Podziel się:

Rzeczywistość rozszerzona - dziś innowacja, jutro standard

25-03-2019
Do schowka
Można dzisiaj powiedzieć, że jesteśmy otoczeni przez wszechobecną technologię i na stałe połączeni ze światem cyfrowym. Czy potrzebujemy jeszcze więcej cyfrowych urządzeń i danych wokół siebie? Co nowego mogą wnieść kolejne technologie?

Wiele osób uważa, że rzeczywistość rozszerzona jest pod tym względem inna, że to technologia przełomowa, która zmieni sposób kontaktów człowieka ze światem cyfrowym. Mówi się również, że to technologia idealna dla potrzeb branży meblarskiej. Rozwiązania wprowadzane przez największe marki meblarskie zdają się to potwierdzać.

 

Klienci oczekują coraz lepszych treści

 

Głównym ogniwem łączącym marki detaliczne z klientami jest dzisiaj smartfon. To najważniejsze urządzenie w cyfrowym świecie i to nie za sprawą samego telefonu. Chodzi o aplikacje internetowe do kontaktu z przyjaciółmi, rodziną i organizacjami. Pokolenie, które obecnie wchodzi w wiek produkcyjny, dorastało już praktycznie w dobie smartfonów. Młodzi ludzie lubią szukać propozycji i rozwiązań na własną rękę i robić większość rzeczy samodzielnie, a ich życie koncentruje się wokół świata cyfrowego.

 

Dlatego też większość dużych marek meblarskich już dzisiaj umożliwia zakup mebli przez Internet. Ocenia się, że obecnie ok. 30% mebli w Polsce sprzedawanych jest online, a odsetek ten wzrasta z roku na rok. Dystrybucja mebli tą drogą ma jednak swoje ograniczenia. Meble, które widzimy w rzeczywistości, istnieją w trzech wymiarach i możemy je swobodnie oglądać zmieniając kąt patrzenia. Wybierając meble zwykle zastanawiamy się jak będą one wyglądać we wnętrzu naszego domu lub biura.

 

Dla kontrastu, większość sklepów internetowych swoją ofertę opiera na zdjęciach, które - jak wiemy - możemy oglądać tylko pod jednym kątem. Ponadto strony internetowe nie są w stanie zaprezentować mebli w konkretnym otoczeniu osoby, która je ogląda. Jedną z głównych barier rozwoju dystrybucji mebli drogą online, jest więc niepewność klientów co do rzeczywistego wyglądu mebli w ich docelowym otoczeniu oraz ich dopasowania pod względem rozmiaru.

 

Jeszcze gorzej wygląda proces w przypadku mebli, oferowanych w postaci do samodzielnego montażu przez klienta. Wtedy jedyną drogą jest „rozszyfrowanie” schematów zawartych w papierowych instrukcjach dołączanych do mebli. Przy dzisiejszych możliwościach technologicznych, papierowe instrukcje montażu wydają się przestarzałym środkiem komunikacji, w szczególności do młodszych klientów, oczekujących rozwiązań cyfrowych.

 

 

 

 

AR otwiera trzeci wymiar

 

Powyższe problemy znikają przy zastosowaniu technologii rzeczywistości rozszerzonej (augmented reality - AR), która naturalnie wprowadza trójwymiarowe meble w prawdziwe otoczenia. AR działa dzisiaj na smartfonach, a grupa klientów, którzy mogą z niej korzystać, jest ogromna i stale się powiększa.

 

Dzięki AR możliwe jest zobaczenie wybranej szafki lub fotela w swoim otoczeniu, jako wirtualnego modelu świetnie naśladującego rzeczywisty wygląd i rozmiar. Klienci są dzięki temu w stanie wypróbować mebel jeszcze przed zakupem i chętniej podejmują decyzję, żeby zamówić mebel w Internecie.

 

Już po zakupie, interaktywne instrukcje w postaci aplikacji na smartfony, mogą realistycznie przedstawić proces montażu w 3D i wypełnić lukę poznawczą w wyobraźni klienta. Elementy 3D prezentowane są w ruchu poprzez animacje, zapewniając właściwe zrozumienie czynności do wykonania. Włączenie AR jest możliwe, aby zapewnić bardziej naturalny i precyzyjny odbiór czynności.

 

AR wydaje się być stworzone dla potrzeb firm meblarskich, dla których wizualizacja mebli czy też procesu ich montażu wnosi dużą wartość dla odbiorcy końcowego. Dlatego też branża meblarska jest najczęściej wskazywana, jeśli chodzi o przydatność i możliwą wartość dodaną z wdrożenia technologii AR. Firmy takie jak Ikea, Amazon czy Wayfair dostrzegły już potencjał jaki generuje ta technologia i z powodzeniem udostępniają aplikacje AR swoim klientom.

 

Wartość dodaną AR można wykorzystać już dzisiaj

 

Przedstawione wyżej zastosowania AR są dzisiaj w Polsce traktowane jako bardzo innowacyjne i wyróżniające na tle konkurencji. Należy mieć jednak na uwadze, że obserwowany obecnie szybki rozwój technologii AR i liczba globalnych marek, które wprowadziły lub pracują nad wprowadzeniem rozwiązań wykorzystujących AR, sprawiają, że już niedługo rozwiązania tego typu zaczną być standardem, bez którego trudno będzie funkcjonować w branży meblarskiej.

 

Dlatego warto już teraz przeanalizować potencjał jaki dana firma może wykorzystać dzięki technologii AR i zastanowić się nad pilotażem wdrożenia. FALAR jest jednym z pierwszych polskich startupów wyspecjalizowanym w rozwiązaniach AR dla sektora detalicznego. Rozwiązania są budowane na platformie wykorzystywanej przez największe marki, a do produkcji treści 3D wykorzystane są też profesjonalne skanery. Jako jedyni dysponujemy przetestowanymi rozwiązaniami AR do wizualizacji mebli oraz wsparcia procesu ich montażu.

 

Więcej na www.falar3d.com 

Podziel się:
Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!