Podziel się:

Bardzo dobre wyniki Henkel Polska w 2010 r.

03-03-2011
Do schowka
Wyraźny wzrost sprzedaży i znaczące nakłady inwestycyjne.
Sprzedaż polskiego oddziału firmy Henkel, światowego lidera marek i technologii, wyniosła w 2010 roku 1,67 mld złotych. Tym samym firma poprawiła swój wynik o 4,8 procent w stosunku do roku finansowego 2009 (przychody w wysokości 1,59 miliarda zł).  W 2010 roku Henkel poczynił także kolejne inwestycje w swoich zakładach produkcyjnych na łączną kwotę 23 milionów złotych.

 - Przez ostatnie kilkanaście miesięcy stawaliśmy przed wieloma wyzwaniami biznesowymi, w niektórych segmentach dały się odczuć skutki spowolnienia gospodarczego, ale ostateczne wyniki dają nam powody do zadowolenia – powiedział Janusz Gołębiowski, prezes zarządu Henkel Polska.

W 2010 roku osiągnęliśmy wyraźny wzrost sprzedaży liczony w złotówkach i jeszcze wyraźniejszy liczony w euro, na co ciężko pracowały wszystkie działy firmy. Miniony rok możemy zaliczyć do udanych w naszej firmie - dodaje.

Dział Kosmetyków Pielęgnacyjnych i Zapachowych zanotował wzrosty sprzedaży oraz udziałów dzięki rynkowemu sukcesowi swoich marek. W 2010 Henkel umocnił się na pozycji zdecydowanego lidera w segmencie kosmetyków do stylizacji włosów. W segmencie kosmetyków do koloryzacji firma zajmuje drugą pozycję na rynku, jednak w 2010 roku zmniejszyła wyraźnie dystans do lidera, dzięki wprowadzeniu nowych produktów, np. pierwszej pianki do trwałej koloryzacji pod marką Perfect Mousse. Dodatkowo Henkel jest jedną z najszybciej rozwijających się firm w kategorii produktów do pielęgnacji włosów (szampony), notuje także świetne wyniki w kategorii dezodorantów.

Do największych sukcesów 2010 roku należy zaliczyć pomyślny rozwój marki Syoss (debiut w 2009 roku), która obok pielęgnacji oferuje także stylizację i koloryzację włosów. Marka ta zanotowała bardzo dynamiczny, bo 194-procentowy wzrost sprzedaży, a jej pojawienie się na polskim rynku jest jednym z najbardziej spektakularnych debiutów rynkowych ostatnich lat. Produkty Syoss nie tylko zostały świetnie przyjęte przez konsumentów, ale także zebrały doskonałe recenzje branżowe.

Swoją ofertę wzbogaciły o kolejne innowacje produktowe także marki Taft, Gliss Kur, Schauma i  Fa.

W 2010 Henkel Polska ponownie odnosił sukcesy w sprzedaży w Dziale Środków Piorących i Czystości. Firma zajmuje drugą pozycję na rynku detergentów w Polsce z 25,6 procentowym udziałem, a jej dystans do lidera zmniejsza się z roku na rok. Wśród sukcesów działu w 2010 warto wymienić zdobycie rekordowych udziałów rynkowych przez markę Persil, która tym samym umocniła swoja pozycję marki numer dwa w kategorii proszków do prania. Pozycję niekwestionowanego lidera rynku, z prawie 50-procentowym udziałem w swojej kategorii, utrzymuje od lat marka Clin, oferująca produkty do mycia powierzchni szklanych. Ulubionym środkiem do specjalistycznego prania w Polsce pozostaje Perwoll, który odnotował 3-procentowy wzrost udziałów w 2010 roku. W ubiegłym roku z sukcesem rozwijała się również marka Somat oferująca produkty do zmywania naczyń w zmywarkach, która wyraźnie zmniejszyła dystans do numeru jeden na rynku.

Henkel plasuje się w czołówce graczy
dzięki wprowadzaniu kolejnych innowacji produktowych. Przebojem rynkowym minionego roku w kategorii zawieszek do toalet stał się Bref Power Aktiv. Wśród innych nowości warto wymienić Persil Brillance, Pur Power Crystal oraz Clin Multishine.

Ostatnie kilkanaście miesięcy było dużym wyzwaniem dla Działu klejów budowlanych i konsumenckich. W latach 2005-2009 dział zanotował 30-procentowy wzrost sprzedaży, a 2009 rok zakończył z najlepszym wynikiem w historii działalności na rynku polskim. W 2010 roku trend został zahamowany, ale prognozy na rok 2011 wskazują na kolejny rok wzrostu.

W 2010 roku Dział klejów i technologii powierzchniowych dla przemysłu zanotował wzrost w stosunku do 2009 roku. Firma rozpoczęła współpracę z wieloma nowymi prestiżowymi klientami. Dobre wyniki działu są efektem konsekwentnej strategii polegającej na indywidualnym podejściu do każdego klienta i dostosowywaniu rozwiązań do jego potrzeb.
 
Henkel co roku przeznacza znaczące kwoty na inwestycje związane z innowacjami produktowymi w swoich zakładach w Polsce. W 2010 roku nakłady w lokalizacjach firmy wyniosły w sumie 23 mln złotych. Główne z nich zostały poczynione w zakładach produkcji środków piorących i czystości w Raciborzu, należała do nich m.in. inwestycja w uruchomienie  nowej linii produkującej Bref  WC w postaci kulek.  W zakładach chemii budowlanej we Wrzącej inwestycje miały charakter ekonomiczno-ekologiczny – zmodernizowano suszarnię piasku, dzięki której zdecydowanie poprawiła się wydajność energetyczna proces.

Rok 2010 stał również pod znakiem wprowadzenia nowego logo, wizji oraz wartości firmy, które wyznaczają kierunki i sposób działania organizacji. Henkel chce być światowym liderem marek i technologii. Na liście pięciu najważniejszych wartości firmy znalazły się: klienci, pracownicy, finanse, zrównoważony rozwój i firma rodzinna.

Opierając działalność na kluczowych wartościach Henkel oferuje produkty, technologie oraz procesy spełniające najwyższe standardy. Dba o bezpieczeństwo i zdrowie pracowników, stawia na ochronę środowiska oraz na wysoką jakość życia społeczności, wśród których działa. Społeczne zaangażowanie, które odgrywa ważną rolę w kulturze korporacyjnej i historii firmy, w Polsce przejawia się organizacją m.in. takich projektów jak konkurs ekologiczny „Henkel – zielone granty”, konkurs artystyczny „Henkel Art. Award” czy program wolontariatu pracowniczego „MIT - Make an Impact on Tomorrow” (Zmieniaj Przyszłość).
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • Redukcja zatrudnienia w IKEA...
    IKEA Industry Wielbark to największa fabryka w Polsce produkująca meble z litego drewna sosnowego. W Wielbarku działa jeden z największych tartaków w Polsce, w 100% przecierający drewno pochodzące z lasów północno-wschodniej Polski. Redukcja zatrudnienia w fabryce koło...
  • Premier o wsparciu dla branży...
    Dzisiaj jest symboliczny dzień. Przekroczyliśmy 50 mld zł bezpośredniej pomocy dla przedsiębiorców – powiedział Prezes Rady Ministrów w trakcie czwartkowych odwiedzin w Furniko Concept Warszawa. Mateusz Morawiecki miał na myśli rządowe wsparcie z Tarczy Antykryzysowej i...
  • Spadki sprzedaży, wzrosty w...
    Według danych GUS w kwietniu br. produkcja sprzedana przemysłu była niższa o 24,6% w porównaniu z kwietniem ub.r., kiedy notowano wzrost o 9,2%, natomiast w porównaniu z marcem br. spadła o 25,5%. W okresie styczeń – kwiecień br. produkcja sprzedana przemysłu była o...
  • Współpraca i wymiana informacji...
    Gośćmi specjalnymi wydarzenia byli Janusz Władyczak, prezes KUKE, Konrad Klimek, prezes KUKE Finance, Tomasz Wiktorski, właściciel B+R Studio Analizy Rynku Meblarskiego, ekspert OIGPM oraz Radosław Urys, ekspert OIGPM, którzy kolejno zabierali głos podczas spotkania. Jak...
  • Stopniowa poprawa nastrojów...
    8% przedsiębiorców planuje obecnie dalszą redukcję zatrudnienia, podczas gdy pod koniec marca zwolnienia planowało 28 % właścicieli firm. Dane te pochodzą z IV fali badania kondycji przedsiębiorstw, przeprowadzonego przez Polski Instytut Ekonomiczny i Polski Fundusz Rozwoju. Wszystko...
  • Londyńskie biennale odwołane
    London Design Biennale to globalne spotkanie najbardziej ambitnych i pomysłowych projektantów, kuratorów i przedstawicieli instytutów projektowych. Wydarzenie organizowane jest w celu gromadzenia w jednym miejscu myśli projektowych z całego świata. Jak poinformowała...
  • Polska 5. partnerem handlowym...
    Jak podaje Ministerstwo Rozwoju, Polska – wg danych za styczeń i luty – wyprzedziła Włochy i stała się 5. partnerem handlowym Niemiec. Pierwsze miesiące br. przyniosły wzrost we wzajemnych obrotach handlowych rzędu 6,6%. Bilans handlowy z Niemcami osiągnął pułap 21 mld euro....
  • Przyszłość jest niepewna
    Ostrożność w finansach wykazuje 77,6% firm z sektora MŚP. Okazuje się, że im mniejsza firma, tym bardziej powściągliwa w wydatkach. W czasie epidemii firmy wolą zachować pieniądze na czarną godzinę i niechętnie planują inwestycje. Według KRD przedsiębiorcy z reguły podejmują...
  • „Diament Meblarstwa 2021” –...
    To już 15. edycja znanego i cenionego w branży meblarskiej i sektorze wyposażenia wnętrz konkursu, który od wielu lat pozwala budować pozytywny wizerunek firm i promować wartościowe produkty, wskazane przez szerokie grono ekspertów. W tym roku zgłoszenia będą przyjmowane do...
  • Nowa data „Warsaw Home &...
    Jak poinformowano 1 czerwca br., pandemia koronawirusa postawiła przed wszystkimi nowe wyzwania i stworzyła całkiem nową rzeczywistość, co wymaga podejmowania aktywnych działań, by dostosować się do zmienionych warunków. Z udostępnionego komunikatu wynika, że organizator...
  • Maleje popyt na kredyty...
    Po lutowej euforii (odczyt indeksu wyniósł +27,6%) nadeszła kwietniowa depresja (odczyt indeksu wyniósł -27,6%). W maju br. o kredyt wnioskowało co prawda mniej klientów niż w kwietniu br., ale wartość wnioskowanych kredytów jest nieco wyższa. Jak sytuacja na...

Inne artykuły

Aktualności
  • Dylematy rodzin biznesowych podczas pandemii
    Zmieniona formuła wydarzenia to 5 dni, które pozwolą systemowo spojrzeć na obszar przedsiębiorstwa, przywództwa, majątku, rodziny właścicielskiej oraz globalnego otoczenia firmy. Czy w Polsce dzięki COVID-19 narodzi się lokalny patriotyzm? Czy swój do swego po swoje,...
  • Apel meblarzy do Lasów Państwowych
    Jak poinformowała 5 maja br. Izba, negatywne skutki obecnego kryzysu gospodarczego wywołują uzasadniony niepokój o przyszłość firm zajmujących się przetwórstwem drewna i produkcją mebli. Obawy o to, że działalność wielu podmiotów przemysłu drzewnego i branży...
  • Maleje popyt na kredyty mieszkaniowe
    Po lutowej euforii (odczyt indeksu wyniósł +27,6%) nadeszła kwietniowa depresja (odczyt indeksu wyniósł -27,6%). W maju br. o kredyt wnioskowało co prawda mniej klientów niż w kwietniu br., ale wartość wnioskowanych kredytów jest nieco wyższa. Jak sytuacja na...
  • „Diament Meblarstwa 2021” – rusza 15. edycja!
    To już 15. edycja znanego i cenionego w branży meblarskiej i sektorze wyposażenia wnętrz konkursu, który od wielu lat pozwala budować pozytywny wizerunek firm i promować wartościowe produkty, wskazane przez szerokie grono ekspertów. W tym roku zgłoszenia będą przyjmowane do...
  • Wpływ epidemii na branżę
    Rzeczywistość, w której funkcjonują obecnie firmy, zobligowała redakcję miesięcznika „BIZNES meble.pl” do przeprowadzenia badania dotyczącego wpływu epidemii koronawirusa na branżę meblarską. Ankieta zamieszczona w kwietniu na portalu www.biznes.meble.pl była...
Nowości produktowe
  • Loft Decora - Modułowy system „Grop”
    Inspirowany duchem szkoły z Weimaru modułowy system „Grop” zaprojektowali Bartłomiej Pawlak i Łukasz Stawarski. Dzięki możliwości konfiguracji, odnajdzie się w wielu sytuacjach. Może być stolikiem, szafką RTV, konsolą, regałem, meblem biurowym lub ekspozycyjnym. Mebel jest...
  • Schattdecor - Black Glow
    Wzorcem dla „Black Glow” były zwietrzałe deski, które zostały celowo nadpalone. W celu uzyskania konkretnego koloru na powierzchni, drewno zostało w odpowiednich miejscach obrobione. Na tej drodze powstała bardzo strukturalna, surowa powierzchnia, która doskonale...
  • Hafele - Free Space - nowy podnośnik
    Red Dot Award za wyjątkowy design, nagroda Interzum „High Product Quality” za funkcjonalność, a do tego Diament meblarstwa 2020. To lista nagród, którą w prestiżowych konkursach został nagrodzony nowy podnośnik Free Space marki Häfele. Jego szybki i łatwy...
  • Markslöjd - Bali
    Została wykonana z rattanu, naturalnego materiału o dużej wytrzymałości, dzięki czemu przyciąga uwagę oryginalnym designem i lekkością konstrukcji. Bardzo dobrze sprawdzi się we wnętrzach z drewnianymi meblami, naturalnymi dodatkami aranżacyjnymi, kwiatami i roślinami ozdobnymi.
  • Fibaro - Home Center 3
    W kolorystyce postawiono zaś na grę czerni z miedzią. Wykonana z tworzywa sztucznego obudowa jest przyjemna w dotyku dzięki rozwiązaniu soft touch, a na jej powłoce nie zostają ślady palców. Dodatkowo urządzenie zaprojektowano tak, by nie rzucało się w oczy, stojąc np. obok...

Artykuły podobne

  • Nowy Krajowy Kierownik Sprzedaży w Henkel Polska
    Jakub Krzyżosiak objął stanowisko Krajowego Kierownika Sprzedaży do Sieci w dziale Klejów Konsumenckich i Budowlanych firmy Henkel Polska.
  • Henkel umacnia pozycję w rankingu Fortune 500
    Henkel przesunął się o 20 miejsc w górę w corocznym rankingu 500 firm o najwyższych przychodach na świecie, publikowanym przez amerykański magazyn biznesowy Fortune. Firma zajmuje obecnie 448...
  • Wyniki Apreo Logistics za I kwartał – przychody wzrosły o 60%
    APREO LOGISTICS S.A. – spedytor i dostawca usług logistycznych na terenie Polski i Europy – ogłosił wyniki finansowe za I kw. 2009 roku.
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!