmuszeni sytuacją epidemiologiczną do pozostania w domach, poszukiwali wybranych produktów w sieci. Z badań konsumenckich przeprowadzanych systematycznie przez naszą platformę w 2020 roku wynika, że grupa użytkowników deklarujących robienie zakupów w sklepach online wzrosła o blisko 30%, motywując to wyborem wygodniejszej i bezpieczniejszej w dobie pandemii alternatywy dla sklepów stacjonarnych  – podsumowuje Ewelina Saja z platformy Homebook.pl.

 

Jak szacują eksperci Homebook.pl, według prognoz na rok 2021 możemy spodziewać się kontynuacji wzrostów sprzedaży online w kategorii dom i wnętrze. W całym 2020 roku platforma Homebook wygenerowała dla swoich partnerów GMV o łącznej wartości 101 mln zł, a liczba użytkowników portalu wzrosła o 60% względem ubiegłego roku.

 

Wszystko wskazuje na to, że rok 2021 przyniesie dalszy rozwój handlu internetowego w branży home. Według najnowszego raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2020″ już 73% Polaków decyduje się na korzystanie z oferty sklepów online, w sieci, konsekwentnie ubywa za to sceptyków niechętnych tego rodzaju zakupom.

Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Brak
20:02:07 2020-12-30
Widać ewidentnie siedzenie w domu sprzyja drobnym zmianom wystroju.
MarcinGraczyk1988
Odpowiedz
Re: Brak
20:02:35 2020-12-30
Polecam w wolnej chwili zerknąć również na https://chillmedic.pl
MarcinGraczyk1988
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • 3... 2... 1... Człowiek Dekady!
    By wziąć udział w głosowaniu wystarczy wypełnić ankietę (aby głos był ważny należy wskazać 5 okładek - wszystkie wskazania są równorzędne). GDZIE GŁOSOWAĆ? https://biznes.meble.pl/ankieta-czlowiek-dekady Wyniki zostaną opublikowane na portalu www.biznes.meble.pl, w mediach...
  • Człowiek Dekady - miejsca 81-100
    Pokusa stopniowania napięcia okazała się zbyt silna i ulegliśmy jej. Od dzisiaj – przez tydzień – będziemy publikowali wyniki plebiscytu na Człowieka Dekady. Kompletne rezultaty – miejsca od 1 do 100, wraz z wartościami procentowymi – znajdą się również w...
  • „Meble Polska 2021” - online...
    Pandemia sprawiła, że w tym roku organizacja targów „Meble Polska” w tradycyjnej formule nie jest możliwa. Wychodząc naprzeciw tej sytuacji Grupa MTP przygotowała alternatywne rozwiązanie, które pozwoli spotkać się online przedstawicielom branży meblarskiej i...
  • Trudny start branży - zaczęły...
    Produkcja z października 2020 roku (4,75 mld zł) to najlepszy miesięczny wynik w historii polskiego meblarstwa. Dzis już wiadomo, zresztą zgodnie z przewidywaniami, że rekord z października okazał się niemożliwy do powtórzenia. Mimo że w trudnych czasach polscy meblarze pokazali...
  • Człowiek Dekady - miejsca 41-60
    Udział w naszym branżowym ultramaratonie Człowiek Dekady dla wielu jest wyzwaniem, a dla wielu kolejnym osiągnięciem do zapisania w życiorysie. Jak w każdym biegu długodystansowym i tutaj pojawia się cały wachlarz emocji. Cierpliwości – meta jest już blisko. A co zrobić, by...
  • Człowiek Dekady - miejsca 61-80
    Co prawda jesteśmy jeszcze na początku drogi na szczyt, ale już niebawem zacznie się on wyłaniać z tej liczącej ponad 100 nazwisk listy. Przypominamy, że by otrzymać kompletne rezultaty – miejsca od 1 do 100 – które pojawią się w biuletynie nr 701 portalu...
  • Człowiek Dekady - miejsca 21-40
    Prawda o plebiscycie Człowiek Dekady jest taka, że: Im dłużej się na coś czeka, tym bardziej się to docenia, gdy już nadejdzie. Od jutra zmieniamy więc rytm publikacji wyników. A jeśli jeszcze tego nie wiecie, to musicie wiedzieć, że macie możliwość otrzymania pełnych...
  • Człowiek Dekady - miejsca 11-20
    Przedostatni etap tego wielkiego touru na szczyty branży meblarskiej postanowiliśmy skrócić. Wracamy po weekendzie. 8 marca – w poniedziałek – będziemy wypatrywać liderów, którzy po miesiącu zmagań dotrą do mety. Kompletne rezultaty – miejsca od 1 do...
  • Kup raport, w prezencie...
    Specjalna oferta obowiązuje tylko w marcu i dotyczy zakupów dokonanych od 1 do 31 marca. Każdy, kto kupi rozszerzoną wersję raportu „Meblarski 1000 – zestawienie największych producentów mebli w Polsce” otrzyma bezpłatną prenumeratę miesięcznika...
  • Kolekcja REHAU noble matt - nowa...
    REHAU od ponad 70 lat tworzy kreatywne rozwiązania w zakresie aranżacji wnętrz. Ta najnowsza propozycja obejmuje szereg linii produktów i umożliwia stolarzom, projektantom i producentom tworzenie monolitycznych, stylowych mebli i projektów. Kolekcja noble matt firmy REHAU...
  • O cyfryzacji i inteligentnej...
    W spotkaniu wezmą udział: Alexander Oswald, kierownik ds. gospodarczych i handlu zagranicznego ze Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Meblarskiego VDM, Tomasz Wiktorski, analityk i ekspert rynku meblarskiego z B+R Studio, Tomasz Oleszak, manager ds. produkcji w firmie Fritz Hansen, Arkadiusz...
  • Człowiek Dekady - miejsca 11-50
    Ranking Człowiek Dekady „BIZNES.meble.pl” - miejsca 11-50: 11. Jarosław Czarnik, meble.pl, „BIZNES.meble.pl”, 2/2014 – 12,72% 12. Leszek i Piotr Wójcik, Meble Wójcik, „BIZNES.meble.pl”, 5/2011 – 12,46% 13. Ewa Frankowska-Śrama, Saba...
  • Człowiek Dekady - miejsca 51-100
    Ranking Człowiek Dekady „BIZNES.meble.pl” - miejsca 51-100: 50-52 (ex aequo) Mirosław Wolski, Schattdecor, „BIZNES.meble.pl”, 4/2016 – 2,48% Jerzy Hausner, ekonomista, „BIZNES.meble.pl”, 4/2019 – 2,48% Edyta i Hubert Świątek, Lech,...
  • Marcowy numer...
    Wydanie 3/2021 miesięcznika „BIZNES.meble.pl” właśnie pojawia się na rynku w wersji papierowej. Jest także dostępne w formie e-wydania: „BIZNES.meble.pl” 3/2021. W marcowym numerze znajdziecie m.in.: - felietony; - raport: Rok 2020 nie powstrzymał polskiej branży...

Inne artykuły

Aktualności
  • Top 350: dla budownictwa - ranking największych
    Raport „Top 350: dla budownictwa – najwięksi producenci stolarki otworowej, wyrobów stolarskich i ciesielskich w Polsce” przygotowany został przez Wydawnictwo meble.pl, wydawcę miesięcznika „BIZNES.meble.pl”. Ranking występuje w dwóch wersjach. Obie...
  • 3... 2... 1... Człowiek Dekady!
    By wziąć udział w głosowaniu wystarczy wypełnić ankietę (aby głos był ważny należy wskazać 5 okładek - wszystkie wskazania są równorzędne). GDZIE GŁOSOWAĆ? https://biznes.meble.pl/ankieta-czlowiek-dekady Wyniki zostaną opublikowane na portalu www.biznes.meble.pl, w mediach...
  • Człowiek Dekady - miejsca 81-100
    Pokusa stopniowania napięcia okazała się zbyt silna i ulegliśmy jej. Od dzisiaj – przez tydzień – będziemy publikowali wyniki plebiscytu na Człowieka Dekady. Kompletne rezultaty – miejsca od 1 do 100, wraz z wartościami procentowymi – znajdą się również w...
  • Człowiek Dekady - miejsca 51-100
    Ranking Człowiek Dekady „BIZNES.meble.pl” - miejsca 51-100: 50-52 (ex aequo) Mirosław Wolski, Schattdecor, „BIZNES.meble.pl”, 4/2016 – 2,48% Jerzy Hausner, ekonomista, „BIZNES.meble.pl”, 4/2019 – 2,48% Edyta i Hubert Świątek, Lech,...
  • Lockdown nokautem niemieckiego meblarstwa?
    Niemiecki przemysł meblarski z konsternacją reaguje na nowe decyzje podejmowane przez rządzących w sprawie pandemii. Krytykujemy fakt, że wciąż brakuje perspektyw na otwarcie handlu detalicznego - mówi Jan Kurth, dyrektor generalny Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Meblarskiego...
Nowości produktowe
  • Un’common - Forst Sideboard
    Mebel po lewej stronie ma pojemną szufladę otwieraną przy pomocy systemu Tip On, a po prawej trzy przegródki, np. do eksponowania albumów. Od góry komoda wykończona jest marmurowym blatem dostępnym w 2 wersjach: biała ryflowana w delikatne prążki „Carrara”...
  • Quick-Step - Alpha Vinyl
    Dzięki temu, że jest w pełni wodoodporna, znakomicie sprawdzi się również w kuchni i łazience. Inne jej zalety to dźwiękochłonność i odporność na ślady powodowane przez ciężkie przedmioty.
  • Beckers - Beckers Designer Collection White
    Ma najwyższą klasę odporności na zmywanie i szorowanie na mokro. Jest bezpieczna dla zdrowia i środowiska. Została wyróżniona międzynarodowym certyfikatem EU Ecolabel, ma także rekomendację Polskiego Towarzystwa Alergologicznego. Farba dostępna jest w trzech pojemnościach –...
  • Halupczok - Ariana
    Z kolei rysunek spieku kwarcowego przywodzi na myśl piaski pustyni, harmonijnie korespondując z ciepłym odcieniem naturalnego dębu. Kuchnię można zobaczyć w krakowskim butiku meblowym marki – Halupczok Kraków, Tetmajera 83.
  • Markslöjd - Blanca
    Połyskliwy metal w odcieniu patyny, proste linie oraz okrągłe kształty tworzą harmonijne połączenie, obok którego trudno przejść obojętnie. Blanca pięknie prezentuje się w sypialni, ale może być też ciekawą ozdobą innych pomieszczeń.

Artykuły podobne

  • Warsaw Home Shop startuje w marcu
    Od 2016 r. w targach w Nadarzynie wzięło udział 2,5 tys. firm, a odwiedziło je ponad 250 tys. osób. Kolejny krok w rozwoju to uruchomienie platformy sprzedażowej Warsaw Home Shop.
  • Spadki sprzedaży, wzrosty w e-commerce
    Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w kwietniu br. spadła o 22,9% w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym o 12,3% – podał Główny Urząd Statystyczny.
  • Zakupy w galerii wyposażenia wnętrz zdaniem Polaków
    Robienie zakupów online również w zakresie wyposażania wnętrz jest z pewnością wygodne. Bez wychodzenia z domu możemy zaopatrzyć się praktycznie we wszystko.
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!